[WN] lets get ready to rumble

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 21:34

Ik geef je helemaal gelijk hoor... zijn er geen testen gedaan met paarden die jong ingereden zijn, en later nog es nagekeken zijn?
Aan de andere kant, zoveel oude qh zijn er niet, en ik denk dat de oudste van NL bij marieke op stal staat... zijn rug zal niet zo best meer zijn, maar hij is 30+....

_Vanes_

Re: lets get ready to rumble

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 23:20

Mag ik even aanvullen dat hierop stal ook een aantal paarden zijn, waarvan ik zeker weet dat ze als 2-jarige gestart zijn en die we gekocht hebben naar een rontgelogische goedkeuring!Daarnaast is het me ook overkomen te wachten met een paard, pas als 3,5 jarige in te rijden en niet rontgenlogisch in orde blijkt te zijn.Dit is geen boekenkennis , puur praktijkervaring. Tja, wat is waarheid?

Wat wel een waarheid is , is dat morgen op de Kalverhoek, de DRBF(Dutch Reiner Breeder Futuriry ) wordt gereden, en dat vanuit druk van de deelnemers er geen 3-jarige futurity wordt gereden, alleen maar 4 en 5 jarige.Tja, dit gaat niet over hypocritie, maar kan de pessimisten onder ons misschien wel wat opfleuren ,dat er zelfs verandering is.......

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 23:43

jessiejanes schreef:
Mag ik even aanvullen dat hierop stal ook een aantal paarden zijn, waarvan ik zeker weet dat ze als 2-jarige gestart zijn en die we gekocht hebben naar een rontgelogische goedkeuring!Daarnaast is het me ook overkomen te wachten met een paard, pas als 3,5 jarige in te rijden en niet rontgenlogisch in orde blijkt te zijn.Dit is geen boekenkennis , puur praktijkervaring. Tja, wat is waarheid?
What's next? Straks blijkt nog dat het inrijden op 2-jarige leeftijd zelfs goed is voor het paard

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 23:52

WB: Ik zal de laatste zijn, die dat beweerd, maar het is zeker niet zo zwart-wit, als het hier op BOKT wil doen geloven.Zo gauw je op een paard gaat zitten,zal hij slijten...en hoe hij slijt en hoe snel, is van veel meer factoren afhankelijk.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 23:54

jessiejanes schreef:

Je weet zelf als geen ander dat het Quarterhorse niet bepaald bekend staat om zijn geweldige beenwerk. Dat er dus een hoop tussen zitten die al op jonge leeftijd 'afgekeurd' zijn voor zwaar werk c.q. doorfokken mag een logisch gevolg zijn.
Rontgelogische goedkeuring mbt een aankoop is iets anders als rontgelogische foto's om te zien hoever de groeiplaten als gesloten zijn voor evt. toe te stane belasting.

jessiejanes schreef:
Wat wel een waarheid is , is dat morgen op de Kalverhoek, de DRBF(Dutch Reiner Breeder Futuriry ) wordt gereden, en dat vanuit druk van de deelnemers er geen 3-jarige futurity wordt gereden, alleen maar 4 en 5 jarige.Tja, dit gaat niet over hypocritie, maar kan de pessimisten onder ons misschien wel wat opfleuren ,dat er zelfs verandering is.......

Ik ben zeker blij dit te lezen. Dat geeft de mens weer hoop

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 10:58

jessiejanes schreef:

Nou, dat is dan toch alleen maar goed? Je brengt het een beetje alsof het onzin is? Voor NL is dit toch prima? En wie weet wat er ten grondslag heeft gelegen dat een breedersfuturity nu voor 4 en 5 jarigen is??
Gelukkig is het hier nog geen miljoenenindustrie!!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 11:53

jessiejanes schreef:
en dat vanuit druk van de deelnemers er geen 3-jarige futurity wordt gereden, alleen maar 4 en 5 jarige.

Dus kennelijk zijn er meer deelnemers tégen het inrijden van een tweejarige dan dat er vóór zijn. Anders zou zo'n regel niet worden toegepast lijkt mij.

Overigens is iemand die iets aan de kaak stelt nog geen pessimist hoor.

