[WN] Startgeld WRAN

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PeterV

Re: Startgeld WRAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 15:40

Zit nog eens goed te lezen,

Sandra_H zegt:
Nou…..een flinke borrel zou er best ingaan.

Blaze antwoord:
Op het moment ben ik toe aan meer dan een borrel.
?
?
?

Ach laat maar, ik zal het mijn zelf wel weer verbeelden.

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 16:12

Anya schreef:
En als je wilt dat de spreiding van die evenementen beter wordt, dan is dat juist weer een reden om het inschrijfgeld zo te houden als het nu is.

Zo kun je alles wat krom is recht praten.

Feit blijft dat je voor een goede vergelijking zowel de kosten moet bekijken EN wat je er voor terugkrijgt als lid/deelnemer. En iedereen moet voor zichzelf de afweging maken of dat in verhouding is bij iedere specifieke vereninging en organisatie. Zo te lezen is in ieder geval voor een aantal mensen de verhouding zoek.

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 17:05

Heb ik ondertussen heel wat tegoed lijkt me Knipoog Mag het ook een glaasje fris zijn?
Vingers aflikken

Ik zit niet te stangen en ik weet inderdaad over heel veel, veel beter. Ik zal er nog even goed overnadenken en op een rijtje zetten (heb ondertussen wat hongerige magen te vullen en wat andere plichtplegingen te vervullen) en er straks op terug komen. Haha!

shellybelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 17:32

Ik wil wel even kwijt dat ik ook al meerdere jaren wedstrijden organiseer en daardoor ook op de hoogte was van de minimale bedragen. Je vraagt tenslotte een wranerkenning aan en daarbij behoren ook deze voorwaarden...
Ik wil wel zeggen dat ik het op zich goed vindt dat men een organsiatie een richtlijn geeft wat men minimaal moet vragen voor een beginner of amateur/open. Hierdoor voorkom je veel onenigheid binnen de verschillende wedstrijdorganidaties. Ook weet je als organisatie dat je met deze bedragen het grotendeel van je kosten er uit kunt krijgen en als je dan wat te kort komt dan kun je eventueel deze bedragen verhogen daar ben je dan weer vrij in...
Ik persoonlijk heb geen moeite met deze richtlijnen, wat eventueel wel een mogelijkheid is om het minimale bedrag aan administratiekosten (2,50) los te laten zodat elke organisatie zelf kan beslissen of men dit berekend of niet...Helemaal met het orionprogramma als helpende hand lijken me deze kosten overbodig. Hierdoor krijg je misschien meer starts en daardoor weer meer inkomsten Clown

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 17:59

JanT schreef:
Ik heb zo het idee dat men gewoon zoekt om wat te griepen te hebben.
Heb ik al gehad sorry steek er dus ook niemand mee aan Clown
Deze tarieven staan al een paar jaar in de voorwaarden voor WRAN erkenning en nu is het ineens niet goed???
Mis ik vast en zeker iets
Chantalleke doet niet anders als klagen op Bokt over de meest uiteenlopende onderwerpen, maar op de ALV doet ze haar mond niet open???
Omdat ik erg onder de indruk van de algehele verloop van de ALV was

Als de organisatoren minder inschrijfgeld willen vragen dan het minimum dat door de WRAN wordt voorgeschreven, kunnen we toch de norm hiervoor aanpassen.
Minimum is minimum toch? [b]

Waarom altijd dat dreigen? Waarom het wedstrijdcirquit dat we met elkaar hebben opgebouwd de afgelopen jaren, weer afbreken door te dreigen om wilde wedstrijden te organiseren omdat men dan met de regels de hand kan lichten. (Want dat wil Chantalleke dus)
[b] Kom ik dreigend over.... Niet de bedoeling Haha! ,
En over de regels aan de hand lichten.... Waarom zou ik?

De regels die tot doel hebben organisatoren en deelnemers te beschermen, niet om te pesten.

