[WN] paarden opvang??? nood oproep

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wesje22

Re: paarden opvang??? nood oproep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 13:03

How, ik bedoel wat is dit voor raar verhaal zeg (in zn totaliteit) en daarnaast ben ik het ermee eens dat het aan het beslag ligt....kwam een beetje raar over toen ik het terug las...sorry!

Heza_Yankee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 13:17

damaxes schreef:

dus mijn vraag kent iemand haar of weet dat ze mis als gestolen opstaat..

Appaloosa horse club ( papier)
Name: Justin`s Dixie
Color: Dark Bay or Brown
Number: 480042
Srx: mare
komt orspronkelijk uit mexico missouri

op achterkant van papier staat een eigenaar van 1/06/1997
cust# 872371 Nathalie Kuijpers holland xx #480042

Ik hoop dat jullie iets weten.

Je vraagt of we iets weten, zet zelf de naam van de ex eigenaresse op bokt en nu mogen wij haar naam niet noemen terwijl we je willen helpen om meer te weten te komen. Wat wil je nou!!!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 13:29

Piepelotje had problemen met de naam, niet de TS

Wesje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 13:42

Haha, oplettend van je Sugarmiss...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 13:43

Ik vind het een beetje apart verhaal zo. 2 verschillende verhalen met 2 eigen belangen die meespelen. De waarheid ligt ergens in het midden.

Ik kan maar 1 ding verzinnen en dat is toch dat het paard verkeerd op de ijzers staat, wellicht verkeerde ijzers onder heeft. Is het niet zo dat western paarden vaak speciaal beslag hebben ivm het werk dat ze doen? Was er al niet gezegd dat ze moeilijk bij de smid was en speciaal iets met ijzers had? Zet je mijn paard een ietjse verkeerd, loopt hij geen meter meer.

Dat jullie smid (paardenopvang) dit paard hebben gedaan, lijkt me logisch toch? Jullie kennen dit paard. Als een paard op de wei loopt, kun je vaak niet zien of er wat mis is hoor en na 1 keer rijden ook niet altijd. Als je echt met een paard aan de slag gaat, kijk je wat kritischer en voel en zie je vaak ook wat meer. Ik vind dat geen flauwekul. Dat je dan bang wordt dat er wellicht ineens een (slijtage of ouderdoms-) gebrek bij komt kijken, vind ik reeel. Als ik een paard opvang en elke 8 weken moet ik voor pak 'm beet 150 euro speciaal beslag laten zetten en potjes en pannetjes moet kopen om dat paard op de voeten te houden, zou ik ook niet graag doen. Reeele angst lijkt mij.

Jullie moeten dit samen uitvechten en tot een goed compromis komen. Het paard moet er bij gebaat zijn. Als je moeite hebt met de mailtjes van deze bokker had je geen paard mee moeten geven. Maar dat wist je misschien toen nog niet, kennelijk wel nu je op bokt inlogt.

Wesje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 14:08

Ik ben het ermee eens, het is idd geen flauwekul dat je meteen denkt aan pijn e.d. En idd zoveel geld per week zou een beetje gek worden voor een paard dat niet van jezelf is. Maar die smid kende het paard toch niet echt?

piepelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 14:28

russel schreef:
Als ik een paard opvang en elke 8 weken moet ik voor pak 'm beet 150 euro speciaal beslag laten zetten en potjes en pannetjes moet kopen om dat paard op de voeten te houden, zou ik ook niet graag doen. Reeele angst lijkt mij.

Jullie moeten dit samen uitvechten en tot een goed compromis komen. Het paard moet er bij gebaat zijn. Als je moeite hebt met de mailtjes van deze bokker had je geen paard mee moeten geven. Maar dat wist je misschien toen nog niet, kennelijk wel nu je op bokt inlogt.

Russel wat ik al uit heb gelegd adoptenten worden van te voor volledig geinformeerd. Dat we twijfelen aan het verhaal is na het verhaal van Longe en daarnaar nog meer door het laadverhaal.

En jammer genoeg zijn wij niet helderziend anders zouden dit soort mensen niet in aanmerking komen om een paard te adopteren.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 14:49

Ik ben het helemaal met je eens piepelotje

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 15:17

jeetje wat een raar verhaal!
Ikw eet ook niet wat je daar mee moet!

