Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Adrienne schreef:Het lijkt er inderdaad steeds sterker op de we hier in Nederland maar gewoon de regels aan de onkunde van de ruiter aan passen.
We zijn hier in de basis allemaal blijkbaar zo dressuur gedrilt dat het voor een aantal haast onmogelijk is om daar van los te breken.
Opmerkingen als "er is niks mis met aanleuning" en "ik vind het fijner" getuigen daar van.
Want dat soort argumenten heeft er totaal niks mee te maken.
Het maakt eigenlijk alleen nog duidelijker dat er wel degelijk verschil is. Maar dat er gewoon voor gekozen wordt het te negeren.
Het gezegde "wat de boer niet kent" is hier denk ik behoorlijk op van toepassing.
Vooral als ik me de "paniek" in de ogen van overstappende ruiters voor de geest haal, zodra ik de opmerking "los laten"," ja helemaal geen contact nu" riep. Dit gaf echt over duidelijk aan hoe afhankelijk ruiters zijn geworden van die teugels.
Al deze opmerkingen leggen duidelijk bloot waarom deze wel en geen aanleuning discussie nooit ergens heen zal gaan.
De wel aanleuning groep is waarschijnlijk gewoon "te bang" om echt los te laten.
Adrienne schreef:Het lijkt er inderdaad steeds sterker op de we hier in Nederland maar gewoon de regels aan de onkunde van de ruiter aan passen.
Citaat:The reins should be adjusted so that the rider has light contact with the
horse’s mouth, and at no time shall reins require more than a
slight hand movement to control the horse. Excessively tight
or loose reins will be penalized.

Adrienne schreef:Dat zijn Appie regels.
Die hebben wel meer "aparte" dingen in hun regelement.

Adrienne schreef:Dat zijn Appie regels.
Die hebben wel meer "aparte" dingen in hun regelement.
blz.175,
AQHA
over Western Riding schreef:Horses may be ridden with light contact or on a reasonably loose rein.
blz 203
AQHA
over Western Pleasure schreef:He should be shown on a reasonably loose rein, but with light contact and control
blz 218
AQHA
over Western Horsemanship schreef:The reins should be adjusted so
that the rider has light contact with the horse’s mouth, and at no time shall reins
require more than a slight hand movement to control the horse.

cornelie schreef:En niet te vergeten het achter de heupen rijden
rijden??
Citaat:Spatter: je moet dan al weer een zwaardere teugel hebben om te voorkomen dat je een bengelende teugel hebt die steeds rukjes geeft aan het bit
Citaat:cornelie schreef:
En niet te vergeten het achter de heupen rijden
Cer: Is dat hetzelfde als met je handen naast en achter je knieen rijden??
charmant gezicht hoor...
Dus inderdaad hetzelfde effect als je teugels tot achter je heupen brengen.
Kaunos schreef:@ ingridnoah: Top!! Kijk maar uit dat het westernvirus je niet te pakken krijgt, zo is het bij mij ook begonnen en ik had niet eens een western gereden arabier