[WN] Schande aan de (ten) TOP

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Vanes_

Re: Schande aan de (ten) TOP

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 20:13

Tja,.....

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 20:30

Men zegt toch wel eens: het is maar een heel klein groepje dat heerst over de grote groep.

Nee niet alle Quarterlui pikken dat, die zijn dan of gewoon geen lid (meer) van de NQHA, of ze pikken het wel en vormen de grote meerderheid van clubleden die stilzwijgend toekijkt.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 20:36

dus eigenlijk zou iedereen die een gezamelijk NK wil en aansluiting bij de federatie massaal lid moeten worden en dan is het er zo door gedrukt , hoeveel kost dat lidmaatschap ?

Hollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 20:52

spatter schreef:
dus eigenlijk zou iedereen die een gezamelijk NK wil en aansluiting bij de federatie massaal lid moeten worden en dan is het er zo door gedrukt , hoeveel kost dat lidmaatschap ?

Op de site van de NQHA staat dat je voor de laatste 3 maanden van het jaar 15 euro betaald om lid te zijn. Dus dat is 60 euro per jaar...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 20:53

Als er nu een extra ledenvergadering wordt ingelast vóór het eind van het jaar en iedereen snel even voor 3 maanden lid wordt, kunnen er spijkers met koppen geslagen worden

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 20:54

hihi, wij lossen het wel even op

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 20:59

Wedden dat de NQHA niet meewerkt

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 21:13

Dance schreef:
Uit betrouwbare bron vernomen (alweer eens ), dat aangeboden hulp van vrijwilligers die wel tijd hebben, zich in willen zetten, niet over de rooie gaan van de stress bij een dikke week NK, verstand van wedstrijdsecretariaat hebben, de regelboekjes kennen etc, etc, etc. pp. bij de NQHA absoluut NIET op prijs wordt gesteld. Men vertrouwt liever op het eigen interne clubje. Jaja.

Het is gewoon l*lkoek wat ze daar allemaal uitkramen.

wil je dat nooit meer doen, ik stikte zowat in mijn stukje pizza

maar even zonder gekheid, het is toch te gek voor woorden dat er vrijwilligers geweigert worden. het is al moeilijk genoeg denk ik om zoveel vrijwilligers bij elkaar te krijgen, om dan tegen capabele mensen te zeggen we zijn je hulp niet nodig echt, ik word platina blont.

Citaat:
De NQHA heeft vorig jaar nog te kennen gegeven open staan voor een gezamelijk NK.
Het probleem is dan ook eerder organisatorisch. Hoe zoveel rubrieken in zo'n korte tijd afwerken.
En wat te denken van de vrijwilligers die al een week vrij moeten nemen voor het NK en de fisieke en geestelijke belasting van de organisatie. Wat te denken van de all rounders die keuzes moeten maken om hun paard niet te veel te belasten.
Dit is dus de reden dat alleen de NQHA zich niet heeft aangesloten.

EEEEHHHHH wil men nou echt nog een zinnig antwoord??????????
fysieke en geestelijke belasting. er is en was ook dit jaar gewoon een AQHA show. wat nou die paarden zouden dan meer moeten lopen. ze deden het dit jaar niet minder. het enigste wat er extra is en een verschil is ten opzichte van de federatie NK en de NQHA NK is de koeienonderdelen. de rest werd ook in Marienheem gereden en geshowd.
enne wat die koeienonderdelen aangaat. werk je toch in een keer gelijk de WRAN en AQHA en Paints enz enz af. 1 start gelijk voor 2 verschillende organisaties rijden. ja als je dan pech hebt heb je het dubbel . maar het scheelt wel weer startgeld en als je het goed doet kan je gelijk in 1 keer kampioen worden bij je rassenvereniging en bij de WRAN

sugarmiss schreef:
Als er nu een extra ledenvergadering wordt ingelast vóór het eind van het jaar en iedereen snel even voor 3 maanden lid wordt, kunnen er spijkers met koppen geslagen worden

ach dat ledenwerven kunnen ze zelf al goed genoeg . en geloof je nu echt dat het helpt.

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 21:56

@Rina; ik hoop toch echt dat je bent bijgekomen want ik wil geen pizzamoord op m'n geweten hebben.