Wanneer gaan we nu eens een beetje nadenken voordat we wat gaan roepen!!!!
Volgens iedereen kan ik niet denken, zo duidelijk genoeg?

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 17:59

Toen wij begonnen met wedstrijden organiseren kregen we van de WRAN een stapel papieren met alle ins en outs. Perfect voor elkaar alles was er in te vinden maar geen minimale startgelden. Het is ondertussen nu de .... vijfde wedstrijd die we met een WRAN erkenning organiseren. We hebben nooit wat gehoord over de bedragen dat het fout is. Dat het te laag is of dat we meer moeten vragen per NIET wran lid.
Vervolgens kijk ik gisteren eens een keer op de WRAN site omdat dat met de ALV vele keren is gezegd en ik kom opeens die startgelden tegen.

Naar onze weten was alle starts op een gewone C wedstrijd €7,50
2,50 administratie kosten, en eenmalig 2,50 voor een NIET WRAN lid.

En tsjah over die wilde wedstrijden. We hebben het er ieder jaar over en ieder jaar geloven in verbetering van de andere kant. Soms is het er maar soms ook niet.

Vind het gewoon spijtig dat je niet echt iets hoor van de WRAN kant. Als organisator zijnde. En kom nou niet met "Moet je maar op internet kijken" Want dat heb ik nu eenmaal tig keer gehoord

JanT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 19:12

Chantalleke schreef:
Vind het gewoon spijtig dat je niet echt iets hoor van de WRAN kant. Als organisator zijnde. En kom nou niet met "Moet je maar op internet kijken" Want dat heb ik nu eenmaal tig keer gehoord

De WRAN heeft een procedure voor het aanvragen van erkenning voor een show.
De belangrijkste punten zijn
a ten minste 90 daegn voor de wedstrijd moet erkenning worden verleend, dus aanvragen meer dan 90 dagen voor de showdatum.
b. bij de aanvraag moet bijgeleverd worden± wedstrijdprogramma, naam jury, lokatie.
c. binnen twee weken na aanvraag beslist de wedstrijdsecretaris van de WRAN of erkenning wordt verleend.

Wanneer men erkenning wilt aanvragen kan je bij de WRAN de voorwaarden voor WRAN erkenning aanvragen, deze staan ook op de WRAN site en ik moet eerlijkheidshalve erbij zeggen dat deze versie verouderd is. We zijn bezig aan een nieuwe versie.

In de erkenning staat alles wat je moet weten wanneer je een wedstrijd gaat organiseren. Als je die dus niet leest, doe je dingen verkeerd, zoals Chantalleke zelf al aangaf.

In het verleden is er zowel vanaf de zijde van de WRAN als vanaf de zijde van de wedstrijdorganisatoren zeer ruimhartig met de procedure omgegaan.
De nieuwe wedstrijdsecretaris zal de opdracht krijgen van het bestuur erop toe te zien dat de gestelde procedure wordt gevolgt.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 19:52

@Tenfold. Ik praat niet echt wat recht hoor. Ik ben een van die mensen die (oh jee, op hetzelfde paard nog wel) af en toe nog een dressuur wedstrijd start. En eerlijk gezegd vraag ik me regelmatig af wat ik voor die dressuurwedstrijden krijg. Natuurlijk: er zijn er meer in de buurt, dus ik kan makkelijker een datum plannen. Een dressuurwedstrijd op koninginnedag om de hoek kan ik makkelijker overslaan wegens familieverplichtingen dan een westernwedstrijd, want daar zijn er fors minder van. Maar feit blijft dat 5 keer per jaar starten bij de dressuur ongeveer net zoveel kost als 5 keer per jaar starten bij een westernwedstrijd. En bij de dressuur kan ik niet kiezen om dan maar geen verenigingslid te zijn als het rekensommetje beter uitvalt. Daar moet je gewoon lid zijn. Geen uitzondering mogelijk. Ik begrijp nog steeds niet wat ik daar niet aan vergelijken mag.

