eilleen333 schreef:Er zijn ook verschillende soorten wieltjes sporen...
Je hebt die kleine scherpe wieltjes, maar ook de grote (3 tot 4 cm doorsnee) met stompe punten. Die zijn best paardvriendelijk vind ik.
Maar die sporen zijn eigenlijk ook meer voor de sier. Met een dikke leren riem om ze vast te maken enzo. En metalen 'dingetjes' zodat ze lekker lawaai maken als je loopt.
Maar die kleine scherpe wieltjes... Daar ben ik niet zo voor. Als je ze goed gebruikt kan je dan toch net zo goed gewoon knopjes nemen?
Sporen zijn zelf niet voor de sier, maar als je ze dan toch draagt kan je net zo goed mooie dragen, met een mooi riempje... je kleren draag je toch ook eigenlijk omdat je niet in je nakie over straat kan.. waarom dan niet meteen mooie kleren? En het ´lawaai´zijn dus de wieltjes...
.
(sporen zijn op de dansvloer verboden).
De mijne maken al genoeg herrie zonder Jingle Bobs. Haha, stel je voor.. sporen op de dansvloer... om je dansmaten te motiveren misschien

Ik vind dat wel een fijne bijkomstigheid van de western kant van het paardrijden. Veel mooiere hoofdstellen, zadels en alles wat er bij hoort. Bij engels blijf je meestal steken bij de setjes op kleur.....
Echt waar?