Dat dit te gek is voor woorden vond ik toen ook, het is al wel een tijdje geleden, maar écht waar.

@Sugarmiss: ga niet met je wedden, want je wint dit glansrijk!!

Goed idee Rina met die koeienonderdelen en met het voorgestelde dagje pauze ingelast, slaat het inderdaad nergens op. Dus ook die uitspreken zijn : l*lkoek.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 22:09

Misschien wil de voorzitter zich wel "verlagen" om zijn visie op Bokt te zetten?
Ik ben er erg benieuwd naar want, zoals ik hier al eerder schreef, ik vraag mij het ook af als betalend lid die toch heel veel voordelen in de samenwerking ziet.

Maar misschien moeten we de vraag gewoon ouderwets insturen (of per emial) en dan lezen we misschien het antwoord in het volgende NQHA tijdschrift?

Of heeft iemand een beter idee?

Ik snap overigens wel dat momenteel niemand van de organisatie echt tijd heeft om eens lekker te bokken

Wie weet een leuke vraag voor de zaterdagavond, als iemand van ons de voorzitter tegenkomt?
Laatst bijgewerkt door Vera op 13-10-05 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 22:13

Als je een e-mail stuurt kun je misschien na vier maanden per toeval eens een antwoord verwachten, als het al krijgt.

Iemand die meent een koninkrijk onder zich te hebben verlaagt zich niet zelf tot het gepeupel te spreken.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 22:16

Nou Dance, niet zo negatief hoor!
Toen ik een keertje een email had gestuurd waarin ik mijn afgrijzen uitsprak over de praktijken in de inrijd-arena, las ik tot mijn grote verbazing in het volgende blad deze terug....
Had nooit iemand aan mij gevraagd of ik hier accoord mee ging.
Ging dus eigenlijk best snel hoor

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 22:36

vera schreef:
Of heeft iemand een beter idee?

jawel maar dat ga ik niet op bokt zetten }>

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-05 22:41

vera schreef:
Misschien wil de voorzitter zich wel "verlagen" om zijn
visie
op Bokt te zetten?

Hmm in mijn beleving is het hebben van een visie iets vooruitstrevends,de tijd vooruit zijn,weten hoe in het belang van de groep de toekomst moet worden.

Wat ik hoor en lees is alles behalve visie,meer het willen handhaven van het verleden,de toekomst als iets bedreigents ervaren,niet in staat zijn toe te geven dat er ruimte gemaakt moet worden voor mensen met echte visie.

Maarja dat is maar mijn visie

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 23:27

Nou nee, niet direct negatief Vera. Je kunt het mailtje over de praktijken in de inrij arena (was dat niet met steun van medebokkers hier, of was dat een ander schrijven?) niet helemaal vergelijken. Daar sprak je het bestuur aan over andere mensen. De visie die gevraagd zou worden waar het hier om gaat, via e-mail gaat om bepaalde perso(o)n(en) zelf.

Het is wel als zeker aan te nemen dat zoiets, na alles wat hier geschreven en besproken is, niet zo makkelijk is voor iemand. Je gaat dan namelijk met (hoe zeg je dat nu netjes?) bips bloot.., toch?

(Morgen gaat waarschijnlijk ons dak eraf, dus tijd voor , die bouwkolonne is hier meestal onchristelijk vroeg.)

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 07:46

Dance schreef:
Men zegt toch wel eens: het is maar een heel klein groepje dat heerst over de grote groep.

Nee niet alle Quarterlui pikken dat, die zijn dan of gewoon geen lid (meer) van de NQHA, of ze pikken het wel en vormen de grote meerderheid van clubleden die stilzwijgend toekijkt.

Okay, hoe groot is die club eigelijk?
Hoe is deze onder te verdelen in BV,
Recreatie ruiters.
Wedstrijd ruiters.
Fokkers.

Ik moet wel een beetje geïnformeerd wezen over zaken als deze, omdat ik een beetje goed voor de dag wil gaan komen op hen AVL.