Maar barry (quarter) op de site is een heel mooi paard zeg!!

diamond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 17:13

ik ben het ook met je eens piepelotje
als je een paard ter adoptie neemt zijn de kosten voledig voor de persoon die het dier heeft geadopteerd je mag het beshouwen als je eigen paard enkel mag je het niet verkopen en je aan de regels houden van het contrackt daar teken je tenslotte voor .als je er niet mee akoord bent moet je er niet aanbegingen het is tenslotte en levend wezen dat naar hier en naar daar gesleurd word dat vind ik dan erg en kun je beter eentje kopen bij bart smit zo als hier al vermeld werd
en voor 350 euro ga je toch niet moeilijk doen zeker .
dat je echt het paard graag ziet dan heb je de veartskosten ervoor over .al kost het je pakken geld .

damaxes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-05 17:35

russel schreef:
Ik vind het een beetje apart verhaal zo. 2 verschillende verhalen met 2 eigen belangen die meespelen. De waarheid ligt ergens in het midden.

Ik kan maar 1 ding verzinnen en dat is toch dat het paard verkeerd op de ijzers staat, wellicht verkeerde ijzers onder heeft. Is het niet zo dat western paarden vaak speciaal beslag hebben ivm het werk dat ze doen? Was er al niet gezegd dat ze moeilijk bij de smid was en speciaal iets met ijzers had? Zet je mijn paard een ietjse verkeerd, loopt hij geen meter meer.

Dat jullie smid (paardenopvang) dit paard hebben gedaan, lijkt me logisch toch? Jullie kennen dit paard. Als een paard op de wei loopt, kun je vaak niet zien of er wat mis is hoor en na 1 keer rijden ook niet altijd. Als je echt met een paard aan de slag gaat, kijk je wat kritischer en voel en zie je vaak ook wat meer. Ik vind dat geen flauwekul. Dat je dan bang wordt dat er wellicht ineens een (slijtage of ouderdoms-) gebrek bij komt kijken, vind ik reeel. Als ik een paard opvang en elke 8 weken moet ik voor pak 'm beet 150 euro speciaal beslag laten zetten en potjes en pannetjes moet kopen om dat paard op de voeten te houden, zou ik ook niet graag doen. Reeele angst lijkt mij.

hoi,
ff een paar dingen op helderen..
russel ben t met je eens..
dixie stond op ijzers dat ik haar uit probeerde en in een kwart bak kan je ook niet echt rijden..
en ze was toen al haast niet vooruit te branden, alleen als je haar een tik gaf, nou daar hou ik al niet van..
van speciale ijzers heeft de stichting het nooit over gehad.
dus weet ik ook niks van..
dat een paard geld kost dat weet ik.. anders begin ik er ook niet aan..
wou alleen zeker weten dat ze geen pijn had, heb ook nooit beweerd dat ze nu kreupel is. maar uit voorzorg voordat ze straks na de 3 maanden proeftijd opeens kreupel word als ik tijd in haar ga steken om haar conditie op te bouwen..
en als een paard vorig jaar 13 juni 04 nog een wedstrijd heeft gelopen, moet je er toch normaal op kunnen rijden, zonder slaan etc..

maar goed ik word toch door het slijk gehaald en sommige geloven mij toch niet..

zoals iemand eerder ook al zei.. wou ik alleen weten of ze geen pijn had, en fotos maken, eventueel gedeeld. maar dat ik vertelde van fotos was er gelijk al niet meer met haar te praten.. waarom snap ik nog steeds niet..

en zolang heeft ze niet aan de longe gestaan.
zoals ik al zei heb ik haar 1x gereden en vond dat ze vreemd liep toen de week erna iemand er na laten kijken mis heeft ze net 10 a 15 min eraan gelopen.. nou dat moet toch kunnen..

en ik wil niet van haar af.. wil alleen weten of ze geen pijn had..

piepelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 18:29

Marielle, we verwachten je morgen terug met Dixie zoals je aan de telefoon hebt afgesproken.
Wil er nog wel even bijzeggen voor de bokkers dat wij dus vanavond Dixie wilde ophalen maar Marielle zou niet thuis zijn???
Dus wie denkt er hier nu om Dixie. Er was al afspraak gemaakt met diernarts. Maar marielle wilt de onkosten niet vergoeden van vervoer
Morgen verwachten we jouw voor 5 uur met Dixie. En dan komt er een goede diernarts (wil aan het einde nog even jouw mailtje erbij halen, hoe jij over diernartsen denkt) bij die gaat kijken of er wat en hoe met Dixie is
Hopelijk gaat het laden nu wel??

