Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

reindu schreef:Even terug naar het onderwerp: een endurance/western zadel voor een smalle draver met hoge schoft.
Twee suggesties: Podium en Continental Endurance.
Ik heb Podium nu uitvoerig geprobeerd, maar heb mijn twijfels. Continental Endurance komt volgens de specificaties alleen al niet in aanmerking.
Iemand nog suggesties?

), te lomp (iets teveel leer op plaatsen waar ik dat liever niet heb- dubbel zweetblad). Had ik geen 160 plannen, was het een blijvertje geweest.
maar ik bedoel haar rug), blijft het zoeken. Ik heb nu een Zaldi Record aangevraagd en dit lijkt mij echt wel wat. heb er hoge verwachtingen bij. Verder lijken de Gaston Merciers me ook wel wat ( www.selle-gastonmercier.fr ), alleen is import en passen erg lastig (en de prijsklasse weer wat hoger, maar naar mijn mening mag dat niet uitmaken in deze sport, waar een ultiem zadel een vereiste is, en geen luxe). 

Hij lag wel redelijk, hoewel de kussens aan de achterkant omhoogwipte. De boom is flexible, dwz die kun je buigen.

reindu schreef:Wij hebben al een zadel van Evelien van Eurohorse. Een Wintec westernzadel voor onze andere draver. Uitgebreid gemeten met een spin, gepast, volgens Evelien perfect. Je voelt hem al aankomen:
na het een tijd gebruikt te hebben verschenen er verschrikkelijke drukplekken, zelfs zo erg dat er wondjes kwamen.

Citaat:Over hoeveel tijd hebben we het dan ?? Want paarden hebben nu eenmaal de gewoonte om uit hun zadels te groeien
En wondjes komen er niet zomaar, dan heb je of een héle lange tocht gemaakt of er te lang mee doorgereden.
Citaat:Wat voor pad heb je eronder? En waar zitten die plekken precies?
Bij Horseman Outfitter waren ze van mening dat een western zadel niet geschikt was om lang en vaak licht te rijden. (doen cowboys immers ook niet) Deze zadels zouden ontworpen zijn om vooral te blijven doorzitten dus.
Omdat de singel voor zit en je zelf normaal gesproken iets verder naar achteren zit is de druk verdeeld over de boom. Ga je nu lichtrijden, komt het gewicht achter uit het zadel en meer naar naar voren en zou daar dus drukplekken kunnen veroorzaken.
Het klonk mij niet helemaal onlogisch in de oren.
Ik zit een beetje met hetzelfde; rij ook endurance, tot nu toe met westernzadel en ben nu ook zoekende naar iets anders.
Iedereen heeft recht op z'n eigen mening, maar ik zou hiet niet te veel waarde aan hechten SFLJ.Citaat:Bij Horseman Outfitter waren ze van mening dat een western zadel niet geschikt was om lang en vaak licht te rijden. (doen cowboys immers ook niet) Deze zadels zouden ontworpen zijn om vooral te blijven doorzitten dus.