[WN] Sunflower appie's ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

spicegirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 01:06

nee, sorry, ik ben een digi-beet.en tja, ik heb 20 jaar in de appy s gezeten . de eerste goeie moet ik nog tegenkomen. hier dan, usa is anders.ik wil hier geen eindeloze discussie over voeren hoor, ik spreek uit ervaring, langer dan de meeste van jullie oud zijn. dus die paarden kennen jullie waarschijnlijk alleen van papier, ze zijn nl. overleden.o.a. sunfl. pl. joy, joker reed charge, sunfl. pl. jay- van mij geweest enz..

Asciugamano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 13:16

Haha! leuke binnenkomer, Spice!
"Ik moet de eerste goeie nog tegenkomen???"

Maar goed, jij hebt -i.t.t. ons- natuurlijk wél ervaring en kent al deze paarden wél persoonlijk. (ken jij ons trouwens, dat je dat weet? )

Ik heb hier trouwens een smilie voor:
Afbeelding pfff...

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 15:56

Wij hadden vroeger op stal een veulen, hij zal nu denk ik zo'n 13 jaar zijn, en die heete Sunflower's Charlie..

BillyJean

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 16:10

spicegirl schreef:
nee, sorry, ik ben een digi-beet.en tja, ik heb 20 jaar in de appy s gezeten . de eerste goeie moet ik nog tegenkomen. hier dan, usa is anders.ik wil hier geen eindeloze discussie over voeren hoor, ik spreek uit ervaring, langer dan de meeste van jullie oud zijn. dus die paarden kennen jullie waarschijnlijk alleen van papier, ze zijn nl. overleden.o.a. sunfl. pl. joy, joker reed charge, sunfl. pl. jay- van mij geweest enz..

Ik vind dit een beetje verbitterd klinken, hoe komt dat zo?
Ik heb SFL Plaudy Joy (Joker Reed Charge x Plaudy Ann), moeder van de legendarische SFL Joy's Jewel, en Joker Reed Charge ook goed gekend, de laatste heeft zelfs 2x mijn merrie gedekt. Een super persoonlijkheid vond ik hem!

native

Re: Sunflower appie's ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 12:28

Billy Jean,
zou maar niet verder vragen naar de reden van deze "bitterheid", die is verre van fris te noemen kwam ik na pm vandaag achter....

spicegirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 13:06

dat is grote onzin . zit de boel niet zo op te naaien. en dat is de reden ook niet van mijn bitterheid. als je ruzie zoekt, zoek dan maar lekker verder hoor., maar zit mij niet hier zwart te maken als je nergens wat van af weet. denk je nou echt dat ik een dierenarts quote:onfrisse praktijken - kan laten beoefenen omdat ik t wil en 300 euro uitgeven aan de dieren arts leuk vind fout hoor..

native

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 13:18

Bokkers: dit is het verhaal van de 300 euro voor een paardenleven,
voor degene die er interesse in heeft

Spicegirl:
ik ben van ongeveer dezelfde leeftijd.qua kleur vind ik ze nog steeds geweldig.ik heb zowel am. apps gehad als nederlandse. die laatste is helemaal nix.medisch gezien zijn beide wel in orde, nooit geen problemen gehad...maar qua werkwilligheid scoren ze een nul.niet voor niets rijden topruiters op quarters.waar ik rij, zijn allemaal quarters, wat paints en maar 1 appaloosa op de hele manege.dat is toch niet voor nix.ik ken heleboel mensen, die van een app naar quarter zijn gegaan, maar nooit andersom. ook ik ben na een quarter omgedraaid en voor mij geen app meer. let wel- ditis voor mij persoonlijk- als iemand anders ze wel geweldig ving. fine with me...mn laatsTE APP. HEB IK DOOR DE DIERENARTS NEER MOETEN LATEN HALEN, NA 3 MAANDEN GEPROBEERD M TE VANGEN. KOSTTE ME 300 EURO EN DAT WAS DE DRUPPEL.

Native:
die van mij liep ook met 1 1/2 nog bij haar moeder en de rest van de familie, maar TRAINEN EN OPVOEDEN doet wonderen wist je dat?
Hij was dus niet verwilderd maar gewoon PAARD.
Bij jou op het land heb je dus kennelijk ook niets met hem gedaan als je hem niet meer kon pakken toen hij zonder halster kwam te staan.
Het arme dier is dus omdat jij niet weet hoe je met hem om moest gaan beschoten met verdovingsmiddelen en heb toen op advies van je dierenarts (of all people ik hoop hem nooit tegen te komen!) maar doodgeschoten ???
Ik krijg altijd een heel misselijk gevoel bij mensen die schermen met hun 'tig jaar ervaring, dat zegt niets over het hebben van 'horsemanship' namelijk!
Hoop dat het de rest van je dieren beter vergaat en wens je veel succes en vooral wijsheid toe.

spicegirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 15:40

300 euro voor een paarden leven?? hoe kom je daar nu bij?? VOORBARIGE CONCLUSIES!!1 OK, MN WOORDKEUZE WAS WEL ONJUIST, maar... hij kreeg injecties in de hals, met VERDOVINGSMIDDEL -hij was zo sterk hij had er MEERDERE voor nodig.en ik had m opgevoed, hij wilde alleen zn halster niet om! door redenen die buiten mn schuld om zijn- vorige eigenaar! geen dieren arts schiet een paard neer op commando- laat je eigen ff nakijken! zoiets doet ALLEEN de POLITIE al en allen als t paard een gevaar vormt.bv. op de rijksweg!!doe toch normaal t paard is allen verdooft en leefde nog lang en gelukkig alleen niet bij mij. het is geen 300 euro voor een paardenleven , maar -helaas voor mij- 300 euro voor een halstertje omdoen. overdrijf niet zo verschrikkelijk en maak iemand niet zwart, maar L-E-ES- AL-LES- EENS G-O-E-D-!!!!

spicegirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 15:41

wees nu ook fair en pbliceer ook mn andere mailtje.

Asciugamano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 15:45

Gezellig zo!

Hoe het ook zij... (en het werkelijke verhaal intresseert mij dan weer geen bal) ik weet inmiddels genoeg om jouw deskundigheid een beetje in te kunnen schatten!

spicegirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 15:52

nee dat doe je absoluut niet!!!en de waarheid interesseert je niet he? maar wel leuk hier voor alleman neerzetten dat ik mn paard niet opvoed en dan laat neerschieten??? dat vind ik echt niet kunnen hoor/ ik had-stom genoeg- verwacht dat je blij/opgelucht was dat t paard niet doodgeschoten was maar nog vrolijk rondhuppelt?er zit blijkbaar ook een banaan in je ogen als jeje mail leest en een banaan in je fatsoen!! zeg dan eerlijk sorry, ik had je verkeerd begrepen! en of je t dan met de methode eens ben of niet , dat staat je vrij en mij ook.

Wranglerbutt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 16:41

spicegirl schreef:
er zit blijkbaar ook een banaan in je ogen als jeje mail leest en een banaan in je fatsoen!!

@Spicegirl: Sorry, maar wat verwacht je dan, als je de Appie-fans hier een schop tegen hun schenen geeft?
Citaat:
maar qua werkwilligheid scoren ze een nul.
Dat is dus jouw ervaring met Appies, maar ik heb heel andere verhalen gehoord!

Groetjes,

Corneel

- die appies trouwens helemaal niks aan vind, maar dit uit respect en vriendschap voor haar appie-minnende
vrienden & kennissen niet eerder heeft durven zeggen -

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 16:51

Appie's die niet werkwillig zijn?
Bij elk ras zitten er wel paarden tussen die niet werkwillig zijn

native

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 16:56

Gelukkig bokkers, het dier leeft nog en is in het bezit van een andere eigenaar . Krijg bijna spijt dat ik geen quarter heb pffff.
Ik hoef er geloof ik verder niets aan toe te voegen . . .

Asciugamano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 17:50

spicegirl schreef:
nee dat doe je absoluut niet!!!en de waarheid interesseert je niet he? maar wel leuk hier voor alleman neerzetten dat ik mn paard niet opvoed en dan laat neerschieten??? dat vind ik echt niet kunnen hoor/ ik had-stom genoeg- verwacht dat je blij/opgelucht was dat t paard niet doodgeschoten was maar nog vrolijk rondhuppelt?er zit blijkbaar ook een banaan in je ogen als jeje mail leest en een banaan in je fatsoen!! zeg dan eerlijk sorry, ik had je verkeerd begrepen! en of je t dan met de methode eens ben of niet , dat staat je vrij en mij ook.

He schreeuwerd, volgens mij haal je een paar mensen doorelkaar hoor!
Ik heb hier helemaal niks "voor alleman" neergezet, ik ken je niet en al helemaal geen mail van jou ontvangen! (hoef ik ook niet)

En mag ik zelf weten waar ik mijn bananen laat? Dank u!

Ontopic: Mijn App is overigens bijzonderrrrrrr werkwillig! Als jij je nou een beetje fatsoenlijk had gehouden hier, had ik je graag uitgenodigd om het eens te komen ervaren

Romkabouter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 18:04

Zeg mensen, houden we het een beetje netjes hier?

spicegirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 18:29

sorry. als digi beet waarschijnlijk de verkeerde knop ingedrukt. was voor native geloof ik. enfin einde discussie voor mij. paard gaat goed, ik ben hier afgeschoten.en ikm heb trouwens duidelijk gesteld dat t MIJN ervaringen met apps is.maakt ook verder niet uit. ieder t zijne- had ik ook algezegd. verder iemand eenswat leuks te zeggen?zou ik wel wat vinden voor de veranderig...