Je wilde uit voorzorg foto's maken???? En eerst was ze kreupel en dan liep ze op eieren. en nu wil je foto's uit voorzorg.????????
Kan je nog meer rond de pot gaan draaien.

En dat longeverhaal... er zaten 4 mensen in Jac haar woonkamer en de telefoon stond op intercom dus waneer is nu dat uur ineeens een kwartier geworden .

Hierbij een stukje uit een mailtje van Marielle.

[edit Romkabouter]prive dingen weggehaald[/edit]

Door de slijk gehaald jij??? Wie is nu hier mee begonnen op een plubliek forum.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 18:40

De waarheid mag gezegt worden en is af en toe hard

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 18:49

Geloof dat er op de site ook iets staat over adopteren uit ideologisch oogpunt, geloof niet dat daar hier sprake van is geweest.
Wij hebben nu anderhalf jaar een paard van de stichting.
Ze had een blessure waarvan we niet wisten hoe het zou eindigen.
Nooit problemen gehad over wie wat zou betalen en wat er wel of niet mocht.
Ons paardje doet het beter dan verwacht en daar zijn we blij mee, maar we weten dat ze op leeftijd is en dat de kans groter is dat ze meer jaren bij ons als grazer gaat staan dan als rijpony.

Als ze tijdens het eerste ritje al niet vooruit te branden was en je houdt daar niet van, waarom neem je dan toch zo'n paard.
Liefde? Geloof ik niet, dan had je net als wij het paard meegenomen en er gewoon de kosten voor gemaakt zonder moeilijk te doen.
Krijg hiervan toch het gevoel dat je gehoopt had een toppaard te hebben voor een minimale prijs.
ik hoop dat dit paard op een plaats komt waar ze gewaardeerd wordt zoals ze is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 19:14

Piepelotje is dit een mailtje naar jouw of op bokt? Heb dat niet zo uitgepluisd. Kan ik mij wel voorstellen dat je boos wordt als je dat zo te lezen krijgt.

Ik denk niet dat TS je bewust door het slijk haalt. Hier op bokt haalt altijd het ene woord het andere uit. Ik denk dat TS niet weet wat ze zegt en zich niet de gevolgen van haar woorden kan inschatten

Ik denk ter bescherming van jullie diervriendelijke project hier beter een slotje op kan. Ik snap dat je boos bent en het is beter voor je om boven dit soort dingen te staan.

Baileys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 20:14

piepelotje schreef:
Wil er nog wel even bijzeggen voor de bokkers dat wij dus vanavond Dixie wilde ophalen maar Marielle zou niet thuis zijn???
Dus wie denkt er hier nu om Dixie. Er was al afspraak gemaakt met diernarts. Maar marielle wilt de onkosten niet vergoeden van vervoer

Volgens TS was ze niet thuis vanavond, volgens vriendlief wel en even later belde TS zelf weer op om te zeggen dat ze er niet was.
Ik had oppas voor m'n uk geregeld, tank volgegooid en stond m'n trailer al aan te koppelen toen er afgebeld werd. Als ze dan geen kans ziet Dixie zelf te brengen wees dan blij dat er iets tegen kostprijs (mijn auto rijdt nou eenmaal niet op water!!) geregeld wordt. Laden is misschien 5 minuten werk, ze had er niet eens zelf bij hoeven zijn. Maar nee......'t Kon absoluut niet vanavond!!!!

Gisteren niet....Vanavond niet.....Morgen dan misschien????

Daantjepower

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 21:26

Lijkt mij hier wel duidelijk wie er niet eerlijk is. Gelukkig zijn er al heel veel paarden wel gelukkig en goed geplaatst, bij mensen die dat doen om zo'n beestje een verdiende oude dag te geven. De stichting doet super werk en dat allemaal vrijwillig. Keep up the good work!!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 21:48

Mensen, bokt is niet bedoeld om elkaar door het slijk te halen of onwaarheden te vertellen.

Regel dit NIET via bokt.