Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
pmarena schreef:Ja , bovenstaande dnek ik ook , alhoewel lang zitten juist weer ten kosten van de vering in je knieën kan gaan.
En bij iemand die gevoelig is voor lage rugklachten is het sowieso vaak fijner om wat korter te zitten zodat de onderrug wat meer opbolt. Ook bij hele brede paarden zijn wat kortere beugels vaak fijner.
pmarena schreef:Maar vooral de vraag : de kanteling van de voeten , dat vind ik erg interessant.
De ene persoon rijdt met beugelblokjes die aan de buitenkant hoger zijn , en rijdt zo perfect zonder ongemakken. De ander kiest ervoor om de blokjes om te draaien , omdat dat het fijnste rijdt. Weer een ander vindt het allebei niks , wil gewoon een vlakke beugel.
En hoewel iedereen verschillend is , zit elk mens in de basis wel hetzelfde in elkaar wat bloeddoorstroming betreft.
Dus er zal best een principe zijn wat nu het meest aan te bevelen is qua kanteling van de voet , als je op een paard zit.
Ik ben er namelijk van overtuigd dat ook dit enorm veel vermoeidheid in je voeten en enkels veroorzaakt.
Lenneke_ schreef:Ik kantel m'n kleine teen naar beneden en m'n tenen naar binnen terwijl m'n knieen wel naar buiten staan (snappen jullie het nog)
Niet ideaal, maar als ik erop let om m'n voeten recht te houden krijg ik juist last van m'n enkels.
Op deze foto is het een beetje te zien
http://img86.imageshack.us/img86/339/3so5.jpg

carola schreef:Vandaag zag ik op het DFW bij Onno Grund echt súperbeugels, die lijken mij echt onwijs fijn! Ze waren erg lang, tot onder de hak en hadden een witte kap.
Ik had ze nog nooit eerder gezien, ze zullen dus wel uit het buitenland komen. Iemand enig idee met welke beugels hij rijd? Ik had het helaas te druk om het te kunnen vragen...
. 
)
Evenaar schreef:Mordysh, zijn de alu beugels scherp? Zouden ze makkelijk je zadel kunnen beschadigen als je ze over je zadel hangt of opsteekt?
Dan ga ik ook liever voor de alu versie, die lijken me duurzamer
hector schreef:Wat voor beugelblokjes zijn dat dan, Woestein? (waar te koop bijvoorbeeld?)
Woestein schreef:hector schreef:Wat voor beugelblokjes zijn dat dan, Woestein? (waar te koop bijvoorbeeld?)
Heb even een foto van een vriending gezocht waar ze tot nu toe het duidelijkste op staan.
Heb ze trouwens gekocht bij mij op de manege, daar hadden ze ze besteld om in de beugels te doen tijdens de lessen met gehandicapten.
http://img109.imageshack.us/img109/8349 ... derwc6.jpg
Die dingen lijken me echt ideaal, aangezien ik mijn engelse beugels prima vind, maar wel graag bergschoenen draag tijdens het rijden. Beetje jammer dat je ze niet gewoon bij een of ander ruitersportverzendhuis kan kopen alleen... 

Woestein schreef:Heb even een foto van een vriending gezocht waar ze tot nu toe het duidelijkste op staan.
Heb ze trouwens gekocht bij mij op de manege, daar hadden ze ze besteld om in de beugels te doen tijdens de lessen met gehandicapten.
http://img109.imageshack.us/img109/8349 ... derwc6.jpg

Delphi2 schreef:Die veiligheidsstoppers worden nu aangeboden op marktplaats, bij zadels en hoofdstellen en dan zoeken op endurance