[WN] Wat is jullie reactie op: "Oww... jij rijdt cówboy'tje!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Guinevere

Re: Wat is jullie reactie op: "Oww... jij rijdt cówboy'

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 02:26

Ik heb een keer gehad dat een man vroeg of ik een echte cowgirl was, maar dat was volgens mij een slechte versiertruc. Haha!

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 08:33

Guinevere schreef:
Ik heb een keer gehad dat een man vroeg of ik een echte cowgirl was, maar dat was volgens mij een slechte versiertruc. Haha!

en? werkte die truc?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 11:21

Oh geweldig dit!!! hilarisch, moet wat antwoorden onthouden voor het geval dat... Lijst

Pas waren er ook wat pennymeisjes vervelend bij ons op stal (tis lente en dan worden ze erg druk ) en voor de grap deed ik tijdens het rijden mn hoofdstel af en ben zo de bak uit gestapt en naar de stal gewandeld. Er vielen wat monden open..... Haha!

Helemaal toen ik gezellig een rondje over het erf ging lopen tussen de auto's en schuren door en een stukje achterwaarts en wat voltetjes meepakte...
Ze waren eerst in de stal maar binnen no time stond de hele kudde pennymeisjes met hun mond open buiten! en stil dat ze waren! hahaha!

Hoe doe jij dat? wat is jouw paard braaf! Hoe weet je paard nou het verschil tussen vooruit en achteruit zonder hoofdstel? Kun je mijn paard dat ook niet leren? Rolleyes Lips are sealed
Ik heb geen antwoord gegeven en ben afgestapt en af gaan zadelen met een big smile on my face, die zijn voorlopig even stil....

mim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 12:05

heb jaren dressuur gereden en nu hebben we ( mijn dochter en ik) een super leuke Quarter. De mensen die me kennen zijn wel verbaasd dat ik western rij maar ik heb nog niet echt vervelende reacties gehad gelukkig. Ben net nieuw op bokt trouwens. Leuk!!!! Pling

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 12:42

Anya schreef:
Adrienne schreef:
En dan nog die constant vergelijking met LINEDANCERS Hamer
Want dat doen ze dan ook meteen.
Frusty

Hier ben ik het zo hartgrondig mee eens. Ik HAAT linedance. En toch altijd die combi. Maar het is een combi die door westernmensen ook vaak gemaakt wordt. Je kunt niet op een opening van een ranch o.i.d. verschijnen of er staat weer zo'n line-dance groepje te klompendansen op cowboyboots Huilen

Idd... Slapen Ook als je zegt tegen iemand dat je westernrijdt, is het gelijk alweer: Dus dan doe je ook aan LINEDANCE enzo toch?
Als je het zo bekijkt, rijden wij dus ook rodeo, etc.... Slapen Sigaar Clown

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 12:51

Wat ik ook zwaar irritant vind:

Mensen die willen weten hoe/wat je rijdt, en dat zijn dan van die onbenullige mensen die ook niks van paarden afweten, en dan probeer je het uit te banketstaaf, hoor je ze steeds: Oja...Oja joh? Dan doen ze ne5t of ze aan het meepraten zijn maar ondertussen....
Laten ze merken dat ze interesse hebben. en halverwege het verhaal:

Öoooowzo...nouja doeiiiii..... Gestoord Hamer

*Mist cowboysmiley met klapperpistool*

Clown Cool Clown

Wat is het lekker weer he? Haha!

Halloway

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 13:13

Halloway schreef:
Vraag: rijd jij cowboystijl?

Antwoord: Ja dat klopt, ik kon geen passende majot vinden om op vossenjacht te gaan.
Dus toen dacht ik laat ik mijn gekrompen kameel maar inruilen voor een uit de kluiten gewassen shetlander,jeans aan, en op koeien gaan jagen.

Bovenstaande zeg ik alleen als er iemand probeert hatelijk te zijn,als iemand duidelijke uitleg wil ben ik een open boek.

@ Peter V. kijk uit wat je doet, (laatste fase), voor je het weet ben je een KKK redneck, die anders geaarde (mannen in een majot) slaat, discriminatie is in Nederland verboden. Zeker jij als bestuurder zult dit moeten weten. Clown Haha!

