[WN] Overo painthengst, OLWS negatief...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 09:35

Boldly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-05 17:40

Dat is niet echt in de buurt. En ik denk ook niet dat hij negatief is... Er wordt in ieder geval niks vermeld, en dat doen ze meestal toch wel. Wat een verschil met Tommy Time zeg! Dat dat volle broers zijn!

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 19:36

Haha, mijn volle broer heeft bruine ogen, zwart haar en is 1.90 m! En ik heb blauwe ogen, bruin haar en ben 1.58 m!!!

Vera

Re: Overo painthengst, OLWS negatief...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 20:31

Melkboer

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 20:35

Hihi, je zou het haast denken he? Maar we lijken allebei wel weer veel op onze ouders... alleen zijn de combi's anders geworden...

Boldly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-05 20:55

Je hebt inderdaad uitzonderingen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 13:09

Ik ga dit topic goed in de gaten houden! Komend jaar wil ik [naam] als t ff kan ook weer laten dekken. Ik ben helemaal weg van de Q-hengst van Papaya, maar een paint vind ik toch ook wel erg leuk! Ik ben nu wat aan het kijken naar reining/cutting hengsten die homozygoot tobiano zijn. Maar eigenlijk vind ik overo ook mooier

Iemand nog suggesties? [naam] draagt ook het frame gen (hidden overo net als Rocky!), aangezien [naam] frame is in zijn papa QH...

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 13:14

Ook bij Quarters heb je een kleine kansje dat ze het Frame Over-gen dragen, dus als je zelf een OLWS-positief paard hebt is ook testen bij een Quarter misschien een aanrader, zeker als er bij de hengst veel wit op de benen/hoofd zit.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 13:22

Klopt! Zou slim zijn. Scout heeft echter alleen een colletje en verder niets... (zie http://www.nanda-photography.nl/foto_2.html ) Kan als nog natuurlijk. Heb toen ik in Italie was ook een leuke hengst gezien bij Arcese (heb daar ook Surpise Enterprise gezien!!!). Deze had echter heel veel wit en is dan ook vast drager. Ben overigens zijn naam kwijt. Misschien mail ik ze nog eens over hoe hij heet, jong dier, 4 jaar en wordt komend jaar geloof ik voor t eerst uitgebracht.
Laatst bijgewerkt door Jessica op 28-11-05 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 13:23

Overigens vond ik Surprise ook een geweldige hengst, maar een dekking van hem is voor mij echt onbetaalbaar!

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 13:46

Veel wit wil absoluut niet zeggen dat hij drager is hoor. Sabino kan ook heel veel wit geven evenals Splash en beide zijn dan OLWS negatief.

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 14:00

Maar uitsluiten zonder test kun je het ook niet. Weliswaar een kleine kans, maar als je veel geld steekt in een dekking kun je het maar beter zeker weten.

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 14:18

Helemaal waar SM! Ik ben ook 100% voor testen!! Maar een paard met veel wit hoeft niet een Frame te zijn, das het enige wat ik wilde zeggne... maar je hebt gelijk! Better to be Safe Than Sorry!!

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 17:15

Big Step (Nl)
BR Dynamite Quincy (Dk)
Bronco (B)
Cats Coco Dancer (D)
Count Charger (B)
Deltas Pepp O Lena (Ö)
Enterprise Fine Luck (D)
Flashy High Roller (Nl)
Gamblers Masterpiece (Dk)
Gamblers Tosmarttocut (Dk)
Handy's White Head (Nl)
Huck Lil Ladys Pal (Nl)
Indy McCue (Nl)
King Walters Ghost (Nl)
Little Pep Olena (D)
Mac Summer Bar (B)
OCP Will He Do (Nl)
Robins Zip Leolo (D)
SM Eternal In Blue (D)
Wall Street Wizard (Dk)
Zippo MacQ (Nl)

Dit is het lijstje van LW vrije Paint hengsten wat op mijn site staat. David Frost moet daar dus nog bij, Tommy Time heb ik er al af gehaald. Dit zijn wel voornl. Tobies, maar d'r zitten dus ook Tovero's en Overo's tussen. Dit zijn alleen de hengsten waarvan ik persoonlijk van de eigenaar bericht heb gehad op mijn oproep. Mochten jullie nog meer Europese LW vrije hengsten weten, dan hoor ik dat graag.

