[WN] Betreurenswaardig???????????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

iski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 13:28

Sugarmiss schreef:
@Iski: ik denk dat er weinig valt te onderhandelen met verzekeringsmaatschappijen als die de wettelijke richtlijnen volgen.

Citaat:
En Opleidingsinstituten (Deurne) kunnen op deze ontwikkeling inspelen door ervaren ruiters die zichzelf bewezen hebben, hetzij met voldoende winstpunten of d.m.v. titels, een verkorte opleiding aan te bieden

Als een opleiding op MBO- of HBO-niveau een vereiste is zullen daar hooguit wat vrijstellingen verleend kunnen worden voor bepaalde vakken, maar je zult toch toegelaten moeten worden middels je vooropleiding of een Colloquium Doctum moeten doen -voorzover die opleiding dit als toelatingseis kent-.

Als een opleiding regels vast moet gaan stellen waarop men vrijstellingen krijgt -zoals het hebben van een bepaalde titel- wens ik ze veel succes. Ik ken iemand die is Nederlands Kampioen geworden in een onderdeel, omdat de 1e en 2e plaats buitenlanders waren

Mogelijk heb je gelijk SM, maar ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat er ex-profvoetballers rondlopen die geen MBO-HBO opleiding hebben en toch een trainerslicentie hebben kunnen behalen. En ik ken paardentrainers die een HBO opleiding gedaan hebben. Dus ik denk dat er toch wel iets te winnen is.

Maar zoals vaak is het een kwestie van onderhandelen en dus bijkbaar niet alleen met een verzekeringsmaatschappij maar misschien dus ook met de wetgevende macht (2e Kamer). Want wetten en wettelijke regelingen zijn er om constant tegen het licht gehouden te worden en te beoordelen op hun nut en noodzaak. Dus wet- en regelgeving nodig? Ja. Maar wanneer diezelfde wet- en regelgeving de ontwikkelingen in de weg staat en de wildgroei en onverantwoorde zaken voort laat bestaan dan moet het mogelijk zijn om deze wetgeving op z'n minst bespreekbaar te maken met de verantwoordelijken.

De lijn lijkt mij in ieder geval wel duidelijk: ontwikkel een opleiding die een bepaald niveau garandeerd, koppel daaraan de licentie en daaraan weer de mogelijkheid tot verzekeren..... Heb ik nog iets over het hoofd gezien?

PeterV

Re: Betreurenswaardig???????????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 14:04

Het grappige in deze hele discussie is, die begonnen is in een betreurenswaardige afloop van mijn en Jos, die ik op een gegeven moment toch maar weer is aan d’r staartjes moet trekken, van wat ik nou heb bedoeld, dus toch een soort van pb’en maar dan niet via het toetsen bord, is dat het aan gekaarte van mijn, parallel getrokken wordt in het heden.

Het heden, ja, daar zie ik ook geen verandering voor, hoe wij bepaalden knelpunten te lijf moeten gaan, die er schetst worden. Wel zie ik in de andere paarden wereld om het zomaar te zeggen, dat daar een overvloed is, en extreem lange wacht lijsten zijn, voor het leren paard rijden, en is dit waarschijnlijk een randstad probleem.

Dus als ik naar de toekomst kijk, en dat ondernemend western land nu in het heden, er zal induiken, om een soort van een gezamenlijk plan te maken, dat in het dressuur geleid heeft tot een soort van overvolle kweek vijver, waar deze tak van sport op draait, denk ik dat als wij een jaar of acht verder zijn, je er versteld van zal staan, hoeveel nieuwe en vooral jonge ruiters, op onze wedstrijden zullen verschijnen.

Natuurlijk zal dit onder steunt moeten worden door een organisatie, maar veel belangrijker, is dat ondernemers zich ervan bewust moeten zijn, dat daar wel is een gat in de markt zou kunnen zitten, om hun bedrijf op een exploitabele manier met een continue aanwas, dus als het waren met een goed gevulde orderportefeuille te runnen is.

Dus eigelijk, waar organisaties nu vooral uit zijn op het weven van leden, zouden deze zich ook moeten gaan bezig houden, met het werven van ondernemers die als het ware mee willen gaan, om die vijver die nu nog leeg is, vol te vissen, daar deze organisaties er weer van uit kunnen gaan, dat leden werven als het ware vissen kunnen zijn die dan in de western fuik zwemmen.

Dit is ook wat er gebeurd in de andere paarden wereld, het dressuur, waar volgens mijn de zakenlieden slimmer met elkaar bezig zijn, dan aan onze zijde. Onze professional, instructeurs met manege bedrijven, dus de zakenlieden, ja, ja, want je genereert geld, uit het geven van lessen en of paarden rijden/trainen voor je eigen levensonderhoud, dus je doet zaken, daar zullen dus duidelijk ook de ogen van open moeten gaan, willen deze dat de westerntak van sport, ook in hun voordeel gaat groeien.