Info, mag gewoon via bokt, ik heb daar geen problemen mee, en zou dat ook sportief vinden, want dan is hij ook een beetje voorbereid tegen die tijd.
Al leest Tim dan wel niet zelf mee, hij heeft natuurlijk ook zijn informanten op bokt.
Per mail of pb mag ook, omdat ik mijn ook kan voorstellen, dat het voor sommige onder ons, niet zo eenvoudig ligt, om het openbaar te doen.

Als ingekomen stuk zal ik het ruim van tevoren zenden aan het bestuur, en zal de inhoud daarvan met ieder delen. Wij hebben binnen ons gezin 3 lidmaatschappen bij deze club, maar ik ben bang dat als wij alleen hierin staan, dat ik niks bereik.

Deze winter kunnen wij gebruiken, om het één en ander goed op papier te verwoorden, waarna ik de definitieve tekst, vooral juridische een extra lading zal laten meegeven. Ik heb begrepen, dat hij daar wel van houd.

Dus kom op, ik ben er klaar voor om het woord bij de daad te voegen, maar heb daarbij alle hulp nodig. Bokkers kunnen wel weer her en der leden van deze club, dus vraag hen mening, zodat wij strak met een sterk gevoel naar de ALV gaan.

De westernsport moet hierin centraal staan, want tenslotte delen wij deze met elkaar.
Bij welke club je nou ook bent aangesloten, of wat voor een paard je ook hebt, als wij willen dat de sport in het Nederlandse breed vooruit moet gaan, dan zijn wij leden uiteindelijk die gene die dat bepalen.

Wat is een vereniging,
(Een vereniging is een verzameling mensen die zich met een bepaald doel georganiseerd hebben)

Ik kan mijn voor stellen, dat het doel van deze club is, promotie van de Quarterhors.
Natuurlijk zal hier naar verwezen worden, en vast gehouden worden aan dit doel.

Maar Juridisch gezien kan daar verandering in gebracht worden, en wel heel simpel,
(de ALV heeft alle bevoegdheden die niet door de wet of de statuten geregeld zijn.)

Nou, mooier kan het niet hé.

Vr Gr Peter Vet als lid en bevoegd spreker voor de andere twee leden uit de familie.

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 08:35

Citaat:
Peter: Ik kan mijn voor stellen, dat het doel van deze club is, promotie van de Quarterhors.
Natuurlijk zal hier naar verwezen worden, en vast gehouden worden aan dit doel.

Ik als pro- zijlijner; Is dit het doel? Ik lees er nl. meerdere in deze topic. Ook promotie van westernsport in zijn algemeen wordt meervoudig genoemd. Het lijkt mij in de grondslag belangrijk om tijdens een algemene ledenvergadering (ALV?) het doel duidelijke te stellen zodat het voor iedereen kraakhelder is.
Vanuit een duidelijk (gezamelijk) doel kunnen criteria makkelijker benoemd worden en waardoor regelgeving tot stand kan komen etc...

Succes met het op één lijn krijgen!

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 11:06

Blaze schreef:
Hmm in mijn beleving is het hebben van een visie iets vooruitstrevends,de tijd vooruit zijn,weten hoe in het belang van de groep de toekomst moet worden.
.....

Hitler had ook een visie....

Hersenchirurgie is met sprongen vooruitgegaan in die tijd, maar denk er maar niet bij na hoe dat zo gekomen is

=^.,.^=

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 11:42

Wat een vergelijk zeg, Hitler had ook een visie.

Maar goed, nu je er over begint, ook deze was getoetst op eigen volk eerst, of te wel, een ras wat alleen in zijn straatje paste.
Inmiddels weten wij hoe lang die visie heeft kunnen stand houden.

En dan als tweede, Hypp had al veel eerder uitgebannen kunnen zijn. De moedervereniging had daarmee allang korte metten kunnen maken en een grote sprong voorwaarts kunnen maken, met deze genetische buk. Maar ik zal er maar niet aan denken, waarom zij deze stap zo lang hebben uitgesteld.

Kijk, overal valt wat voor te zeggen, alleen jammer dat deze vergelijkbare niet goed te praten feiten, in dit topic naar voren komen.
Maar goed, de titel van het topic is wat dit aangaat, voor beide gevallen van toepassing.

Vr Gr Peter Vet.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 12:01

Ik ben zelf een Appaloosa liefhebber en lid van die (altijd gezellige ) club die wél is aangesloten bij de federatie.

