Hartslagmeter

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 07:26

Ik heb er ook een klittebandje aan die om de singel kan. Heel soms gaat hij ertussenuit (alleen tijdens de wedstrijd, heel apart) Dan geeft hij ineens een waarde van 250. Maar ik kan hem er weer onder schuiven terwijl ik erop zit

Maaike

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 12:04

ik heb sinds gister een hartslagmeter voor mijn afstudeeropdracht. Een polar, die ook waardes opslaat en die op de computer afgelezen kan worden. Maar ik ben er nog niet zo achter hoe ik die elektrodes het makkelijkst en het best op t paard kan krijgen Heeft iemand hier tips voor? Heb er vanmorgen even mee staan stoeien maar toen wou het dus niet. Heb er wat gel tussen gedaan maar kreeg geen hartje te zien op t horloge. Of moet ik hiervoor eerst op start drukken, nee toch?

Diva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 12:05

Ja je moet eerst op start drukken
bij mijne wel iig

annehoe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 12:30

even dit topic volgen

Limgardur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 10:04

Hoi allemaal. Ik heb van de week mijn GPS binnen gekregen. Het is een Timex en besteld bij de Hartslagmetershop. Ik heb toen "sportgesorteerd" aangeklikt en daarna paardrijden, maar nu heb ik er 1 borstband bij die volgens mij voor mensen is. Wat moet ik nu? Ik zie net op de site dat ik er een heb die niet voor paarden is. ga ze maar even mailen... Misschien is ie wel te gebruiken voor paarden of hebben ze er een die wel voor paarden is met dezelfde functies....

Groetjes van Heleen.

BonBon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 22:17

Ik heb eindelijk mijn hartslagmeter werkende. Er moest een nieuw batterijtje in. Eerst deed ik de elektroden aan beide kanten onder de singel, maar kreeg hier geen hartslag uit. Daarna eentje onder het zadel gestopt en toen kreeg ik wel een hartslag.

......... alleen.... hij werkt alleen maar in stilstand. Dan meet hij de waardes heel goed, zodra ik ga stappen/draven/galloperen blijft de hartslag staan op wat hij in stilstaan heeft gemeten. Dus heb vanmiddag veel op hartslag 45 en 77 gedraaft .

Weet iemand hoe ik dit moet oplossen? Of waar het probleem kan zitten?

lijn_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 08:59

Verschuiven de elektrodes misschien als jullie bewegen?

BonBon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 10:58

Nee, ik geloof het niet. Tenminste ze blijven voortdurend op dezelfde plek zitten. Ik heb ze niet opnieuw onder de singel moeten schuiven. En na een flinke rit zaten ze nog op dezelfde plek.

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 11:06

BonBon schreef:
Nee, ik geloof het niet. Tenminste ze blijven voortdurend op dezelfde plek zitten. Ik heb ze niet opnieuw onder de singel moeten schuiven. En na een flinke rit zaten ze nog op dezelfde plek.

Ja maar als je singel bijv heen en weer schuift, doet ie het ook niet.

Goed stevig aansingelen!

Ik heb ondekt waarom mijn HRM altijd op hetzelfde punt op de route raar doet (dubbele waardes onder andere) ik rijd daar vlak langs een zend masten park

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 11:08

Doe je genoeg gel ertussen?

BonBon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 11:13

Haha, dat is ook erg handig!

Ik zal de elektroden eens anders proberen te leggen. Misschien werkt dat dan beter. Ik moet er nog mee leren omgaan, geloof ik.

Ik heb de eletroden en zender verbonden met popnagels trouwens. Maar ik vind dat het geheel nu niet echt mooi vlak is. De popnagel vind ik nog best uitsteken. Lijkt mij dat dit niet prettig is. Misschien dat als ik klittenband maak, dat ik dan een stukje uit het klittenband knip waarin precies het stukje met ponagel valt. Dan zinkt hij tenminste hierin ipv in Bonny's vacht.

Ja, ik heb ladingen gel ertussen gestopt. Eerst te weinig maar toen kreeg ik zelfs in stilstand geen hartslag. Daarna dus veel meer, en toen deed hij het wel in stilstand. Ik heb haar ook zwetend gereden, en dan zou het zweet de functie over moeten nemen, dacht ik. Na het rijden waren allebei de elektrodes nog goed nat.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 11:14

Dat is wel heel vreemd

BonBon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 11:17

Ja, dat vond ik ook. Vooral omdat normaal gesproken als die van mij geen hartslag meet, dan springt hij op 0. Dat deed hij nu dus niet, hij bleef gewoon staan op de hartslag in stilstand. Het hartje knippert ook, hij meet dus wel iets. Alleen het hartje knippert wel zeer onregelmatig. Dus het zal toch wel aan de beweging liggen. Ik ga vandaag of morgen proberen, om de elektroden nog anders te leggen.

Prinnie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 21:02

Die contactgel kan ik trouwens nergens vinden. Waar hebben jullie die vandaan??

BonBon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 22:42

Ik gebruik de goedkoopste soort haargel.

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 11:24