Hoewel ik mijn ervan bewust ben, dat iedereen die dit geschreven epistel van mijn hand, daar nu heel hard om gaat lachen, denk ik dat dit een leidraad zou kunnen wezen, wat pas echt onze sport professioneel zal maken.

Wie niet waagt die niet wind, dat is een ondernemers motto. Door maar alleen te blijven staan, en dat doen de western ondernemers eigelijk, allen zijn individueel op zijn of haar manier bezig met deze sport. Zou je dus door een samenwerking verband met elkaar, kunnen komen tot een bepaalde structuur binnen deze sport, dat er voor zal zorgen dat er een soort van win, win situatie ontstaat, waardoor deze tak van sport, het aanzien krijgt die het verdiend.

Ik zie en merk wat dit inhoud, hoe je uiteindelijk met twee vingers in de neus, geld genereert, door uiteindelijk gezamenlijk structuur te geven, en met gezamenlijk bedoel ik, georganiseerd ondernemen, om spelende wijs, de nieuwe ruiters van nu, met een gezamenlijk plan van aanpak, paard leert rijden.

Dus omdat ik eigelijk nog nooit de ondernemers besproken heb op dit forum, maar waar ik wel van weet, dat deze ook best wel is vaak hun gal spuien naar een organisatie, omdat deze niks voor hun kunnen betekenen, zou ik willen zeggen. Hand in eigen boezem steken, als wij daad werkelijk in deze mooie tak van sport wat willen ondernemen.
Maar ja, dan moeten wij wel gaan samenwerken.Toch?
Nou, dat zal mijn een feest geven.

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 14:25

Ik weet dat ik er eigenlijk niet veel mee te maken heb, maar ik vraag me toch af...

De engelse sport is aardig groot te noemen, veel manege's, paarden, wedstrijden etc. Nederland is eigenlijk niet zo heel groot.
De meeste bedrijven worden al geexploiteerd, veelal engels.
Dat zo'n grote sport wat in te brengen heeft, kan ik me voorstellen. Is de westernsport al groot genoeg om serieus genomen te worden? Moet er een opleiding komen voor die 15 stallen die er zijn? Of die 20 mensen die proffesioneel lesgeven?

Misschien zie ik het helemaal verkeerd hoor, ik heb totaal geen inzicht hoe 'groot' de sport nu eigenlijk is?

Bestaat er een kans dat het bij het engelse rijden ingeschoven wordt, en dus identiteit verliest?

PeterV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 14:42

Cer schreef:
Ik weet dat ik er eigenlijk niet veel mee te maken heb, maar ik vraag me toch af...

De engelse sport is aardig groot te noemen, veel manege's, paarden, wedstrijden etc. Nederland is eigenlijk niet zo heel groot.
De meeste bedrijven worden al geexploiteerd, veelal engels.
Dat zo'n grote sport wat in te brengen heeft, kan ik me voorstellen. Is de westernsport al groot genoeg om serieus genomen te worden? Moet er een opleiding komen voor die 15 stallen die er zijn? Of die 20 mensen die proffesioneel lesgeven?

Misschien zie ik het helemaal verkeerd hoor, ik heb totaal geen inzicht hoe 'groot' de sport nu eigenlijk is?

Bestaat er een kans dat het bij het engelse rijden ingeschoven wordt, en dus identiteit verliest?

Nee, de identiteit hoeft niet verloren te gaan, bij ons op stal is alles zo western als de pest, terwijl het voor 80% dressuur is. Of de sport al groot genoeg is dat weet ik niet, maar wat ik wel weet, is dat de aanwas te wensen overlaat. Leden aantallen zijn de laatste paar jaren niet echt meer, dat je kan zeggen, tjonge jonge wat zijn wij aan het groeien. Dus moeten wij iets anders gaan bedenken, als wij toch willen dat deze sport groeien gaat.

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 14:52

Cer schreef:
@Anya: Precies.
Dus heel wat huis aan huis instructie valt weg. Noodzakelijk dan misschien om de rest wel op de rails te krijgen, als men wil dat de sport doorgroeit... ?

Nou niet persé... de Orun-cursussen zijn ook maar parttime opleidingen waar je met een 'lesklant en het paard van die lesklant' naar toe gaat een aantal keer. En er zit een stuk theorie aan. Ik ben met Lanna ook wel eens als 'lesklant' meegeweest naar zo'n Orun-avond. Leuk om te doen trouwens. Maar er is geen westernvariant van. Zoiets zou er wellicht moeten komen?

