[WN] Ehhh die schroefjes van je hoofdstel he... :o

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 11:07

Jah ik had van die leren knoopjes aan mijn zadel *joh dat is standaard d8 ik*.. Om de singel bij elkaar te houden he..
Maar goed ik ging rijden en ik moest ook steeds aansingelen.. Tot er een auto aankwam die zei dat mijn zadel los op mijn paard lag.. Bleek dat leertje te zijn geknapt.. En het was een splinternieuw zadel..

Ook heb ik dat gehad met mijn hoofdstel.. Is iig niet fijn.. Alles viel uit elkaar..

Edson

Re: Ehhh die schroefjes van je hoofdstel he... :o

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 15:26

Hoi Sonja,

En....blijven zitten afgelopen maanden? Of is alles alsnog uit elkaar gevallen?

Ben eigenlijk benieuwd welke oplossing je hebt genomen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 15:31

Het is blanke nagellak geworden Edson en dat houdt prima
De Locktite staat nog op het verlanglijstje maar ze keken een beetje vaag hier in de paardenwinkel dus als ik in de buurt van een 'normale winkel' kom neem ik het wel mee

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 08:01

mijn bakstuk-schroefje verloren op buitenrit....ook bij mij werkte HO nog gelukkig.... heb toen maar mijn kinriempje als bakstuk gefabriceerd.... Vanaf toen altijd reserve schroefjes bij me en een leertje om de zadelknop geknoopt...

Aangezien ik voor elk bit een hoofdstel heb (ben hoofdstel-freak) heb ik meestal de schroefjes idd vastgelijmd. Zaag ze gewoon door
als ik ga wisselen...

EeCee

Re: Ehhh die schroefjes van je hoofdstel he... :o

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 11:28

Gelukkig nooit meegemaakt... Bij m,n vorige paard brak het (leen)bit een keer maar hij ging zelf al op de rem (vanuit galop) onder het motto 'dit klopt niet'..

Alleen m,n showstelletje heeft schroefjes, bij de rest heb ik allemaal (iets langere) leertjes gedaan. Mocht er één breken (nog niet meegemaakt in 12 jaar, goed invetten dus) heb ik altijd nog een stukkie over om te knopen..

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 11:39

ElCamino schreef:

Aangezien ik voor elk bit een hoofdstel heb (ben hoofdstel-freak) heb ik meestal de schroefjes idd vastgelijmd.

Hier nog een hoofdstel freak
Ik ben nog nooit zo'n schroefje kwijt geraakt en ook niet dat ze los gingen zitten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 12:30

Ik ook niet tot dat ongelukje

Eejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 12:34

haha zo stom is het niet toch?
dat hoofdstel moet gewoon niet uit elkaar vallen
goed dat je het doorhad zeg !:)

Redneck

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 12:39

Sonja schreef:
Het is blanke nagellak geworden Edson en dat houdt prima
De Locktite staat nog op het verlanglijstje maar ze keken een beetje vaag hier in de paardenwinkel dus als ik in de buurt van een 'normale winkel' kom neem ik het wel mee

Ik weet niet of het in dit topic al is aangegeven (heb niet alles gelezen) maar met Locktite moet je wel uitkijken.......dat laat echt NOOIT meer los!

Als je dan een keer je hoofdstel uit elkaar wilt halen, heb je een ijzerzaag nodig om het schroefje door te zagen.....

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 12:49

tja... dat zeg ik dus: doorzagen die hap !! HAHAHA.

Even serieus, ik heb 10 tot 13 hoofdstellen ( en nog een side-pull en een bosal) met verschillende bitten.
Allemaal met schroefjes ZUCHT!! Deze zitten muurvast gerot en met schoonmaken moeten ze losgehakt of gezaagd worden omdat ze gelijmd of vastgerot zitten. Meestal laat ik ze dan ook gewoon zitten (schaam) en kwast er met de olie overheen.

Verder ben ik te lui om steeds hoofdstellenen bitten te wisselen dus vandaar de hoeveelheid, daarbij moet ik alle leuke hoofdstelletjes gewoon hebben !!!

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 13:07

Ik heb er 5 hoofdstellen en dus ook 5 bitten
Van de 5 zijn er 4 met schroefjes.
En als ik mijn hoofdstellen ik ga vetten haal ik ook alle schroetjes los die maar los kunnen