[WN] starten op een hengst, split uit leadline klasse

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

FlyingHigh

Re: BIT en Lead Line classe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 08:06

vera schreef:
Hihihi, misschien moet ze karpers gaan kweken?
Of jullie samen

Ach, er wordt overal gekletst en hoe je het ook doet, je doet het nooit goed.
Als je je mond houdt ben je een snob, als je het verdedigd ben je schuldig.

Ik zou lekker doorgaan met waar je mee bezig bent...volgens mij spreek hier gewoon een hoop jaloezie.....maar misschien zit ik er helemaaaaaal naast hoor

Precies, Vera!! Jammer maar waar, maar niet iets om je druk over te maken, Peter!! Hoe beter/ constanter Ilona blijft presteren, hoe minder 'vrienden' je overhoudt, . Welkom in de wedstrijdsport..........

Ik ga me gereedmaken voor een relaxed bosritje met dit schitterende weer,

Jeddah

Re: starten op een hengst, split uit leadline klasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 08:09

johanna29 schreef:

Nu ik toch bezig ben vraag ik mij af hoe het e.e.a. bij de paints is geregeld want daar reed ook een jeugdreuiter met een hengst in de openklasse ???

met vr. gr. johanna vellinga

Johanna, bij de Paints mag een jeugdruiter wel in de Open klasses starten met een hengst, maar niet in de Jeugd klasses. Op het NK dus volkomen legaal.

Overigens wil ik wel vermelden dat er ook bij de DPHC veel vragen zijn en natuurlijk lang niet iedereen de Rule book uit zijn hoofd weet op het Secretariaat. Daarom zal vanaf volgend jaar op elke DPHC show een extra persoon op het secretariaat zitten, met Rulebook in hand, om er voor te zogen dat iedereen in de juiste klasses start en natuurlijk om alle vragen van deelnemers te beantwoorden betreft de regels.

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 08:22

Ja, inderdaad, bij de Paints is het inderdaad wel toegestaan om als jeugdige met een hengst in de open te starten.
Is het bij de WRAN dan zo geregeld dat áls je 2 januari 2005 18 was geworden, dat je dan werkelijk waar tot 1 jan 2006 moet wachten tot je met hengst mag starten? Shipppppssss........wat balen!!

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 08:24

Erger nog. Je moet zelfs wachten tot het jaar daarop. De peildatum is 1 januari en als je op di datum nog geen 19 bent mag je nog een jaar wachten.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 08:49

jeddah schreef:
Overigens wil ik wel vermelden dat er ook bij de DPHC veel vragen zijn en natuurlijk lang niet iedereen de Rule book uit zijn hoofd weet op het Secretariaat. Daarom zal vanaf volgend jaar op elke DPHC show een extra persoon op het secretariaat zitten, met Rulebook in hand, om er voor te zorgen dat iedereen in de juiste klasses start en natuurlijk om alle vragen van deelnemers te beantwoorden betreft de regels.
Goed initiatief

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 08:56

dat moeten ze bij de WRAN dan ook maar eens doen

maar eerlijk gezegd, die inschrijvingen komen toch eerder binnen dat kan toch gewoon van te voren al bekeken worden

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 09:05

Helemaal mee eens, maar daar zit hem de crux dus blijkbaar.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 14:21

Cer schreef:
Mij is vroeger verteld dat een minderjarige met een hengst niet eens het erf af mocht. Algemene wetgeving oid...

Zouden ze me gewoon wat wijsgemaakt hebben al die jaren???

Quote ik mezelf even... bij de KNHS mag je vanaf 12 jaar (!) op een hengst starten bij de pony's, en vanaf 14 jaar bij de paarden, mits je L niveau gehaald hebt (L dressuur, L2 springen).
Blijkbaar geen algemene wetgeving.... Tsssssssss heb ik me wat laten wijsmaken dan...

Ik weet trouwens niet of er bij de KNHS nog verschil zit in jeugdklasses en volwassenen? Wel dat je de Bixie hebt (leuk!!)

Maarre, ze zijn bij de KNHS blijkbaar makkelijker dan bij de westernorganisaties?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 14:27

Bij de KNHS is bij dressuur en springen altijd maar 1 ruiter in de ring, niet zoals bij pleasure 10+....

En hoeveel kinderen zullen er nu helemaal zijn die op een hengst starten.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 14:43

Ja weet ik veel....

Maarre, bij het losrijden van dressuur zijn er wel degelijk meerdere ruiters in de ring, en bij het springen is het misschien nog wel onhandiger...

En de reining en de trail (om maar wat te noemen) rij je ook alleen.
Dat er niet veel kinderen zijn die een hengst starten, kan. Maar dat geldt dan voor westernrijden ook, want dat waren er ook maar 2 tijdens het laatste NK, als ik het goed begrepen heb...

Ik geef alleen maar aan dat de knhs blijkbaar makkelijker kinderen op een hengst laat rijden, dan de western-afdelingen. Terwijl dat volgens zeggen van die welopgevoede paardjes zijn...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 15:01

Maar die dragen wel een helm