Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Halloway schreef:Wat mij erg opvalt is dat er vanuit dit verhaal (quarter) een link word gelegd naar de NRHA.
Halloway schreef:
Jullie doen voorkomen dat de vooroordelen uit deze vereniging zijn ontsproten. (nu sta je dus op mijn zere teen)
Halloway schreef:
Ik denk dus dat dit probleem het grootste is binnen de WRAN zelf, want daar komen de meeste rassen door elkaar aan de start.
Dus misschien moeten we ons zelfs afvragen of die applausjes voor iedereen wel ook echt gemeend waren!!
Halloway schreef:
Ik denegreer in ieder geval niet, voor mij is een paard goed of niet goed, egaal welk ras en hoe hij gefokt is.(want er zijn ook super dure super gefokte paarden die voor geen meter lopen, geef mij dan maar QPAK)
Halloway schreef:
Waar het dus op neer komt is , dat er een paar dombo QPA eigenaren en hun ouders bepalen hoe de niet QPA ruiters denken over de QPA eigenaren.
Halloway schreef:Daarnaast is het woord pannekoekpaard niet verzonnen door de auteur van het stuk, maar door iemand anders hier op bokt.
Halloway schreef:
Verder komt de uitspraak lol met je knol en meedoen is belanrijker dan winnen van de WRAN bokkers zelf.
Halloway schreef:Als ik met mijn reiner de ambitie heb om te hunteren zal ik waarschijnlijk het WRAN niveau niet ontgroeien, dat is toch gewoon een feit en geen belediging??
Halloway schreef:
@Blaze: Van jouw had ik zeker iets anders verwacht, (80% van de QPA eigenaren denkt zo volgens jouw) wie denigreerd nu wie.
Citaat:Dit geldt ook voor de Jackpot Reining. Open ruiters die hun sporen in het NRHA circuit al hebben verdiend, zouden hier de eer moeten laten aan de WRAN ruiters
vera schreef:Wat mij nu even ontgaat is dat er ineens een wending aan deze hele discussie is gegeven die volgens mij niet helemaal klopt.
Ik rijd wel een Quarter en start ook bij de WRAN (zoals zo vele Quarter eigenaren) en ook ik vind het een denigerend stukje.
Het heeft er niets mee te maken of je een QPA hebt of wat dan ook.
Het hele stukje druipt van cynisme en dat stoort me.
Dat heeft niets met NRHA ruiters te maken maar met Bea's visie.
Sandra_H schreef:Of dat je het doel hebt om het met je paard zo goed mogelijk te gaan doen voor je eigen kunnen op nederlands niveau waarvoor je jezelf ook het apelazarus traint?

Ik voel me echt een mugje naast hem
sflj schreef:En als Kim*Peggy*Miranda en Vincent nou op die Haflinger en Welshjes rijden dan?? Is het dan wel of niet erg dat je er niet van wint?
Nou sla je hier toch de spijker op z'n kop, Blaze?!
Waarom is dat een stuk minder dan? zijn die paarden minder?
sflj schreef:Waar het mij om gaat is dat mensen zich zo druk maken om wat andere mensen van hun (en hun paarden) vinden.
(even lenen, Blaze
) sflj schreef:Als je het puur over de gemiddelde WRAN wedstrijd hebt?
Nee dan vind ik de Q, A en P's niet veel beter dan welk Pannenkoekenwesternpaard dan ook.
(een NK vind ik dan weer geen gemiddelde WRAN wedstrijd)
Huh??? waarom is een WRAN NK meer dan een gemiddelde WRAN show!!! Omdat dan ineens ruiters ten tonele verschijnen die je nooit ziet op een gemiddelde WRAN show????
Is een WRAN NK niet de afsluiting voor de ruiters die door het jaar de gemiddelde WRAN shows met hun aanwezigheid vereren of is het het behalen van een titel ??
Maar daar gaat het me nog niet eens om. Ik vind het ook knapper wanneer iemand ver komt met een ras dat niet specifiek voor dat doel is gefokt. Geweldig zelfs!