PocoMisss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 11:30

Ik vind het gaaf om te lezen dat zoveel mensen steeds kritischer kijken en ook kritisch naar zichzelf durven kijken. Wat hebben we dan toch veel geleerd!! Uiteindelijk werkt een leerproces in stappen en na het, meermalen, constateren van misstanden (ja ook van jezelf) volgt dan de logische volgende stap... Wil ik dit nog? NEE!! Goed, doe er dan wat aan.. En zo maken we met vallen en opstaan allemaal stap(jes) in een leerproces naar een wereld zoals wij die graag zouden willen.. Niet opgeven he!!! We komen er wel!!!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 21:48

jessiejanes schreef:
de DRBF(Dutch Reiner Breeder Futuriry ) wordt gereden, en dat vanuit druk van de deelnemers er geen 3-jarige futurity wordt gereden, alleen maar 4 en 5 jarige.....

Ik zit net het stukje te lezen voer de DRBF in de WHW, even een quote uit het artikel omtrent bovenstaand stukje:

"Er is bewust gekozen on geen 3-jairge futurity te houden. Nederland is daar niet klaar voor. Het idee was om daar een snafflebit rondje van te maken om de jonge dieren een keer te laten zien. Maar het stuitte op teveel weerstand. Dus de Breeder's Futurity is voor 4-jarige"

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 21:51

vera schreef:
Er is bewust gekozen on geen 3-jairge futurity te houden.
Nederland is daar niet klaar voor.
....

Houden zo Afbeelding

Wranglerbutt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 21:52

Da's lekker. Hopelijk wordt Nederland er ook nooit klaar voor

[edit]tegelijk met SM[/edit]

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 22:00

Bij de appaloosa's is na mijn voorstel tijdens de ledenvergadering het volgende besloten:

Tijdens de ledenvergadering op 5 maart 2005 is besloten de leeftijd van de pleasure futurity te verhogen naar vier jaar met ingang van 1 januari 2006. Dit houdt in dat in 2005 nog een pleasure futurity voor drie jarige nakomelingen wordt verreden en dat vanaf 2006 de nakomelingen de leeftijd van vier jaar bereikt moeten hebben. (bron: www.appaloosa.nl)

Ik had ook hier op bokt de meningen gepolst hierover en dit ook in het voorstel aan het bestuur meegenomen.
Als er maar genoeg mensen tegen zijn dan wordt er dus wel wat aan gedaan.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 22:28

super silvester!

dirkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 21:59

blaze, je hebt helemaal gelyk hoor!
iedereen zyn eigen UITGANGSPUNTEN he, het is maar net hoe die past!!!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 22:58

dirkje schreef:
iedereen zyn eigen UITGANGSPUNTEN he, het is maar net hoe die past!!!

Huh?

dirkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 23:02

hoezo huh,
toch niet zo moeilyk!
het staat er, zoals ik het bedoel!!!

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 23:17

Ik snap ook niet wat je bedoeld Dirkje, met "Het is maar net hoe die past" en dan de smiles die erbij staan. Heb echt geen clue wat je probeerd te zeggen...

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 23:19

dirkje schreef:
het staat er, zoals ik het bedoel!!!

Dan snap ik niet wat jij bedoelt

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 23:20

@Silvester: wat een tof besluit!

dirkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 23:34

het is toch niet zo moeilyk te snappen!
het is maar net met welke "wind"je mee wil gaan!

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 08:15

Je gaat toch gewoon met je eigen wind mee? Met je eigen gevoel?

Wranglerbutt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 09:09

Ik geloof dat Dirkje bedoeld: Gisteren met de ene wind meewaaien en vandaag met de andere ... toch?

Vera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 09:34

Ohh, bedoelt ze dat.....nou dan heeft ze helemaal gelijk Gelukkig is de wind hier gaan liggen vandaag maar gisteren waaide hij inderdaad erg hard

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 09:36

ik ben dol op wind,
zal ik er nog eentje laten

dirkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 11:39

dat is inderdaad wat ik bedoel,@WB

ik ben trouwens ook heel ,als ik iets niet wil snappen