[WN] Wat betalen jullie voor een uur priveles ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jolande

Re: Wat betalen jullie voor een uur priveles ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 11:16

Citaat:
ik vind het eigenlyk best leuk om de verschillen te lezen in pryzen dressuur/western.
het blykt maar weer dat je portomennee gevulder moet zyn als je westernles krygt!
gek eigenlyk >;)

Zo gek is dat niet. Dressuurruiters kun je in alle hoeken en gaten vinden met daarbij een legio aan instructeurs. Keuze in overvloed dus.
Voor westerninstructeurs moet je wat langer zoeken. Er zijn om te beginnen al veel minder westernruiters dan dressuurruiters in Nederland. Veelal zijn dit ook nog ruiters die voor eigen plezier rijden en niet met de bedoeling les te gaan geven. Sterker nog, als het wat serieuzere ruiters betreft en ze les gaan geven en meer dan een paar tientjes per maand verdienen, raken ze hun amateur status kwijt en mogen ze alleen nog in de pro-klasse starten. Daar zitten er niet veel om te springen.
Dus krijg je denk ik van die prijsverschillen, de hele goedkope van rond een tientje zullen de ruiters zijn die ooit door stalgenoten tot 'instructeur' gebombardeerd zijn (fenomeen heb ik ook meegemaakt) want van zo'n klein bedrag kan niemand rond komen en de duurdere instructeurs zijn de profs die les geven. Tussen alles wat daar tussen zit zijn vast wel instructeurs die prima les geven, maar die zijn er niet veel. Al met al is het vinden van echt goede instructie moeilijk en dan betaal je er ook voor.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 11:17

Ik betaal 10 euro, maar ik moet er wel naar toe. En meestal is het rond de 3 kwartier les. Dan is mijn paardje ook moe en is het genoeg geweest.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 12:23

SuperrrPaint schreef:
Ik betaal voor een uur prive les 40 euro, 35 euro voor de les en nog 5 euro bakgeld, En daar komen de reiskosten nog bij,
Hoe vaak lessen jullie????? ik 1 keer in de 2 weken!

Iedere week..
Behavalve als ik van Peter of Patrick les krijg is dat 1 keer in de maand, anders is het niet te doen..

Maar ik rijd niet ook niet iedere week een priveles hoor.
Een priveles neem ik eens de 2 weken ofzo.

Meestal neem ik een groepsles. Ik ben al wat verder als de groep waarin ik rijd, maar ik kan niet naar een andere groep ivm mijn werk en tijdgebrek enzo ik moet anderhalf uur met de bus/boot reizen wil ik er komen, dus dan betaal ik 15 euro per les..

Nickolay

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 13:46

Ik betaal 20,50 per half uur priveles op een lespaard.
In de groepsles, rijden we met ong 5 mensen, betaal ik 140 euro per 10 lessen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 16:14

MSQuincyTE schreef:
De mensen kunnen toch wel zien waar ze posten.

Nou ik ben hier gekomen via nieuwe berichten en had niet gezien dat er western onder stond.

calemity_jane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 19:49

ik betaal 12 euro voor een uur met z'n tweeen prive les is 16 en een half uur 8.

Hierdoor kan ik wel elke week lessen anders gaat dat niet meer lukken als het veel hoger wordt.

dirkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 11:17

kyk, western prive les kan dus wel goedkoper!!!!

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 16:59

dirkje schreef:

Alles kan, maar van wat voor nivo ruiter krijg je dan les? Ik denk dat dat echt met de prijs samenhangt.
Ik ben ook ooit tot lesgever gebombardeerd en vroeg destijds 12 gulden. De personen die ik les gaf waren heel tevreden, maar ik vond en vind mezelf gewoon niet goed genoeg om les te geven en heb dit dus ook niet lang gedaan. Iemand de basis leren, zoals sturen ed is niet zo moeilijk, maar zodra er problemen de kop op steken wordt het een ander verhaal. Dan heb je les nodig van iemand met veel ervaring met diverse paarden die je goed kan begeleiden en dan kom je al snel bij de echte trainers terecht. En hoe dan ook, die vragen meer dan 12 euro, want anders kunnen ze er echt niet van leven.

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 19:15

dankjewel Jolanda

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 19:32

raar eigenlijk, dat je beoordeeld wordt op wat je vraagt, ipv op wat je geeft

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 19:34

tja sommige HOEVEN er niet van te leven.

dirkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 20:02

Citaat:
dankjewel jolanda
.

hahaha, ik werk ook, maar denk maar niet dat ik Dat uur/half uur loon heb ( en ja, ik ben ook gediplomeerd!!)

vreemd eigenlyk dat degene die dressuur -les geeft er wel van kan "leven".
trouwens ik kan ook niet leven van 10 euro,daarom werk ik ook 8 uren per dag,( is 80 euries keer....)

misschien kan degene die western-les geeft er niet van leven omdat westernryden en tack enz.......zo veel duurder is dan b.v het engelse spul.

plus diegene die western-les geven aan ons beginnende western-ruiters moeten NATUURLYK zelf ook les van een goeie/presterende( liefst op niveau) western-instucteur. (en die is duur/ komt uit het buitenland.)en die is dus nog veel schaarser....

dirkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 20:11

als ik zou verdienen naar wat ik geef, dan was ik nu schatryk
en zou ik zeker niet aan het M..reN..ken zyn , in dit item

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 23:07

Jolande schreef:
dirkje schreef:

Alles kan, maar van wat voor nivo ruiter krijg je dan les? Ik denk dat dat echt met de prijs samenhangt.

