Ik sluit me bij het gros van de vorige schrijvers aan, een gevorderde ruiter hoort niet thuis in een Walk and Jog klasse. Of het moet wat Marieke schrijft een 'green horse walk and jog' geweest zijn, maar dat kan ik me hier in nederland niet voorstellen dat die georganiseerd worden of dat dit er een is geweest. Welke wedstrijd was dit eigenlijk?
Laat de absolute beginners klasse als een walk and jog voor die ruiters waar het voor bedoeld is, absolute beginners die toch een wedstrijd willen rijden, maar nog net niet ver genoeg zijn om een galop aan te durven op vreemd terrein.
Gelukkig hebben ze in Liessel bij Ton de Rooij wel begrepen waar het om gaat bij een walk and jog, daar hebben ze de volgende wedstrijdonderdelen waar voor ingeschreven kan worden:
Citaat:
Walk & Jog Showmanship kids(*) euro 5.-
Walk & Jog Pleasure kids(*) euro 5.-
Walk & Jog Horsemanship kids(*) euro 5.-
Walk & Jog Trail kids(*) euro 5.-
Waarbij (*) staat voor
Citaat:
(*)kids tot en met 13 jaar
Ik vond dit nog tussen de equestrian.org site regels:
Citaat:
WALK/TROT CLASS. Open to riders 10 years of age and under. To be judged on the rail at a walk and trot only.
Rider must not have ever been judged in a class at a recognized or non-recognized competition that required a canter.
It is recommended that a class having 12 or more entries be divided. If a division is necessary, the recommended split is to divide the entries into a class for riders 8 years old and under and one for riders 9 and 10 years old. Headers will be permitted in the line-up and will be called in by the announcer after the
class has lined-up and before they are judged. No tests shall be called. A judge must order from the ring any unruly horse or one whose actions threaten to endanger the rider, other exhibitors, or their entries.
Buiten dat de doelgroep dus duidelijk kinderen zijn, vind ik het deel dat ik bold heb gemaakt nog meer zeggen!
Eigenlijk is het dus al een enorme plus dat hier volwassenen in die klasse worden toegelaten, maar dan wel absolute beginners.