Veel mensen vragen vaak uit beleefdheid, terwijl het ze eigenlijk helemaal niet interresseerd zijn.
Dat zijn die zelfde mensen die ook iedere keer vragen hoe het met je gaat, maar dat eigenlijk helemaal niet willen weten, ze verwachten dan dat je zegt dat het prima met je gaat. Cool

Mijn remedie tegen dit soort mensen, vertel ze dat het miserabel met je gaat, je partner doet het met de stalhulp, je kinderen zijn aan de drugs, een faillisement dreigt en als laatste vraag je of diegene je geen 25000 euro kan lenen zodat jij het land kunt verlaten, wedden dat ze daarna genezen zijn. Haha!

ZipNRascal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 14:22

Ik krijg je vraag niet zo erg vaak, maar er zijn wel al eens wat grappige situaties voorgekomen Lachen
Ik werk namelijk in een ruitersportzaak, die producten heeft voor de engelse richting van het rijden.
Gister toevallig ook, kwam een vrouw met haar dochter kijken voor een nieuwe rijbroek, begint ze te vertellen over hun zoektocht naar de juiste stalling voor de pas gekochte pony van dochtertjelief Lachen
Waren ze dus ook langs geweest op de stal waar mijn paard staat, niet wetend dat dat een westerstal was Lachen
Die vrouw aan het kotsen over de stal, niet om het een of ander, maar gewoon omdat er western gereden werd. Daarna begon ze het hele westernrijden uit te kotsen.
Ik, klantvriendelijk als ik ben *ehum* Knipoog knik beleefd ja en amen, aangezien deze dame veel geld uit ging geven zo te merken.
Op een gegeven moment begon ze aan mij te vragen wat ik reed..

mevrouw: En wat rij jij voor klasse in de dressuur? Mijn dochter L1
ik: Ik rij geen dressuur mevrouw
mevrouw: Ooooh doe je springen, dat is ook leuk!
ik: nee mevrouw ik spring ook niet
mevrouw: Ja maar wat doe je dan? military ofzo?
ik: nee mevrouw, ik rij western
mevrouw: *zeer onintellectuele blik* waaaaat?
ik: westernrijden mevrouw, U weet wel, zoals U net al zo verfijnd uitgelegd heeft. Op pony'tjes achter koeien aangalloperen onder luid JIIIHAAAAA geroep Bloos
mevrouw: *nog stommere blik*

*lol* en toen was ze opeens een stuk minder vriendelijk. Wel erg amusant hoor Lachen vooral voor de baas en mijn collega's die vanaf de andere kant van de winkel meeluisterden *lol*

Haha!

en Halloway, jouw reactie over gekrompen kamelen e.d. is echt briljant! Cool

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 14:30

Hahahaha, dan zal ze misschien (heel heel heel misschien) in het vervolg wel nadenken voordat ze iets tot op de grond gaat afbranden. Ik zeg heel heel heel misschien omdat dat soort mensen vaak nogal een plaat, nee wat zeg ik een betonblok voor hun kop hebben, en alles wat "anders" is (lees:niet hun stijl) moeilijk kunnen accepteren. Wij hadden op de stal waar we vroeger stonden ook wel eens zo iemand, maar die hielden het er meestal niet lang uit. Echte "dressuurmutsen'' hebben daar niets te zoeken. (ik bedoel dus zo'n truttebol als hierboven, en niet alle dressuurruiters. Voordat ik straks daar weer commentaar op krijg)

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 15:51

*knip*
Laatst bijgewerkt door Olle op 19-09-23 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 15:55

PeterV schreef:
Desiree schreef:
met al dat eigenwijze oude mannen gedoe.

Heeuh Dees, vlak die vrouwen niet uit Clown

Vrouwen zijn van die generatie ver in de minderheid. HEt gaat vooral om eigenwijze ouwe knarren!

Margrietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 17:25

Het ligt bij mij ook helemaal aan mijn bui en aan de persoon die het zegt. Als ik weet dat ik het serieus kan uitleggen, en daar ook zin in heb, dan leg ik gewoon uit wat westernrijden inhoud en wat het verschil is tussen engels en western.
Als ik geen zin heb om het uit te leggen, of als ik niet serieus met de persoon in kwestie erover kan praten antwoord ik met: 'Ja ik rijd cowboytje, compleet met lasso, koeien en klappertjespistool' Clown
Moet je ze dan eens vreemd zien kijken.
Ik heb altijd zoiets van, als ze nou echt zo dom zijn (niet verkeerd bedoeld, maar bij wijze van spreken) laat ze dan maar lekker denken dat ik 1 keer in de week op een paard over de steppe in het hoge noorden hier in het uitgestrekte Friesland achter de koeien aan race Haha!

hihaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 11:46

alleen als mensen er oprecht geintreseerd in zijn en erom vragen
wil ik wel een poging doen.
zoniet dan mogen ze van mij denken wat ze willen,
zolang ik maar weet wat ik wil/doe en lol in heb.

maar ik heb er het ook bijna nooit met iemand over,
in mijn kennissen kring en famillie zullen ze dit toch nooit
begrijpen, ze hebben niet veel met paarden.
dus ik heb bijna nooit "last" van zulke situaties.
of ik ga ze uit de weg, dat kan ook. hmmm....