Sonja schreef:
:D Mijn ervaring tot op heden is eigenlijk dat de nitwit om de hoek nog het lef heeft om de meest absurde lesprijzen te vragen, terwijl degene die daadwerkelijk weet waarover hij het heeft het belangrijk vindt om betaalbaar te zijn om zo de sport een impuls te kunnen geven.

Ik zou toch echt liever van bv Jos les hebben dan van menigeen die het drie- of vierdubbele van haar tarief rekent...

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 07:20

Jolande schreef:
Dan heb je les nodig van iemand met veel ervaring met diverse paarden die je goed kan begeleiden en dan kom je al snel bij de echte trainers terecht. En hoe dan ook, die vragen meer dan 12 euro, want anders kunnen ze er echt niet van leven.

Wat een complete nonsens
Je hebt zeker nog nooit boodschappen bij de Aldi gedaan

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 15:11

vera schreef:
Jolande schreef:
Dan heb je les nodig van iemand met veel ervaring met diverse paarden die je goed kan begeleiden en dan kom je al snel bij de echte trainers terecht. En hoe dan ook, die vragen meer dan 12 euro, want anders kunnen ze er echt niet van leven.

Wat een complete nonsens
Je hebt zeker nog nooit boodschappen bij de Aldi gedaan

Die blijft erin Vera!

Als die " echte" trainers, die zoveel vragen voor een half uurtje les dan zelf ook dat presteerden met al hun ervaring en diverse paarden, waren ze allemaal zeker al meerdere malen EK en WK geweest en reden al hun lesklanten allemaal zeker al op topniveau mee, toch?

djmaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 16:37

Ik snap eigenlijk niet dat er niet meer lesgevers zijn... een beetje gewone baan levert ongeveer 10-15 euro BRUTO op per uur ... je kan je beter laten omscholen!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 15:08

Voor mijn 'gewone baan' hoef ik niet zoveel kilometers per klant af te leggen, hoef ik niet in weer en wind in de meest vage zandbakken te staan, hoef ik niet te werken met mensen waarmee ik dat helemaal niet wil omdat ik anders m'n kop niet boven water kan houden, hoef ik niet 's avonds op stap, hoef ik niet in het weekeinde mee op wedstrijd....

Nou Djmaris, als je 't niet erg vindt, ben ik nog even heeeeel tevreden met m'n 'gewone baan' en laat ik het lesgeven heel graag aan anderen over...

calemity_jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 16:35

nog even een reactie van hier~

AT JOLANDA

Met mijn wekelijkse betaalbare lessen is het mij toch gelukt om met mijn niet zo getalenteerde haflinger nederlandskampioen te worden in 2002!!!!!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 16:42

calemity_jane schreef:
Met mijn wekelijkse betaalbare lessen is het mij toch gelukt om met mijn niet zo getalenteerde haflinger nederlandskampioen te worden in 2002!!!!!

Maar dat lag aan jou

calemity_jane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 16:56

hahahahaha

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 17:18

whoehahahahaaaa
maar Tanja jij lest hiet nu al ruim 15 jaar. dus uiteindelijk ben je toch ook duur uit

calemity_jane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 17:22

ja dat zat ik net ook al uit te rekenen.

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 18:27

Jos schreef:
whoehahahahaaaa
maar Tanja jij lest hiet nu al ruim 15 jaar. dus uiteindelijk ben je toch ook duur uit

Nou Tanja dan wordt het tijd dat jij ook eens les gaat geven .

Jos het is natuurlijk onzin als iemand de kwaliteit van lesgeven beoordeeld over wat er voor lesgeld gevraagd wordt!!
De vergelijking die Vera maakt vind ik een hele goede.

Volgens mij moet het klikken tussen jou en de instructeur, je paard en de instructeur. De methode die er gehanteerd wordt en weet ik wat niet allemaal voor dingen die voor de prijs komt.
Erg fijn als het lesbedrag mee valt, dat houdt in dat je vaker les kunt nemen. Of je neemt een duurdere les voor lief, lest iets minder vaak of neemt er een extra baantje bij.

Ik ben erg tevreden over degene waar ik les van krijg, aan huis op m'n eigen paard. Ik betaal, exclusief reiskosten, 15 euro voor een half uur.