Waar het mij om gaat is dat mensen zich zo druk maken om wat andere mensen van hun (en hun paarden) vinden.
Oh ok,nu ben ik een stuk wijzer.Dus als de krant een stuk schrijft waar ik me druk over zou kunnen maken dan moet ik dat niet doen(ongeacht het onderwerp)
anika schreef:Ik organiseer zelf Wran wedstrijden 9 van de 10 mensen zeggen zelf dat ze voor de lol meedoen omdat het gezellig is en ze niet fanatiek bezig willen zijn met de sport. En daarom kiezen voor een sober ras etc etc. En natuurlijk vinden ze het leuk als ze winnen. Maar toch is het anders dan op andere wedstrijden.
Sandra_H schreef:vera schreef:Wat mij nu even ontgaat is dat er ineens een wending aan deze hele discussie is gegeven die volgens mij niet helemaal klopt.
Ik rijd wel een Quarter en start ook bij de WRAN (zoals zo vele Quarter eigenaren) en ook ik vind het een denigerend stukje.
Het heeft er niets mee te maken of je een QPA hebt of wat dan ook.
Het hele stukje druipt van cynisme en dat stoort me.
Dat heeft niets met NRHA ruiters te maken maar met Bea's visie.
Helemaal mee eens!!
En om verder qua rassengedoe toch ook even een duit in het zakje te gooien: het gaat niet om betere paarden of mindere paarden. Iedereen weet dat je (in welke tak dan ook) met een voor een bepaald doel gefokt paard grotere kans hebt om verder te komen dan met een pannekoek. Als je op hoog niveau wilt wielrennen koop je ook geen driewielertje.
Maar als je toevallig een driewielertje hebt waar je behoorlijk hard op kunt rijden ga je toch eens hier en daar een wedstrijd meepakken en dan blijkt misschien zelfs wel dat je harder kunt fietsen dan je zelf dacht en soms zelfs ook wat wedstrijden wint en misschien zelfs harder fietst dan een aantal “grote namen”. Dan is het juist leuk om te laten zien dat je ook op dat driewielertje waar je zo trots op bent kunt presteren ook al weet je dat er achter je rug om wel eens om jou en je rare fietsje gegniffeld wordt. En natuurlijk, tegen de tijd dat het driewielertje versleten is ben je zo verslingerd geraakt aan je sport dat je een echte hele snelle racefiets aan gaat schaffen.
Maakt dat dan het driewielertje minderwaardig? Nee helemaal niet!
Sam is ons driewielertje en wat mij betreft verslijt ie nooit;-)
Ik vind het ook absoluut niet storend dat er nou eenmaal mensen zijn die je niet voor vol aanzien met een niet-QPA ook al kan ie nog zo lekker lopen. Ze denken, praten en schrijven maar. Wat dat betreft vond ik ook niet veel storends aan het stuk in de quarter.
Wat mij wel stoort is de “agossie kijk eens hoe leuk” toon t.o.v. de ruiters.
En wat is ambitie? Het doel om op europees niveau mee te kunnen? Of dat je het doel hebt om het met je paard zo goed mogelijk te gaan doen voor je eigen kunnen op nederlands niveau waarvoor je jezelf ook het apelazarus traint?
vera schreef:anika schreef:Ik organiseer zelf Wran wedstrijden 9 van de 10 mensen zeggen zelf dat ze voor de lol meedoen omdat het gezellig is en ze niet fanatiek bezig willen zijn met de sport. En daarom kiezen voor een sober ras etc etc. En natuurlijk vinden ze het leuk als ze winnen. Maar toch is het anders dan op andere wedstrijden.
Wat grappig dat 9 van de 10 mensen die ik tegenkom op WRAN wedstrijden hier heel anders over denken....
vera schreef:
Wat grappig dat 9 van de 10 mensen die ik tegenkom op WRAN wedstrijden hier heel anders over denken....