[WN] Vraagjes over showmanship

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

flashyjac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 20:20

Hi Desiree! Nee, dat hupsen in de halter doe ik maar niet. Heb ook geleerd altijd gewoon aan de linkerzijde van het paard te blijven staan. En als het makkelijk kan, waarom dan moeilijk doen (vooral wanneer het niet de voorkeur heeft). Ik hoop in Bunschoten te starten, maar heb geen trailer en geen auto die kan trekken, dus ben nog altijd op anderen aangewezen. Het wordt dus even afwachten of iemand eventueel een plekje voor me heeft. Maar het zou natuurlijk geweldig zijn als ik mee kan doen... Ik moet het maar eens gaan regelen!!

Renee91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 11:11

Ik volg dit even, waarschijnlijk ga ik me ook inschrijven voor een clinic, voor kennis kan nooit kwaad!

flashyjac

Re: Vraagjes over showmanship

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-06 18:26

Vandaag ben ik voor de tweede keer met Jagger gestart in de showmanship en man, ik ben weer eerste geworden!! Afbeelding Ben best wel heel erg trots op mezelf Dit keer waren er zeven starts!

Afbeelding Afbeelding

Ik ben ook voor het eerst gestart in de pleasure. Jagger is nog maar kort onder het zadel, maar aangezien de wedstrijd toch plaatsvond bij ons op stal (en het ook nog een onderlinge wedstrijd betrof), besloot ik de gok maar gewoon te wagen. Het ging super-de-supergoed, totdat ik een beetje overmoedig werd nadat Jagger perfect aansprong in de linkergalop. De rechtergalop ging vervolgens niet bepaald goed... tot drie keer toe sprong ik aan in de verkeerde galop. Vreselijk zonde, maar absoluut geen doodzonde tijdens je eerste wedstrijd, lijkt me. Ik hoorde van de jury dat als dit niet was gebeurd, ik zonder twijfel tweede was geworden (van de elf). Het ging ook zo top, Jagger was superrelaxed en ook heel erg constant. Hij liet zich alles behalve afleiden en opjutten door de paarden die hem passeerden vanwege zijn wel erg rus-ti-ge jog Ik was natuurlijk supertrots, jammer van de galop, maar daar kunnen we aan werken. Dit was in ieder geval een zeer geslaagd debuut!

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Na Jagger zijn debuut in de pleasure mocht hij lekker voor het eerst de wei in, iets waar hij dan ook ontzettend van kon genieten.

Afbeelding

Op naar de volgende wedstrijd!

mehlika

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 18:38

Wat goed man!!!!
En dan ook nog onder zadel gestart!Het is zeker geen schande, zeker niet gezien de korte tijd dat hij onder zadel is.
Va harte gefeliciteerd en ik hoop je gauw eens irl te zien

xena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 19:18

wat een super resultaat zeg!! wat knap van je dat je gestart bent.Je mag oprecht trots zijn!!

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 21:07

Gefeliciteerd Gera!!!!! Goed hoor!!

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 21:10

whoa gera..........gefeliciteerd
goed hoor.
over 2 weken de paint wedstrijd?

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 21:14

Hey wat gaaf zeg! Knap gedaan hoor!

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 21:40

Oh wow Gera, Goed Joh!! Gefeliciteerd!! Gut, wat zul jij lekker zweven op je roze wolkje... blijf nog maar ff lekker zitten hoor, kan me helemaal voorstellen hoe trots jij je moet voelen!

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 21:33

Bedankt allemaal! Ja, ik ben zeker trots, ik kan echt vertrouwen op Jagger, en het is mooi dat nu al te mogen ondervinden. Ik voelde me zo rustig in de 'arena', veel rustiger dan wanneer ik naast hem sta. Ik voelde me toch echt al een 'team'

Jos schreef:
over 2 weken de paint wedstrijd?

Dat gaat jammer genoeg niet lukken. Ik heb geen vervoer kunnen vinden en heb in de middag een afspraak die ik niet af kan zeggen... en om er nu met haast heen te gaan lijkt me ook niet zo'n super idee. Bovendien doe ik aankomend weekend mee aan de WRAN wedstrijd in Wijdewormer, en drie weken achter elkaar een wedstrijd vind ik wel erg veel van het goede met zo'n jong ding. Ik wil het echt stapsgewijs aan gaan pakken. Afgelopen weekend een onderlinge wedstrijd op bekend terrein, dit weekend een 'echte' wedstrijd op bekend terrein, en daarna gaan we een klein stapje verder. Ik heb per slot van rekening helemaal geen haast (ook al lijkt dat misschien van wel, maar niets is minder waar, hij is nog zo jong!)

calemity_jane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 21:37

wat goed gera gefeliciteerd hoor!!!!

Boldly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 07:59

Jagger was echt super braaf!! Het was heel jammer van de verkeerde galop, maar ja, dat komt wel goed de volgende keer!! Hij laat zich in ieder geval niet van de wijs maken door andere paarden en sukkelt heerlijk door... Heel leuk om te zien hoe braaf hij luistert naar zijn baasje!

Gera had trouwens net Dave en mij verslagen met de SAH, voor de tweede keer deed ik mee, hij was echt super braaf! Dus wij waren na Gera en Jagger als tweede geplaatst!

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 08:03

Ik vind het echt geweldig dat hij dat allemaal zo braaf doet! Ziet er ook super uit! Wereldknol, die Jagger!

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 08:44

Gefeliciteerd Gera,

Ik deed ook voor het eerst mee met Rick. Maar ik vergat met mijn stomme kop achterwaarts te gaan.
Maar gelukkig was Rick erg braaf ondanks dat ik stond te trillen als een rietje . Dus ik ben al heel blij dat hij niet de hele bak door is gegaan.