- heb ik meer faciliteiten bij dressuur? Nee. Sterker nog in de zomer ben ik wel eens omgedraaid omdat het veld zo nat was dat er niet te rijden was. Terwijl western over het geheel genomen toch een dak boven het hoofd betekent (wat inderdaad weer te warm kan zijn in diezelfde zomer);
- heb ik meer juryleden bij dressuur? Nee ook niet. Gewoon 1 jurylid.
- Kan ik vaker starten bij dressuur? Nee maximum aantal starts is vier (2x dressuur en 2x springen) op het zelfde paard.
- Is de administratie leuker geregeld? eh nee, die wedstrijden zitten vaak maanden van te voren vol, bijschrijven op de wedstrijd of de dag van te voren kan niet.
- Ah.. dan heb ik zeker gelijk de uitslag van mijn proeven, zodat ik mijn paard naar huis kan brengen. Ook al niet, dat is soms uren en uren wachten op je briefje. En niet iedereen wenst de briefjes/punten tussendoor uit te geven. Je hebt maar te wachten.

Dus nee.. ik heb zelf (los van de frequentie en de westrijden dichterbij huis) niet het idee dat je nu meer waar voor je geld krijgt bij de engelse sport. Daarom vind ik dat je dit soort zaken wel mag vergelijken. En ik vind dus niet dat ik recht praat wat krom is.

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 19:59

@ JanT : maar waarom worden de organisaties niet echt op de hoogte gehouden. Het lijkt wel of men er van uit gaat dat we alles al weten en dat soort dingen.

Je bent zelf al twee keer (geloof ik) op onze wedstrijden geweest en dan had je eer achter kunnen komen wat we qua startgelden vroegen. Dit houden we al vier jaar aan en we hebben er nooit wat over gehoord. Maar nu lees ik in een keer ergens op een site dta je minimale startgelden hebt. En ik vind dat we dat behoren te weten. Stuur dan elk jaar een nieuwe erkenning naar de organisaties toe. Waar de laatste regels in staan ook qua paarden paspoort, inenten en wat dan ook! Jullie doen vrijwilligers werk maar wij ook.En men kan ook niet verwachten dat we alle regels komen te weten. Ik zit af en toe te surfen op het net en voor de rest niets.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 20:07

@Chantalleke. Als dat echt niet duidelijk... of niet duidelijk genoeg is, dan moet daar naar gekeken worden. Dat lijkt me duidelijk Clown
Misschien staat het er wel, maar is het niet goed terug te vinden. Hebben jullie allebei gelijk. Ik heb die papieren nog nooit gezien, dus daar geen mening over. Misschien dat een van de andere mensen die wedstrijden organiseert daar iets van kan zeggen?

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 22:56

@ Anya: Het kan zijn dat ik een oudere versie heb gekregen toen der tijd. Dat de prijzen omhoog zijn gegaan oke. Ik bedoel heb de lijst van vier jaar geleden. Maar dan vind ik het raar dat ik geen nieuwe versie heb gekregen.

Dan komen we gauw op het feit dat de communicatie beter mag wezen of ieder jaar bij een wedstrijd aanvraag een nieuw blad op sturen met alle ins en outs. Dan komt er ook niet zo'n verwarring!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 22:59

Nou dat is mee te nemen lijkt me. Dat communicatie-aspect dus. Pling
Maar ik blijf vinden dat het niet te duur is. En dat vond ik pakweg een half jaar geleden ook Haha! Knipoog

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 23:03

Sommige dingen vind ik gewoon te duur! Klaar over uit! En trouwens met het dressuur (springen in mijn geval) was ik goedkoper uit!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 23:10

Ja dat kan heel goed.
Maar daar blijven we over van mening verschillen. Omdat duur altijd een relatief begrip is en erg afhankelijk van hoe mensen tegen zaken aankijken. Kijk ik vindt een nieuwe auto te duur. Gewoon omdat ik het geld er niet voor over heb. Dat zegt niets over de waarde van die auto, maar over mijn perceptie van die waarde. Dat is één manier om de waarde te bepalen.