De meeste aan huis lesgeef-mensen hebben zo'n Orunpapiertje.

En inderdaad de westernsport in aan het vergrijzen gezien het ledenbestand. Toch weer terug op het uitgangspunt: jeugdbeleid. Noodzaak tot kweekvijver. Noodzaak om trainers in alle delen van het land te hebben die didactisch met jeugd overweg kan. En ook nog min of meer in de buurt. Mooie taak voor de toekomst.

iski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 15:44

Citaat:
@Cer:Moet er een opleiding komen voor die 15 stallen die er zijn? Of die 20 mensen die proffesioneel lesgeven?

Tja..is inderdaad een punt van overweging. Want navelstaren leert je dat je groot bent...om je heen kijken dat je klein bent. Objectief gezien is deze tak van sport klein. Maar wanneer wij als beoefenaars onszelf niet serieus nemen en serieus profileren zul je altijd klein blijven. Dus begint met jezelf serieus nemen, eis van trainers dat ze gekwalificeerd en gecertificeerd zijn (en daaraan verbonden verzekerd), het hobbymatige los durven laten, stal/manegehouders voor deze sport winnen (groeien in aantal dus).

De grote vraag is altijd weer hoe je zoiets doet. Wel..Peter, neem eens een paar collega's die nu een 'engelse stal' runnen mee naar een Westernwedstrijd zodat ze de sfeer kunnen proeven. Het is business? Benader het dan ook zoals het in het zakenleven gaat.

Oh ja....bouw je voor de eerstvolgende wedstrijd op de VECA-Stal wel ff een paar Sky-boxen

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 15:59

Nou ik zeg niet dat je jezelf klein moet houden... maar dat bijv. een grote organisatie je niet serieus neemt als gesprekspartner...

Of dat de verzekeringsmaatschappijen, of wie daar dan ook over gaat, zeggen: er zijn voor de engelse sport al richtlijnen, hou je daar maar aan! We maken voor zo'n kleine club geen onderscheid.

maar, misschien doen ze dat wel...

Vroegah (whooopsie) is er ook al es sprake geweest van grote sponsors aantrekken, enig idee waar dat op spaak is gelopen?

iski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 16:06

Cer schreef:
Nou ik zeg niet dat je jezelf klein moet houden... maar dat bijv. een grote organisatie je niet serieus neemt als gesprekspartner...

Of dat de verzekeringsmaatschappijen, of wie daar dan ook over gaat, zeggen: er zijn voor de engelse sport al richtlijnen, hou je daar maar aan! We maken voor zo'n kleine club geen onderscheid.

maar, misschien doen ze dat wel...

Vroegah (whooopsie) is er ook al es sprake geweest van grote sponsors aantrekken, enig idee waar dat op spaak is gelopen?

Groot...klein..allemaal rekbaar en relatief. Hoeveel mensen in nederland doen er aan Snowboarden? En toch hebben we een afvaardiging naar de OS.

Iedere gesprekspartner die in jou zijn eigen winst ziet zal jou serieus nemen. Het is dus zaak de juiste vrouw/man aan het woord te laten in dergelijke gesprekken en te zorgen dat diegene met een goed verhaal komt.

Wat er vroeger mis gelopen is? Ik zou het niet weten...ik mag het niet meer over vroeger hebben...

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 16:16

Hoeveel mensen doen aan snowbaorden?? Ik zal wel in de verkeerde kringen vallen, maar reken maar dat dat er veel, heeeeel veel zijn! In mijn directe omgevring meer als die er paardrijden, laat staan Western.

Ik denk dat dat inderdaad een "probleem" is, de Western Sport is niet groot (Hoeveel leden telt de WRAN?) en daardoor loopt het veel mis maar daardoor groeit het ook niet. Beetje moeilijke circle te doorbreken.

Aan de andere kant, ik heb het wel eens eerder aangekaart, "So What?" Moeten we perze "groot" worden?

iski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 16:25

jeddah schreef:
Hoeveel mensen doen aan snowbaorden?? Ik zal wel in de verkeerde kringen vallen, maar reken maar dat dat er veel, heeeeel veel zijn! In mijn directe omgevring meer als die er paardrijden, laat staan Western.

Ik denk dat dat inderdaad een "probleem" is, de Western Sport is niet groot (Hoeveel leden telt de WRAN?) en daardoor loopt het veel mis maar daardoor groeit het ook niet. Beetje moeilijke circle te doorbreken.

Aan de andere kant, ik heb het wel eens eerder aangekaart, "So What?" Moeten we perze "groot" worden?

Dat is ook wat ik bedoelde......je hoeft niet groot te zijn om gezien te worden.

Excuus aan al die snowboarders

Toekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 16:37

Sorry, maar ik moet het nu echt even een keer kwijt.