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 17:33

Is het niet Indian Big Step? Of zijn het er 2?
Ja! David Frost moet er ook op! Gaaf dier!

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 20:55

Aanpassen van de site wil nog niet lukken... Denk inderdaad dat dat Indian Big Step moet zijn, heb info gebruikt die ik van eigenaren heb gehad, maar kan zijn dat zij 'verkortte' naam gebruikt hebben in de mail...
David Frost is inderdaad een gaaf dier!

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 23:58

Nou, eindelijk gelukt, de OLWS-site is weer up to date. E-mail adres klopt ook weer...
Ga binnenkort aan't werk met betere site inclusief Duitse versie (liefhebbers voor vertalen mogen zich melden, ik kan Duits, maar niet zo goed dat ik dit op een fatsoenlijk niveau kan vertalen).
Aanvullingen voor de hengstenlijst zijn ook welkom, wel alleen Europese paarden graag.

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 20:02

Kwam in m'n oude gegevens nog twee testuitslagen tegen...Duitse hengsten Docs Magic Big Step en Gamblers Bluegrass zijn ook OLWS-vrij

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 20:35

hmm, blijkt dat het on-line lijstje al langer niet bijgewerkt is, ik heb er nog meer die in't vorige lijstje niet voorkwamen...

Dakota's Royal Raven (Nl)
Exotic Lil Ladys Pal (Nl)
Rainy King San(Nl)

Ik heb ook nog een hele lijst van hengsteigenaren die ik aangeschreven heb maar waar ik nooit antwoord van gehad heb, daar ga ik binnenkort weer mee aan de gang. De lijst zal dus alleen nog maar langer worden.

Boldly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 14:05

Goede zaak Francis!

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 22:07

Nou, voor alle geínteresseerden... de lijst op de website is bijgewerkt... een paar hengsten er bij, helaas ook een paar hengsten er af, omdat die geruind bleken te zijn, maar toch nog een aardig lijstje... ik heb hun stamboomnummer en kleur/vachtpatroon toegevoegd en hun namen zijn (waar beschikbaar/bekend) een link naar de site van de eigenaar/dekstation. Inmiddels zijn weer een heleboel hengsteigenaren aangeschreven dus houd het af en toe in de gaten, de lijst wordt alleen maar langer nu.
Binnenkort verhuist de site, waar naar toe wordt dan op het oude adres wel aangegeven.
Mocht je zelf een site hebben en nog geen link naar de OLWS-site, dan zou ik jullie willen vragen een link toe te voegen... hoe meer mensen lezen en leren, hoe beter...

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 10:11

Top Francis ! Ik vind het wel lekker dat de OLWS discussie weer een beetje wordt aangewakkerd. Ik zie om me heen toch dat er steeds nonchalanter mee om wordt gegaan terwijl dat gewoon niét meer nodig is nu je er op kunt testen.

FlyingHigh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 10:37

Helemaal geweldig Francis!! Welkom terug op internet trouwens, . Ook ik heb er persoonlijk nogal moeite mee wanneer er met 2 Overo's wordt gefokt (die dus grote kans hebben om drager te zijn) omdat je toch 25% kans maakt op een niet-levensvatbaar veulen. Even testen en klaar is Klara. Gelukkig zijn er zo ontzettend veel goede OLW- vrije hengsten beschikbaar (QH én Paints), dus het drama valt te voorkomen.

Boldly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-05 10:47

Wat is de link? Ik kan m even niet vinden... Ben er laatst wel opgeweest...

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 11:08

FlyingHigh schreef:
Helemaal geweldig Francis!! Welkom terug op internet trouwens, . Ook ik heb er persoonlijk nogal moeite mee wanneer er met 2 Overo's wordt gefokt (die dus grote kans hebben om drager te zijn) omdat je toch 25% kans maakt op een niet-levensvatbaar veulen. Even testen en klaar is Klara. Gelukkig zijn er zo ontzettend veel goede OLW- vrije hengsten beschikbaar (QH én Paints), dus het drama valt te voorkomen.

Het l.ullige is dat ze wel gewoon levend geboren worden.. en super schattig zijn, net als elk pasgeboren veulen!

Ik vind het ook super dat er een site over is en dat Francis daar zoveel engergie in stopt! Want net als Mac al schrijft, het lijkt juist steeds vaker te gebeuren (kruisen van 2 OLWS positieve paarden) tegenwoordig!