De tweede manier is een relatieve waarde. Hoeveel kost vergelijkbaar product X bij een andere aanbieder. Als die aanbieder dezelfde of soortgelijke service biedt, dan ga je naar die ander.

Dan is er nog de monopolist...je kunt niet anders als het product daar afnemen. Dat is bij de westernsport niet aan de orde. Verrre van een monopolie.

En dan heb je nog de relatieve beleving van groepen mensen dat ze het product met zijn allen te duur vinden. En bijvoorbeeld stoppen met het product te kopen. In dat geval is het makkelijk: de organisatie past (als dat uitkan en als ze vinden dat het product minder waard is) de kostprijs aan, of de organisatie houdt op te bestaan. Het eerste lijkt mij niet in de lijn der verwachtingen liggen. Het tweede ook niet, maar het kan natuurlijk altijd. Geen enkele organisatie heeft het eeuwige leven Lachen

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 00:37

@Jeddah: jouw voorstel wordt in Duitsland ook toegepast. Bijvoorbeeld op de wedstrijd 16/17 april in Nümbrecht krijg je het volgende kostenplaatje.
Startgeld Open: 15,00 eur, vanaf 3 starts 40,--
Amateur/Novice amateur: 15,00 euro, vanaf 3 starts 40,-- eur. + Halter open
Youth/Novice Youth: 10,00 eur. Vanaf 3 starts 25,00 euro + Halter open.
@Voor Crazycactus: Cattle charge for working cowhorse 50,-- euro
Jackpot team penning 90,00 eur/team. Daarvan wordt 60% in de pot gedaan
@Voor Anya: Open voor ALLE rassen, je mag dus daar gewoon meedoen met je KWPNer (als je wilt dan). Kansje wagen? Wie weet heeft B’Eleanna nog talenten in huis die je niet kent. (sorry grapje hoor, niet verkeerd opvatten) Knipoog

@Anya: Allergisch reageren? Welnee meid, hoe kom je erbij. Ik meende geschreven te hebben dat je de engelse sport niet kunt vergelijken met western gezien de wedstrijden. Het kostenplaatje ligt dus wel wat anders. Dan, ik weet wat benchmarken is. Maar of je dit op deze wijze kunt toepassen? Bovendien heb ik absoluut niks tegen de engelse sport als oude dressuurmuts Haha! Haha! (letterlijk te nemen) en die sport was altijd al relatief duur. Zeker als je verder wilde komen en dus erg dure trainingen nodig had voor je paard en voor je zelf. Ik betaalde toentertijd voor één paard (intern) training van Bondstrainer op het Olympia Commitee in Warendorf 1200 DM (midden de jaren ’70, ik zei toch oud Cool ), daarvoor kreeg ik wel twee keer per week een paar uur les erbij op mijn eigen paard. Ik pas het toen geleerde met voorliefde nog steeds toe op mijn QA’tjes.

Starten met je QA’s kun je overal ter wereld op officiële wedstrijden zolang je lid bent van de AQHA en ApHC en in Nederland bij de WRAN, inderdaad zonder lid te zijn. In Duitsland moet je wel weer lid zijn van de EWU als je daar een wedstrijd wilt starten. Voordeel van de WRAN!. Bij de NRHA en de NCHA liggen de zaken weer anders.

Ook westernwedstrijden zouden op een buiten-accomodatie kunnen worden gehouden. Het staat nergens geschreven dat dat niet mag of kan. De accommodatie moet alleen geschikt zijn. Dat we in Nederland dit niet doen, op een enkele uitzondering na, en zelfs twee binnenbakken ter beschikking willen hebben komt omdat wij als westernruiters behoorlijk verwend zijn ondertussen, toch?

