Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
jeddah schreef:Ik zie het echt niet. Als jij niet met "voordelen" wil komen, dan houdt het op. Ik zie niet waarom we als rassenverenigingen "macht" zouden moeten hebben. Waarvoor?
De Fjorden en Haflingers en Friezen zijn toch ook niet samen?
De QPA's zijn 3 volkomen verschillende rassen met totaal verschillende regels. Ook al lijkt het in eerste instatie op elkaar te lijken, dat is lang niet waar.
Op gebied van wedstrijden/sport ben ik helemaal voor samenkomen, dat gaat dmv de Federatie. Maar verder doen we allemaal ons eigen dingen.
Jij ook een fijne dag...

.sflj schreef:Ik zie ook niet waarom de verschillende rasverenigingen zouden moeten opgaan in 1 grote om een sport te promoten? Sterker nog, ik ben daar fel tegenstander van! Simpelweg omdat dat 2 heel verschillende dingen zijn!
Ik ben lid geworden van de Appaloosaclub omdat ik dat ras een warm hart toe draag maar misschien wil ik helemaal niks met western rijden te maken hebben?!
JanT schreef:Nooit iets van gemerkt, ik wordt oud, er ontgaat mij geloof ik teveel de laatste tijd.
) maar moet er wel voor waken een rasvereniging te blijven en geen (nog meer/alleen maar) westernclub!sflj schreef:Dit soort info mis ik als bestuurslid dus: wat willen de leden dat we organiseren? Ik vraag alsmaar rond, maar krijg geen antwoord!Naast western rij ik ook endurancewedstrijden en zo zijn er meer mensen die 'andere' disciplines beoefenen met hun Appaloosa maar daarvoor/mee nauwelijks bij de club terecht kunnen. (en hun heil elders zoeken) En dat vind ik erg jammer. Want de rassenverenigingen zijn er in de eerste plaats om het ras te promoten, lijkt me. In welke discipline dan ook.
sflj schreef:En op zich vind ik het wel een goed idee dat deze club ook haar steentje bijdraagt aan/bij de federatie (heb daar ook voor gestemd op de vergadering) maar moet er wel voor waken een rasvereniging te blijven en geen (nog meer/alleen maar) westernclub!