[SGW] sgw heino, 24 sept

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kylan

Re: sgw heino, 24 sept

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 17:52

Ik ben net terug van het cross lopen, ik vind het mooi staan. Lekker veel op en afsprongetjes, en niet te dikke sprongen. Echt een leuke cross. Ik zie een paar van jullie vast wel morgen!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 18:02

Mooi zo! Denk dat het ongeveer net als vorig jaar zal zijn. Toen had ik een overzicht van de hindernissen en dat zag er zo uit:

1 steil
2 smalle boomstam
3 V sprong
4 piano omhoog
5 afsprong
6 piano omhoog
7 oxer
8 a,b dubbel
9 stro oxer
10 'steeple' heg
11a opsprong
b steil
12 steil
verplichte doorgang
13 lange houtstapel
14 heino boomstam
15 water
16 slootje
17 oxer
18 V sprong

Klopt dat nog een beetje?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 20:49

andrea16 schreef:
Mooi zo! Denk dat het ongeveer net als vorig jaar zal zijn. Toen had ik een overzicht van de hindernissen en dat zag er zo uit:

1 steil
2 smalle boomstam
3 V sprong
4 piano omhoog
5 afsprong
6 piano omhoog
oxerdeze is weg
7 a,b dubbel
8 stro oxer
9 'steeple' heg
10a opsprong
b steil
verplichte doorgang
11 steil
13 lange houtstapel
14 heino boomstam
15 water
16 slootje
17 oxer
18 V sprong

Klopt dat nog een beetje?

Ach, het parcours is wel aardig hetzelfde. Alleen hindernis 11 voor de ponies is een andere dan voor de paarden. Voor de paarden wel even uitkijken want die moeten een paar meter voor 11 van de ponies rechts af.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 21:02

Haha, dat was vorig jaar ook! Dat bedacht ik me toen net op tijd

Liezjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 21:13

mmmm..ziet er leuk uit allemaal! heb er zin in! hoop dat me pony dat een beetje aanpakt... moet nu nog snel even m'n bandages oprollen voor op de trailer, en dan gauw naar bed! uur of 6 weg morgen!!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 21:20

Wij gaan om kwart voor 7 weg Wil de cross lopen voor de dressuur en een keer na de dressuur.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 21:29

Wij gaan om 8.00 ongeveer weg, even dressuren, dan paard weer terug naar huis, om 11.00 breng ik paard weer terug naar Heino. (gezadeld en wel) Moet alleen wel twee keer proppen draaien Nienke blijft in Heino en gaat tussendoor de cross nog een keer lopen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 21:48

Iedereen veel plezier en succes morgen!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 21:50

annegti schreef:
andrea16 schreef:

Ach, het parcours is wel aardig hetzelfde. Alleen hindernis 11 voor de ponies is een andere dan voor de paarden. Voor de paarden wel even uitkijken want die moeten een paar meter voor 11 van de ponies rechts af.

haha daar ging ik vorig jaar rechtdoor over de b hindernis goed opletten dus allemaal --> veel succes

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 22:35

Wij hebben de cross ook gelopen! Ziet er leuk uit, op naar morgen!

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 22:38

iedereen heel veel plezier en suc6 morgen!

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 10:30

Zo, de dressuur zit er allang weer op. Zo paard maar weer terug brengen voor het springen en de cross.

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 10:54

en hoe is de dressuur gegaan?

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 15:24

Ik ben alweer thuis. De dressuur en het springen gingen wel fijn, maar in de cross heb ik vrijwillig verlaten. Ky pakte het niet lekker aan, als ik dan door rij wordt het toch niks. Eigenlijk sloeg het nergens op dat hij niet wilde, maar ja, niks aan te doen.
Dressuur had ik 180, springen foutloos. Wat stond het springparcours trouwens vreselijk krom zeg Anderhalve galopsprong tussen de dubbel, en dat finish boompje stond zo lekker in de weg...
Trouwens, Benthe nog bedankt voor je hulp in de cross

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 15:42

Jammer Kylan, zeker als je met zo'n goeie score de cross in gaat.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 16:41

Whoei, Nienke was foutloos op de hindernissen in de cross. Wel wat tijdfouten maar dat is maar bijzaak. Dressuur ging beroerd. Springen was ze ook foutloos. Heel knap voor de eerste keer crossen.

Whahaha, ze leek wel een geest op paard voordat ze moest starten. Lijkbleek van de stress.

Liezjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 16:57

jammer Kylan..je stond vlak bij mij en startte na mij.. bij mij ging het opzich super.. dresuur 4e met 170!! dat sloeg nergens op maar wel leuk:P springen een blakje..was echt een ***parcours.. maah toch nog aardig rondgestuurd.. de cross vond ik met lopen nog best pittig voor de L pony's, dat heb ik tenminste nog zelden eerder gezien op dat niveau.. en ik met mijn groene beestje.. maar hij pakte echt super aan en ging overal groot! alleen.. beetje jammer in dit verhaaltje.. hij wou het water niet in..dus daar ben ik gestrand..maar toen ik er toch doorheen ben geweest (aan de zijkant:S) ben ik nog gewoon verder gereden! haha en dat ging ook super! nu moet ik in Nijeberkoop foutloos..anders kan ik niet naar Hattem!!:(
mijn oude pony waar ik Z mee ben geweest was er ook in de B! die ging natuurlijk weer als van ouds:D (= dressuur 3x niks springen en cross super!!)
ik heb ook nog wle wat bokkers gezien.. en met andrea16 gepraat:D ghehe

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 18:16

Kylan: jammer zeg, maar goed dat je er uit gestapt bent omdat je paard niet fit was.