Maar nu jullie/we het toch over het doel hebben van een vereniging; Wat is hét doel van een ras vereniging? (zoals de NQHA er een is)
Toch niet de promotie van de westernsport? (mag ik hopen)

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik ben het op zich wel eens met het aansluiten van 'mijn' Appaloosa club bij de federatie maar eigenlijk zou die zich dan net zo goed kunnen/moeten aansluiten bij een dressuur,- /spring,- /endurance,- (!!) federatie/club o.i.d.

Wat ik ermee wil zeggen is dat het doel van een rasvereniging niet "het promoten van een (1) discipline is."

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 12:24

Wat precies het doel van in dit geval de NQHA, is, staat in de statuten.
Als het goed is, heeft ieder lid van deze vereniging een afschrift hiervan en anders moeten die statuten op aanvraag ter beschikking worden gesteld.

Promoten van het ras staat er zeker in, maar beslist nog andere doelstellingen.
In principe zijn de NQHA/AQHA rasverenigingen, maar tevens organiseren ze wedstrijden. Het is dus geen pure rasvereniging in die zin van het woord. Conclusie: er zijn zeker nog andere doelstellingen en die moeten zijn verwoord in der statuten incl. aanvullingen op de statuten.

Tjé Farichta, zou wel interessant zijn te horen waarom je juist aangaf dat ene heer Hitler een visie had en dit als vergelijk neemt, en
Lenin en Stalin hadden tenslotte ook een visie. Neem aan, of hoop dat de resultaten hiervan ook bekend zijn.
Zelfs de heer Balkenende moet ergens een visie hebben.

Echter de visie van een voorzitter(s), besturen of leden (m/v) van een (paarden)rij/rasvereniging met nu hiermee te gaan vergelijken gaat behoorlijk mank en is nu niet wat je noemt erg netjes. Dan moet je ook maar zeggen waarom en geen smiley plaatsen.

Eveneens wat heeft de wel of niet vooruitgang in de hersenchirurgie hiermee te maken. Als ik een flinke hersenkronkel maak dan kom ik eventueel uit op hersenspoeling, maar niet op chirurgie. En dat is net zo'n stelling die de plank ver mis slaat.

Misschien zijn de instrumenten, gebruikt voor de hersenchirurgie vooruitgegaan, maar de methodes nog steeds dezelfde als bij de oude Egyptenaren, zo'n kleine 2000 jaar geleden.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 12:36

Dance schreef:
Je kunt het mailtje over de praktijken in de inrij arena (was dat niet met steun van medebokkers hier, of was dat een ander schrijven?) niet helemaal vergelijken. Daar sprak je het bestuur aan over andere mensen.

Nee, dat ingezonden stuk was ver voor dat wij hier de praktijken op de Worldshow beschreven...

Maar inderdaad, het is niet hetzelfde.

Bottom line is dat er bij vele mensen de vraag leeft en we er geen duidelijk antwoord over hebben, terwijl wij leden hier wel een visie over hebben....
Wordt het niet tijd dat wij dan het gewoon eens vragen??

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 12:41

site van de NQHA schreef:
De doelstelling van het N.Q.H.A. is het promoten van de Quarter Horse in de breedste zin van het woord.

Verder kan ik zo snel niks vinden op de site.

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 12:42

Ik zal Dance via PM antwoorden mbt hersenchirurgie om niet verder off topic te gaan.

Wat ik hiermee aan wil geven is dat Hitler, maar ook de mensen die jij noemt een visie hadden. Dat de mensen daaronder het daar niet mee eens waren, hadden zij geen boodschap aan en werden met harde hand weggewerkt.

[edit]Van eventuele goede dingen die bereikt worden, zul je je moeten afvragen of de gekozen manier de enige was[/edit]

Uiteindelijk werd het niet luisteren toch hun ondergang en ik neem aan dat dat niet is wat de NQHA voor ogen heeft.

=^.,.^=

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 12:54

@Farichta, dat is erg duidelijke taal. Bedankt voor de uitleg. je hebt het precies andersom bedoeld als dat ik het had gelezen/begrepen.

Off topic: ben benieuwd naar de pm