@PeterV: Aan een dergelijke wedstrijd, zoals door jou aangegeven (kosten) ga je nu zeker niet deelnemen als je geen kans zou hebben om bovenin te eindigen. Helaas kan ook daar maar een combinatie winnen. Dus er zal een groot aantal zeker zonder de prijzenpot naar huis gaan.

En die getalenteerde nazaat, PeterV, heeft ondanks het uitstekende fokresultaat ook een pappie nodig die de nodige centjes voor goede training/paarden/materiaal en wedstrijden in z’n pet heeft en ouders die dat talent ook stimuleren, of zie ik dat zo verkeerd. Hopelijk wordt dit ook weer niet verkeerd opgevat. Het is nu eenmaal zo, dat hoe verder je komt, hoe duurder de sport wordt, helaas. De topruiters uit de engelse sport hebben ook allemaal sponsoren nodig of de beroemde geldboom van zichzelf.

@PeterV: Goh, geen KI, dus natuurlijk en je reist nog ook? Oeps wat een luxe. Bloos Haha!

@JanT: Laten we het erop houden dat bij de omrekening van guldens naar euro’s een heleboel mis is gegaan. Velen hebben hier een slaatje uit geslagen en daar wilde ik de WRAN nu beslist niet van beschuldigen. Feit is wel dat de wedstrijden, onkosten, lidmaatschappen etc. fix duurder zijn geworden en dat niet alleen bij de WRAN. Bij de lidmaatschappen moet er al een afdracht aan KNHS bijgerekend worden. NU komen er bij de wedstrijden nog een keer per start een afdracht voor de KNHS en voor het computerprogramma bij. Dit slaat neer in de startgelden/administratiekosten. Dat kan op de een of andere wijze wel acceptabel zijn, maar maakt het wel duurder. Voor veel ruiters betekent dit gewoon minder wedstrijden rijden en keuzes maken. Echter daar iedereen zijn best doet het niveau op te vijzelen, en dat het opvijzelen dus voor de ruiter en z’n/haar paard meer en hogere kosten met zich meebrengt, zullen de keuzes nog moeilijker worden. Daar zullen ook mensen moeten afhaken omdat de sport voor hen onbetaalbaar wordt. Dat is erg jammer omdat talenten verloren gaan voor de sport en het weer verword tot een soort elitesport en daar moeten we wel voor waken en/of oplossingen voor zien te vinden.Die zie ik nu niet zo snel van de KNHS komen, die zich alleen maar bezig houdt met reining en niet met alle andere onderdelen. Maar de ruiters die geen reining rijden die betalen indirect ook mee aan de KNHS.

Terug te komen op de bescherming van deelnemers aan wedstrijden die niet onder de vlag van de WRAN waren georganiseerd. Maar er wel met de regelgeving van de WRAN werd geschermd zoals jij stelt. Nu het was niet alleen de regelgeving van de WRAN die in die jaren toch nog heel summier was, er werd ook met de regelgeving van de AQHA geschermd bijvoorbeeld. Het handje lichten met diezelfde regelgevingen was soms inderdaad een feit. Maar Jan, er waren toen ook al juryleden, die hadden daar een stokje voor moeten steken. Je kunt regels zo goed als niet achter de ruggen van de jury omzeilen. Of zie ik dat verkeerd?

Dan zijn er ook genoeg ruiters geweest, die hebben geklaagd, omdat ze zich onjuist vonden beoordeeld in de door hen verreden klassen. Dat was ook niet altijd terecht. Zulke mensen zul je ondanks betere richtlijnen en regelgevingen altijd weer tegenkomen.

Met bescherming heb ik dus niet alleen het naleven van de regelgeving in de wedstrijdarena tijdens het verrijden van de proeven bedoeld. Er zijn nog andere gebieden die dringend de bescherming nodig hebben. Dat betreft ook niet alleen de WRAN wedstrijden m.i. Daar zal ook nog verbetering in moeten komen en over gebrainstormd worden hoe het een en ander op te lossen. Het werk is nooit af. Alles is altijd voor nog meer verbetering vatbaar.