Liezjuh: zoals ik al zei jammer van het water, maar verder super!

Bij mij ging de dressuur echt ronduit K*T. Het eerste deel ging nog wel maar ze was erg kriebelig. Bokken in galop, een keer de ring uitvliegen, bij A niet willen afwenden... Mja, dat hadden we in ieder geval gehad
Springen begon ook erg slecht, had een "weigering" op 4, ik kreeg haar niet lekker ervoor omdat ze nogal naar links uitweek. Verder het parcours redelijk uitgesprongen, 8 strafpunten.

Toen de cross, ging echt super!!! Helemaal foutloos, waterinsprong genomen voor het eerst en ze vloog erin En ook nog eens binnen de tijd Hebben er 2 gepresteerd in mijn ring, 1tje precies op de tijd en ik zat er 4 seconden onder.
Stijlcijfers ook top, 2 8-en en 4 7-ens

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 18:33

@ Scum, idd erg jammer voor de cross stond ik volgens mij tweede, maar ik hou toch liever de pony heel...
@ Liezjuh: Jullie stonden idd twee trailers verderop. Leuke pony zeg, dat beestje van jou! Je oude pony, is dat Boomer van Tuinenga? Het springen stond idd wel heel erg krom gebouwd
Andrea16: Super joh!! Jammer van je dressuur en de weigering, maar in ieder geval super gecrosst!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 18:36

Springparcours was inderdaad erg vreemd, daardoor had ik waarschijnlijk ook een weigering te pakken. Lag ook aan mij hoor! Maar toch een raar parcours, vooral voor een sgw.

elise01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-05 19:01

mijn pony liep niet zo super met de drs omdat ik um woensdag pas ligt had opgepakt, maar toch nog 165 pnt. spr foutloos egt rotlijen:S, en cros had ging super voor de 1e X had 2 weigeringen op de waterbak. dus ben erg tevreden voor mijn allereerst cros:).

ik heb wel paar foto's maar weet niet hoe ik ze moet plaatsen:S

damour

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 19:31

Het parcour was dik prut.Wat een achterlijke lijnen zeg.Dressuur ging met Live super 162 pnt. wat aan de lage kant was maar Robin was de 1e starter in de ring.Met Knock Out de laatste starter kreeg ze 158pnt.Dit was een waardelose proef 2 x niet stilstaan met groeten en 1x ging die er vandoor in de ring naast ons kwam een mooi merrietje te dichtbij en toen kreeg ons hengstje last van zijn hormonen.De cross deden beiden super ,foutloos en rechtdoor op het water.De beloning was een 2e en 3e prijs.Buit binnen.
Wat een achterlijke dienrenarts zeg.Keurt die zowat Knock af na de cross omdat die een hartslag had van 60.Nou vraag ik je.Ik zei wat is daar vreemd aan dan nou volgens hem hadden vandaag alle ponys rond de 40.Voor de cross hebben ze niet eens de hartslag opgenomen.De pony was niet eens bezweet en stond gewoon rustig te ademen.Gaat die ook nog z'n achterbenen optillen,ik zei nog doe dat niet want hij slaat als een vreemde aan z'n achterbenen zit maar nee toch proberen kreeg die zowat een lel en werd die boos.Wel zeuren over een hartslag die ze niet eens meten en niet eens draven na de keuring.Vreemde lui.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 20:06

Gefeliciteerd met je prijzen!

Ja, die dierenartsen... Pfff, heb me flink zitten ergeren daar. Voor de cross viel het nog mee, maar geen hartslag opgenomen.

Na de cross was het echt erg, ze ging aan alle pezen voelen. Madine tilde gewoon steeds haar benen op omdat ze dacht dat dat moest haha. Zegt ze de hele tijd: NEE laat staan! Haha, ik moest echt zo lachen. Madine speelde et spelletje mooi mee
Kreeg ze ook nog bijna een tik van mn paard omdat ze achter onder de buik ging voelen
Maar goed, weer dus geen hartslag opgenomen en ook niet hoeven draven ofzo... :s

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 20:48

Ja idd Car, die Da's waren niet goed bij hun hoofd!!!

Wie verzint het... 40 de cross uit!!!! !!!!

En Liezjuh, volgens mij heb ik jou op t water gezien... Was er een oudere man bij jou, die je hielp? Dan stonden we net bij t water te wachten op Benthe en Marije!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 20:51

Pfff, 40 uit de cross voor een pony? Die van mij ging in Neede met 60 erin en kwam er met 72 uit, was keurig volgens die dierenarts.