[WN] a broke horse

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rob_H

Re: a broke horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 15:46

Ik vind dat (na het meemaken van div. clinics eigenlijk niet raar Haha! En Jos eerlijk gezegt denk ik dat jij dat ook niet raar vindt.
Het is wel raar waar ook weer niet Cool

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 16:16

Je moet niet zoveel met Peter.V praten Blaze, je begint je ook in onbegrijpelijke zinnen uit te drukken.isse eh raar,maarreh toch ook weer nie,maar eigenlijk toch weer wel ....whoaaa!
T'is wel raar of niet raar,en eigenlijk snap ik het wel ,hoewel eigenlijk ook niet... Ach gut Tong uitsteken Cool

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 16:24

Je snapt het wel alleen begrijp je het niet Haha!
Ach eigenlijk is het net als Bokt,niemand neemt het serieus of leest het,maar iedereen praat of schrijft er op het een of andere moment over Cool

Gisela

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 17:42

Jaaaaa, Vern Sapergia, daar heeft Paulus een hoop van opgestoken. Geweldig aardige man ook en heel netjes naar de paarden toe.

De discussie over 3-jarig wel of niet showen en wie of wat ook zegt, het is een hoop kletskoek. Als de jonge dieren het goed doen, willen de meeste eigenaren een gooi naar een Futurity. Als de jonge dieren het niet aankunnen, is het de slimme eigenaar die zijn paard op tijd terug zet in training en er langer over gaat doen om er te komen. Als het paard het niet aankan en de eigenaar is niet slim, .... zal het paard het moeilijk krijgen.......

Wij hebben hengsten en willen ze graag promoten en ze zijn inbetaald in Futurity programma's... desalniettemin weet een ieder die bij ons een dekking heeft gekocht, hoe wij over de Futurities denken en weten ook dat wij onze eigen veulens pas veel later onder het zadel zullen brengen. (Veel zien en veel meemaken en er realistisch naar kijken, zorgt ervoor dat je in ieder geval voor je zelf een bepaalde keuze kunt maken.) Ik zie graag veulens van onze hengsten in de wedstrijden, maar liever pas met 4 jaar oud. Ik kan de eigenaren van de merries hooguit aanraden om iets later te beginnen maar kan en zal ze nooit ergens toe dwingen. Ieder mens staat vrij om een eigen keuze te maken.

Maar om nou 'HIEP HIEP HOERA' te roepen over dit artikel van Avila, ..... nou nee. Het is een mooi verhaal ....

Groetjes, Gisela

anika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 20:49

Daar is inderdaad iedereen vrij in Gisela dat klopt.

Maar denk als ik kijk naar de meeste mensen hier in nederland die paarden in de futurity dit jaar gaan starten en die tot mijn kennissen kring behoren dan hebben ze het jonge ding met ontzetend veel beleid getraind en met heel veel rust en zorg. Ook heel erg gekeken of het paardje het qua bouw en in het koppie wel aankon. Dus niet koste wat het kost en dat is een goed streven. Zowiezo is de druk en de hardheid hier vele malen lager dan in Amerika en ik denk dat we dat een beetje vergeten.

Het is een goed streven dat de leeftijd naar 4 in sommige futurity organisaties is opgeschroefd dat zouden meerdere moeten doen. Maar dat is helaas nog niet zo dus als je een futurity met een nakomeling wil rijden tja dan heb je enkel nog de keus wel of niet. En als je het doet niet ten koste van alles maar goed kijken of het kleine ding het aankan.

Roos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 21:56

Citaat:
en die tot mijn kennissen kring behoren dan hebben ze het jonge ding met ontzetend veel beleid getraind en met heel veel rust en zorg

En dan is het opeens oké om op een 2-jarige te zitten???

Citaat:
Ook heel erg gekeken of het paardje het qua bouw en in het koppie wel aankon.

met röntgenogen? of het feit dat dat ie maar blijft doorgaan wil zeggen dat het wel goed zit? EN wat als dat op een dag niet meer zo is? ben je dan nog op tijd? of te laat? of is had hij dan ineens het talent niet????

Citaat:
Het is een goed streven dat de leeftijd naar 4 in sommige futurity organisaties is opgeschroefd dat zouden meerdere moeten doen. Maar dat is helaas nog niet zo dus als je een futurity met een nakomeling wilt rijden tja dan heb je enkel nog de keus wel of niet. En als je het doet niet ten koste van alles maar goed kijken of het kleine ding het aankan.

Ik denk als je niet ten koste van alles futurity wil rijden je het gewoon niet moet doen. Bij mij is 'alles' het paard dus als het niet ten koste van alles zal voor mij dan betekenen, dus nmiet ten koste van het paar, maar helaas ziet niet iedereen het zo en lijkt het er toch op, gezien jouw laatste zin, dat zolang 'het kleine ding' het maar doet alles goed is, en op het moment dat het niet goed gaat, tsja dan is er spijt en ben je te naïef geweest, en dan is het allemaal achteraf... terwijl hier mensen toch zinnige dingen zeggen.... vooraf.....

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 09:57

maar je hoeft een futurity toch niet persee te winnen? misschien vind het kleine ding het wel leuk om bezig te zijn. of mis ik nu de hele strekking van de discussie.

ik ben het er mee eens dat je met rust meer bereikt dan met dwang, maar zachte heelmeesters maken ook stinkende wonden..

anika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 14:23

@Klaske vat het op zoals je het op wil vatten. Dan doe ik dat ook.

Mensen in mijn omgeving weten hoe ik met de paarden om ga en wat voor mensen tot mijn kennissen kring behoren als het gaat om de paarden. En dat gaat prima zo.