Voor wat betreft Chantalleke, die heeft zich inmiddels zelf wel al gemeld. Bovendien kan en wil ik ook niet altijd alles lezen. Dus mij zijn klaagzangen van die zijde verder inderdaad niet opgevallen. Je was een beetje heftig in je bewoordingen en dat vond ik wel sneu.

Verder stop ik er maar mee, want niemand wil dit meer verder lezen. Slapen .
Ik ben er inderdaad voor om nu eens eindelijk dat tafeltje te reserveren, iets gezelligs te gaan doen en tussendoor het een of ander ideetje los te laten. Praten lost meestal meer op dan je mening spuien op bokt.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 00:46

Dance: volgens mij ben jij net als ik al bijna bejaard Clown
En B'elanna heeft vele onvermoede talenten. Ik ben aan het uitzoeken hoe het zit met starten in Duitsland. Is tenslotte op de hoek voor mij, maar krijg niet alle wedstrijden mee. Internet van de buren is wat minder gevuld Haha!

Enneh... ik ga binnenkort uitzoeken of Lan cow sence heeft Lachen
Wordt vast een spectacel. Cool

*reserveert vast een tafeltje* Vork

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 01:28

Niet alleen bejaard Anya maar ook ondertussen digibeet, joepie Clown Clown . Ik heb in de nieuwste Quarter (Duitse) een wedstrijdlijstje, daar staan ook wat EWU wedstrijden in. Heb tevergeefs geprobeerd het te scannen (=gelukt) het over te brengen via via in een word document en toen wilde het niet naar een PB die ik iemand al beloofd had. Moet er nu dan maar een andere oplossing voor vinden. Misschien is het ook al laat, wie weet, maar de oudjes hebben niet zoveel slaap meer nodig, toch? Cool EWU is ook moeilijk zoeken. Iedere regio heeft daar zijn eigen afdeling. Op de Circle L is een EWU C Turnier op 9/10 april of wil je ook die van de AQHA/DQHA. Dan hebben ze nog clinics, cursussen e.d. in de aanbieding en dúúúúúr, ieks. Dit is iets voor jouw benchmarking.

Je zult versteld staan, als je gaat proberen wat sommige KWPNers gaan doen als je ze bij de koetjes zet. Spectaculair wordt het in ieder geval.

Dus je doet mee aan de tafelronde Haha! ? Dat wordt beslist héél leuk. We zijn behoorlijk aan elkaar gewaagd zoals je al hebt gemerkt. Nu nog JanT en PeterV aan tafel zien te krijgen, want ik verga ondertussen van de honger }> Haha! .

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 01:32

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 07:42

Thanks! Ja die had ik gevonden. Die landesverbände hebben in een aantal gevallen een kopie van dezelfde info op de site staan. En als ze wel een goedgevulde site hebben, zitten ze aan de andere kant van Duitsland en heb ik er qua afstanden niet veel aan.

Het wordt vast een gezellig etentje. En voor wat betreft Jan en Peter... Nodig ze uit zou ik zeggen. Volgens mij wilden Blaze en Sandra ook al mee toruwens. Moeten we alleen zien dat we tussen het praten door nog een hap naar binnen zien te prutsen. Haha!

Lan kan al schapen drijven en doet dat redelijk cool maar vol overgave. Paarden drijft ze ook met plezier door de wei (ze vindt zichzelf numero uno) dus ik heb goeie hoop voor die koeien. Ik ben eerder bang dat ze er helemaal in opgaat en niet meer te stoppen is Clown
Laatst bijgewerkt door Anya op 24-03-05 10:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 07:56

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 08:04

In zowel die in Boekelo als die in Geesteren kun je erg goed eten Vork
De rest ken ik niet Haha!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 09:31

In Woudenberg ook. Je moet alleen niet jarig zijn Cool

JanT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 09:57

Dance,
als we dan toch aan tafel zitten kun je me ook eens uitleggen wat welke afdrachten de WRAN heeft aan de KNHS, want dat is geheel nieuw voor mij. Mogelijk heb ik of iemand anders van het bestuur iets met de KNHS afgesproken wat ik niet meer weet!!
Ik wordt ook een dagje ouder.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 10:17

[@Voor Crazycactus: Cattle charge for working cowhorse 50,-- euro
Jackpot team penning 90,00 eur/team. Daarvan wordt 60% in de pot gedaan

Thanks, maar helaas zit er momenteel geen wedstrijd in want mijn merrie is hoogdrachtig.