BillyJean

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 18:38

Ik heb wel wat leuks te zeggen over Appaloosa's.
Ik heb er heel wat gehad en gefokt, ik vind het geweldig intelligente werkwillige paarden waar je snel een goede band mee krijgt. Ik weet natuurlijk niet hoeveel appie's spicegirl heeft gehad en van welke afstamming en of het nederlandse of amerikaanse waren, maar ik heb zowel nederlandse als amerikaans gefokte appa's gehad en vond de amerikaanse iets makkelijker en cooler in de omgang dan de nederlandse, waarschijnlijk omdat daar (nederlandse) van alles doorheengefokt wordt. Hebben jullie die ervaring ook?

spicegirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 20:02

ja dat klopt. ik heb beide gehad en de amerikaanse zijn veel beter.-vind ik-en in nl. is alles met een stip gelijk een app. alhoewel de originele am. app. ook anders is als t type van nu- een quarter met stippen. alhoewel ik dat model geweldig vind, de zeg maar indiaanse apps. waren toch weer anders van model.foundation is dat ook geloof ik. wie kent echt presterende app? ik heb wel eens gehoord van een app. in de voorselectie voor de olympische spelen. in usa natuurlijk voor de dressuur?wie bewijst mij t tegendeel ; ).

__Suzanne__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 20:14

Ik vind Appies geweldig (paints trouwens ook, en quarters, en arabieren, en fjorden en haflingers en nog een heleboel andere soorten en maten paarden) en heb geen zin om me in de discussie te mengen of appies nou wel of niet goed presteren. De mijne is in elk geval een fijn gezond, werkwillig paard, wat voor mijn niveau perfect is!

@WB: geeft niks hoor

BlackWych

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 07:38

Gezellie zo! Volgens mij was de vraag wie er een Sunflower Appie heeft en uit welke lijnen. Niet of je wel of geen goede ervaringen er mee hebt. King heeft aan moeders kant trouwens Joker Reed Charge zitten.

=^.,.^=

cornelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 07:46

Hmm, als iemand vooral mindere ervaringen heeft met appies, ligt dat dan aan het paard of aan de eigenaar
Ik heb er 2 maar volgens mij weten ze niet dat ze appie zijn, ze gedragen zich ook gewoon paards.

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 15:50

@WB: ik vergeef je ook hoor

Voor wat betreft de iets vreemde verhalen over appies. Je hebt bij elk ras werkwillige, luie, mooie, lelijke, lieve, dominante, grappige, minder knuffelige en soms ook regelrechte etterbakken.

Als je er vanuit gaat dat de meeste dieren niet als etterbak worden geboren, dan moet het wel ergens anders aan liggen. Daarover moet eenieder maar bij zichzelf te rade gaan. Feit is dat de opvoeding en het leerproces van een paard of een hond of, of...., al begint direct na de geboorte.

Over dit en de verdere omgang met paarden (en andere huisdieren) is al genoeg geschreven.

Broncoyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 22:07

he Billy Jean, weet jij wat er met Sunflower'' s olympic Queen gebeurd is ? leeft ze nog , en wat heeft ze gedaan in haar leven? ik had haar als tweejarige bijna gekocht, maar ze liep kreupel,en mijn man vond niet dat ik de gok moest nemen, dat het aan de hoefsmid lag , dus ging het over,Ik geloof dat ze een keer was op een wedstrijd in Winschoten. Was altijd benieuwd wat er van haar was terechtgekomen . Ik vond haar erg mooi van kleur. als je iets weet of iemand anders, bedankt vast ..p.s ik ben met quarters verder gegaan, maar vind appaloosa"' s nog erg mooi

BillyJean

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 23:16

He Broncoboy!
Queeny is door een pensionklant van mij aangekocht, ik dacht in 1992 of 1993, van Dick de Vroomen. Zij had toen een veulen aan de voet van White Satin, genaamd Sunflower's Jersey. Ik heb dat veulen toen gekocht.
In 1994 ging de betreffende klant verhuizen naar de kop van Noordholland en heeft Queeny daar ongeveer nog een jaar gehad.
Het was een paard met een eigen karakter en het klikte niet met het karakter van de eigenaar. Zij heeft Queeny toen ingeruild voor een quarter bij een soort van handelaar, en dan ben ik het spoor bijster. Problemen met kreupelheid heeft ze naar mijn weten nooit gehad. Ik heb haar merrieveulen SFL Jersey gehad tot 1997 en haar heb ik verkocht aan een mevrouw in Belgie, die ging er mee western rijden.