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 12:24

Het kan ook anders. Mijn engelse rijvereniging (waar ik vooral lid van ben vanwege de bak) is oprecht geinteresseerd in western. Ze zitten nu erover te denken om ook een westerntak te starten. Er zijn nl. een aantal serieuze belangstellenden.

En omdat ik gisteren voor de grap heb meegedaan aan de klubkampioenschappen en zonder oefenen een dik winstpunt reed, kregen we het erover. Jij bent toch die met dat westernpaard, vroegen ze. Jah.. zei ik. Wat kan die goed dressuur zeg. Dus ik uitleggen dat het meer een zaak is van je paard redelijk aan de hulpen hebben. En van het een kwam het ander... dus we gaan serieus kijken of we een westernafdeling kunnen starten.

RedKing

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 17:19

Wat dacht je dan van die dressuurruiters die je dan proberen na te doen. Ze pakken hun teugels in één hand, heel erg hoog, en dan keihard door die bak en het liefst nog met jihaa geluiden. kijk dan ik; rijd ook western hoor je dan. Als ik dan vraag of ze met één hand een mooie volte kunnen rijden of om hun paard te verzamelen zitten ze je heel stom aan te kijken. Moet wel zeggen dat ze bij onze manege altijd heel erg geintreseerd zijn in wat we doen en dat ik daar dan ook best wel wat uitleg over wil geven. En net wat hiervoor al is gezegd; een stomme vraag, verdient ook een stom antwoord.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 19:04

PeppySan schreef:
en? werkte die truc?
Nee zeg! Hij vond zichzelf heel grappig, maar zo leuk was hij helemaal niet. Haha!

Desiree01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 12:02

Ik maak me gewoon niet zo druk om zo'n opmerking en zeg ijskoud Yep, en ga verder waar ik mee bezig ben.
Het leukste vind ik persoonlijk als ik aan het grondwerken ben in de roundpen en een kind zegt tegen de moeder, kijk die longeert zonder de lijn. En dan zijn ze al een en al oor, want dat willen ze ook. Het valt mij ook op dat steeds meer 'engelse' stallen een roundpen (longeerton noemen zij het dan) aanleggen.
Op mijn stal hebben we niet zoveel pensionklanten, buiten mij om 2 en daar rijdt er een recreatief engels en die wil ook best eens westernen, deed ze vroeger al. Binnenkort krijgen we waarschijnlijk een menner op stal met 2 paarden, kan ik ook wel eens gaan vragen; dus jij rijdt met zo'n karretje of sulky geval als hij rare vragen aan mij zou stellen. Dromen

loeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 20:59

Ja helaas nog TE VEEL.

Inderdaad zoals: *waarom geen neusriem?* nu kan ze d'r mond opendoen.
*je vern**kt je paar zo nog met rijden.

*Waarom rijd je geen dressuur met haar??past veel beter.
*Je hebt best wel een scherp bit he...(beginnerstrensje)
*zow die sporen, wat scherp zeg(kleinste sporen die er zijn)
*enzv.

Kan er wel veel meer bedeken Knipoog

Allemaal beter weters:D beetje jammer allemaal. En ik wil het wel uitleggen maar op 1 of andere manier willen ze het gewoon niet snappen ofzo Verward

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 12:17

Volgend jaar komt Rick weer naar huis dus zijn we langzaam op zoek naar een stal. Wij bellen de "bedrijfsleidster"van onze oude stal. Hier hebben we gestaan met onze merrie deze hadden we daar redelijk omgeschoold. Alleen de basis, geen stops, rollbacks of iets in die zin.

Zegt ze: We krijgen een nieuwe binnenbak maar daar komt een heeeeeeele dure bodem in. Jullie rijden western en ik wil niet dat elke keer de hele bak afgeragt is. (ja wij westernruiters raggen al onze paarden toch altijd af???).

We zijn nu met alle liefde op zoek naar een andere stal en willen hier niet eens meer komen kijken!!!