Ook westernwedstrijden zouden op een buiten-accomodatie kunnen worden gehouden. Het staat nergens geschreven dat dat niet mag of kan. De accommodatie moet alleen geschikt zijn. Dat we in Nederland dit niet doen, op een enkele uitzondering na, en zelfs twee binnenbakken ter beschikking willen hebben komt omdat wij als westernruiters behoorlijk verwend zijn ondertussen, toch?

Vroeger was de Mid Summer Classic bij Judith Uitenbroek (toen op Manege Santhorst) altijd buiten. Voor de reining had ze een prachtig plekje tussen de bossen, met een goede ondergrond. En op de Veluweranch werd vroeger (weet niet hoe dat nu is) ook altijd buiten gereden.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 10:42

Dance schreef:
@PeterV: Aan een dergelijke wedstrijd, zoals door jou aangegeven (kosten) ga je nu zeker niet deelnemen als je geen kans zou hebben om bovenin te eindigen. Helaas kan ook daar maar een combinatie winnen. Dus er zal een groot aantal zeker zonder de prijzenpot naar huis gaan.

Ja, maar toch moet ik constateren, dat deze wedstrijden redelijk bezocht worden. Dus, wat is dan de passie van die mensen, die keer op keer met lege handen naar huis gaan. Hen hoor ik immers daar ook niet over klagen. Vaak nemen deze sportief het verlies op, en hoor je deze vervolgens nooit over te hoge inschrijf gelde. Sterker nog, de volgende wedstrijd kom je hen weer tegen, en dat is waar ik respect voor heb, want het is en blijf een hoop geld.

Dance schreef:
En die getalenteerde nazaat, PeterV, heeft ondanks het uitstekende fokresultaat ook een pappie nodig die de nodige centjes voor goede training/paarden/materiaal en wedstrijden in z’n pet heeft en ouders die dat talent ook stimuleren, of zie ik dat zo verkeerd. Hopelijk wordt dit ook weer niet verkeerd opgevat. Het is nu eenmaal zo, dat hoe verder je komt, hoe duurder de sport wordt, helaas. De topruiters uit de engelse sport hebben ook allemaal sponsoren nodig of de beroemde geldboom van zichzelf.

Dit vang ik zeker niet verkeerd op, omdat je mijn in en in gelukkig maakt, vanwege het feit, dat jij er bij aangeeft, dat zij talent heeft, dus dat dit ook gezien wordt, al hoor ik dat weinig.
Wat heb je immers aan veel geld, in de paarden sport, terwijl je geen talent hebt om een paard te rijden, dat is echt niet te koop hoor. Het is duidelijk een combinatie van factoren, zoals jij die hier aan geeft, dus dat zie jij zeker niet verkeerd. De arbeid en vrije tijd opoffering die dit allemaal met zich meebrengt, daar wordt mij maar al te vaak, te luchtig over gedaan.
Vier a vijf jaar heeft zij het moeten doen met haar Shari en daarna twee a drie jaar, met de door iedereen over het hoofd geziene Lady. Nu zij enigszins weet, hoe een paard gereden dient te worden, wat alles te maken heeft dat je dat zo simpel mogelijk moet houden voor zo’n dier, maken wij het voor dit jaar pas mogelijk voor haar, dat zij met meerdere paarden aan de gang kan gaan. Ondanks het voorbeeld van de beroemde geld boom, is het een feit dat zij er hard voor heeft moeten werken, om daar aan mee te mogen plukken, en uiteindelijk geen vader heeft, die in een veel vroeger stadium al een compleet aangereden Quarter had kunnen laten over komen, uit BV the USA. Paard rijden op basis wat het paard kan, daar is nog nooit een ruiter beter van geworden, in de zin van, dat je later moet zeggen, dat het paard in kwestie het wel allemaal kon. Dus nogmaals dank, dat jij Ilona ook de eer geeft die haar zelf toekomt, want uiteindelijk ben ik de gene niet, die de arena in moet hoor.
Ik ben wel die gene, dus er ook de oorzaak van, dat die baseball pukkelige akelige nare, suf uit hun ogen kijkende, scooter bengellende, half spijkerbroek hangende op de enkels jongens, op een gepast en galante manier, uit haar buurt weten te houden.
EN DAAR HEB IK HET AL DRUK GENOEG MEE.