PeterV, die zinnen van jou kunnen echt niet.

Ik heb nog nooit zoveel storende tangconstructies bij elkaar gezien. Afbeelding

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 16:56

Vertaling: ze bedoelt wat kortere zinnen, zonder al die tussenzinnen en wat minder komma's. Sorry Toekie ik zal mijn best doen me daar ook aan te houden.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 17:39

Toekie schreef:

http://static.bokt.nl/s/winkie2.gif[/img]

ja,ja,ja,ja, sorry, bokkers, ik,weet,het, maar,zoals,altijd,je,kan,niet,overal,goed,in,zijn,toch,?.

Als het maar een beetje door komt wat en hoe ik het bedoel.
Want ik vind dat sommige over het aangaande ontwerp slecht op de hoogte zijn, maar dit komt waarschijnlijk omdat die polissen helemaal niet te lezen zijn.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 17:42

[quote="PeterV
, maar dit komt waarschijnlijk omdat die polissen helemaal niet te lezen zijn. [/quote]

schrijf jij die ook?

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 17:43

Cer schreef:
Sponsors willen waar voor hun geld zien, zeker als niet direkt hun hart bij de sport in kwestie ligt.
Als dat uitblijft is de sponsorkraan weer snel dichtgedraaid.

Je hoeft idd niet groot te zijn om gezien te worden, maar dan moet je wel positief gezien worden. Opvallen in negatieve zin doet daar dus geen goed aan. Een paar rotte appels kunnen het voor de rest dus verpesten.

Dus ALS Peter gasten in zijn nieuwe skybox gaat uitnodigen mag hij wel goed vooruit weten wat ze te zien krijgen.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 17:45

nee, die worden geloof ik geschreven in Belgie

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 17:47

iski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 17:49

Citaat:
@SM
Dus ALS Peter gasten in zijn nieuwe skybox gaat uitnodigen mag hij wel goed vooruit weten wat ze te zien krijgen.

Hè ja...en dan serveer ik de bitterballen.....wordt het sowieso een heftige dag.......en 'n dorst dat ze er van krijgen!!!

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 17:51

PeterV schreef:
Toekie schreef:

http://static.bokt.nl/s/winkie2.gif[/img]

ja,ja,ja,ja, sorry, bokkers, ik,weet,het, maar,zoals,altijd,je,kan,niet,overal,goed,in,zijn,toch,?.

Als het maar een beetje door komt wat en hoe ik het bedoel.
Want ik vind dat sommige over het aangaande ontwerp slecht op de hoogte zijn, maar dit komt waarschijnlijk omdat die polissen helemaal niet te lezen zijn.

Sportief antwoord! Ik moet zeggen; ik vind je zinnen wel knap!

Maar nu hebben we het er niet mee over.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 17:52

Chips, volgens mij mis ik het één en ander, waar komt die skybox vandaan

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 17:54

Dat is de verpakking van Iski zijn bitterballen

iski

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 18:03

PeterV schreef:
Chips, volgens mij mis ik het één en ander, waar komt die skybox vandaan

Moet je ff een stukkie terug lezen...iets over andere (engelse) manegehouders uitnodigen om ze aan de westernsport te laten snuffelen om zodoende mogelijk meer manege's te krijgen die zich hiermee bezig gaan houden waardoor er meer mensen met deze sport in aanraking komen met als gevolg dat er mogelijk meer aanwas is waardoor de westernsport groter wordt en als gesprekspartner voor verzekeringsmaatschappijen en regelgevende organisaties aantrekkelijker wordt en serieus genomen wordt (is iets anders dan serieus genómen te worden dames) en zodoende een machtige organisatie van Western ruiters te vormen waardoor we daardoor...en zodoende aldus niet tegenstaande het feit dat..jhetbn.cuiiomkl vb kvjiosvmnvkl;erver..verdomme nou ben ik compleet de kluts kwijt.....en bedankt..................................Bouw jij nou maar skyboxen, doe ik de rest wel....

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 18:07

Hij is echt gek geloof ik hoor

PeterV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 18:15

iski schreef:
Citaat:

De grote vraag is altijd weer hoe je zoiets doet. Wel..Peter, neem eens een paar collega's die nu een 'engelse stal' runnen mee naar een Westernwedstrijd zodat ze de sfeer kunnen proeven. Het is business? Benader het dan ook zoals het in het zakenleven gaat.

Oh ja....bouw je voor de eerstvolgende wedstrijd op de VECA-Stal wel ff een paar Sky-boxen

Oh ja, hier is het.

Mijn voorkeur gaat toch uit naar westernstallen zonder skyboxen maar het liefst wel met een biertap

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 18:36

en plastic bekers
Of Blaze toegang tot skybox ontzeggen