Dance schreef:
@PeterV: Goh, geen KI, dus natuurlijk en je reist nog ook? Oeps wat een luxe. Bloos Haha!

Nee, nee geen luxe, dat komt door die booooooooooooom

Dance schreef:
Voor wat betreft Chantalleke, die heeft zich inmiddels zelf wel al gemeld. Bovendien kan en wil ik ook niet altijd alles lezen. Dus mij zijn klaagzangen van die zijde verder inderdaad niet opgevallen. Je was een beetje heftig in je bewoordingen en dat vond ik wel sneu.

Ondanks dit, hoop ik dat Ckantalleke, daardoor zou heen kunnen prikken. Mede door haar inzet van de afgelopen jaren, is zij bij mijn in het rijtje komen te staan, met mensen, met een respectabele staat van dienste. Zeker gezien haar leeftijd, waar wij het juist van moeten hebben in de toekomst. Jan zijn reactie kan ik ook wel plaatsen, omdat deze waarschijnlijk niet verwacht had, uit die hoek, een reactie te krijgen, zoals die gegeven is.

Tenfold schreef:
Zo te lezen is in ieder geval voor een aantal mensen de verhouding zoek.

Dat zal je altijd blijven houden, en helemaal bij de grotere, dan wel niet de grootste verenigingen in een bepaalde tak. Zolang het bij een aantal blijft, waar het griepen van Jan waarschijnlijk op sloeg, maak ik mijn als toekomstig bestuurder van deze club, in zijn geheel geen zorgen voor de toekomst. Je kan het namelijk nooit iedereen naar het zin maken.
Immers hebben door de eeuwen heen, de beste stuurlui altijd aan de wal gestaan.

Dance schreef:
Verder stop ik er maar mee, want niemand wil dit meer verder lezen. Slapen .

Ik ben er inderdaad voor om nu eens eindelijk dat tafeltje te reserveren, iets gezelligs te gaan doen en tussendoor het een of ander ideetje los te laten. Praten lost meestal meer op dan je mening spuien op bokt.

Zo te lezen is in ieder geval voor een aantal mensen, de stof die jij opschrijft, het nadenken waard. Het tafeltje, daar zou ik graag bij aanschuiven. Toekomst visie kan namelijk nog beter ontplooid worden, door deze te delen met elkaar. En als deze ook nog eens tot doel heeft, dat het algemeen belang van de ontwikkeling van de sport, voorop staat, dan wil ik erbij wezen.

JanT schreef:
Dance,
als we dan toch aan tafel zitten kun je me ook eens uitleggen wat welke afdrachten de WRAN heeft aan de KNHS, want dat is geheel nieuw voor mij. Mogelijk heb ik of iemand anders van het bestuur iets met de KNHS afgesproken wat ik niet meer weet!!

Waarschijnlijk doelt Dance op de Federatie, want ik begreep dit ook niet.

JanT schreef:
Ik wordt ook een dagje ouder.

Ssssst Jan, dat was nog niemand opgevallen man, haal weg die tekst. Clown

Groetjes Peter