[WN] waar word hunter hack uitgeschreven op wedstrijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cornelie

Re: waar word hunter hack uitgeschreven op wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 19:08

Anya schreef:
Wat je dan overhoudt is een aantal wedstrijddisciplines voor qpa's uit nostalgische overwegingen kennelijk ???

En is het cirkeltje dan niet weer rond? Want hoeveel cowboys gaan onderling nog wedstrijdjes houden op hun vrije dagen? De hedendaagse westernsport heeft toch niet veel meer met het echte ranch werk te maken.

Frayba

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 23:25

Anya schreef:
, en iets meer over of de hunterklassen nu daadwerkelijk de veelzijdigheid van de quarter laten zien. En dat betwijfel ik dus enigszins Knipoog

Wat je dan overhoudt is een aantal wedstrijddisciplines voor qpa's uit nostalgische overwegingen kennelijk ???

Oh, is dát het wat je dwars zit... Nou, dan had je vorige week bij de AVL van de NQHA moeten zijn. Daar had je je tot director kunnen laten kiezen en dan had je dit op de AVL van AQHA ter stemming kunnen brengen.

Groeten,

Chris.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 23:30

Frayba schreef:
Anya schreef:
, en iets meer over of de hunterklassen nu daadwerkelijk de veelzijdigheid van de quarter laten zien. En dat betwijfel ik dus enigszins Knipoog

Oh, is dát het wat je dwars zit... Nou, dan had je vorige week bij de AVL van de NQHA moeten zijn. Daar had je je tot director kunnen laten kiezen en dan had je dit op de AVL van AQHA ter stemming kunnen brengen.

Groeten,

Chris.

Jeetje Chris wat is dit nu?
Mag ik me niks meer afvragen?
Of is het zo dat als ik me wat afvraag dat ik gelijk actie moet ondernemen. Op een ALV nog wel. Ik weet even niet wat jou dwars zit. Ik vraag me gewoon wat af. Er staan zelfs vraagtekens achter. Met andere woorden: ik ben benieuwd wat anderen vinden. Dat is mijns inziens nog altijd de essentie van discussie.

Maar kennelijk is je dit afvragen ongewenst??
No-Go-area?

Sinds wanneer?

Oh ja... en nee dat zit me niet dwars. Ik heb altijd begrepen dat de hunterklassen er waren om de veelzijdigheid van quarters te laten zien. Dat is het meest gebezigde argument waarom het alleen op QPA-wedstrijden wordt uitgeschreven. En opeens bedacht ik dat ik het niet zo veelzijdig vond ogen. Maar toch wel gewoon als westernonderdeel met andere optoming vond ogen. En vervolgens vroeg ik me wat af... Er zit me dus niet zozeer dát dwars, als wel dat ik geen logsiche verklaring heb. En die zoek ik altijd.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 00:21

Ik denk dat de Hunter klasse zeker wel het veelzijdigheid laat zien. Ik elk geval wat betreft draven, in geen enkele andere disipline dan de Hunter Klasses wordt het paard gevraagd te draven, veel QPA van tegenwoordig kunnen imo ook niet voldoende draven, dan bedoel ik ruim, ground covering.

Verder zijn er natuulijk nog veel meer klasses die veelzijdigheid tonen zoals Jumping en Driving. Allemal erg belangrijk voor een ras en dus ook voor een rassenshow, niet belangrijk voor een Western organisatie, ik zou er op zich niks tegen hebben als die klasses uitgeschreven zouden worden, alleen maar leuk, maar ik denk niet dat het de Western sport in het algemeen ten goede zal komen als mensen op een WRAN show mensen met Engelse optoming zullen zien, dan wordt het helemaal verwarrend.

Frayba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 00:23

Anya schreef:
Maar kennelijk is je dit afvragen ongewenst??
No-Go-area?

Ik dacht dat de discussie er over ging of de WRAN wel of niet Hunter onderdelen zou moeten uitschrijven, en of we wel of niet regelementen zouden moeten veranderen (in het kader van de komende AVL).

Maar blijkbaar is de discussie wat verschoven naar de stelling dat Hunter aantoont dat het QH veelzijdig zou zijn. Ik veronderstelde dat, gezien ook je vraag:
Citaat:
Waarom zouden de hunteronderdelen in jouw optiek een uitgeschreven onderdeel voor QPA's moeten zijn in NEDERLAND.

je ook hier verandering in zou willen suggereren. Ik begrijp nu dat ik dat verkeerd geconcludeerd heb, sorry dus voor het antwoord op een niet-gestelde vraag.

Maar dan maak ik gelijk gebruik van deze onvoorziene wending om mij uit de rest van deze discussie terug te trekken, want ik ben niet op zoek naar bewijs voor de stelling of Hunter bijdraagt aan de veelzijdigheid van het QH, en ik ben verder ook niet geinteresseerd in de logica die de AQHA leden heeft doen besluiten om naast western classes ook races, roping en english classes op hun wedstrijden uit te schrijven.

Groeten,

Chris.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 07:42

Oke Haha!

Maar het één heeft dus wel met het ander te maken. Want het meest aangedragen argument waarom geen hunter bij de Wran mogelijk is, is dus dat hunter er is om de veelzijdigheid van de quarter aan te tonen. Dat was in ieder geval de strekking van de eerder aangehaalde discussie.

Dat argument heb ik altijd als vaststaand aangenomen. Het is onderdeel van een rassenshow want... En gisteren dacht ik: "is dat wel zo?"

En als dat niet zo is: hoe 'Engels" is hunteren dan? En als het eigenlijk niet op Engels lijkt (dressuur, springen en/of jacht), is het dan niet eigenlijk toch een westerndiscipline geworden?

En als het eigenlijk toch een westerndiscipline is geworden, klopt dan de argumentatie van de Wran nog wel, dat eht niet uitgeschreven wordt omdat het geen westerndiscipline is?

Zoiets dus?

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 09:08

Moet Chris gelijk geven (doe dat zonder problemen Tong uitsteken )
Mijns inziens was de eigelijke discussie of de wran wel of niet gelijk heeft dat ze geen *engelse* onderdelen uitschrijft.
Als western vereniging hebben ze er goed aan gedaan om dit niet te doen.

Wat de AQHA,APHA etc.beogen met het uitschrijven van die classes is hun zaak.
De wran heeft een standpunt hierin en deze vind ik prima.
Misschien een idee om een aparte afdeling te maken bij de wran waar de Engelse Western ruiters zich kunnen uitleven.
Ponyclub **Jolly Jumper** Cool

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 10:24

Blaze schreef:
Ponyclub **Jolly Jumper** Cool

wahahaha
*stiekume ponyruiter op uit kluiten gewassen pony meldt present*
Clown

sil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 17:47

persoonlijk zou ik het fijn vinden als er bij de wran hunter u saddle zou worden toegevoegd en uit puur eigen belang zodat ik het vaker kan starten!
Bij ons op stal zijn d emeningen verdeeld omtrend de hunter en wie het niets vind start het dus niet en wie het wel leuk vind start wel.
eigenlijk net zoals alle andere onderdelen.
Door dat het uitgeschreven wordt bij o.a aqha shows is de hunter verwesterns is mijn idee, dus algemeen geaccepteerd als westernonderdeel, waarom zou ene wran daar niet in kunnen /willen volgen als een meerderheid van de leden daar voor zou stemmen?
En verder vind ik het rond uit stom om te zeggen dat de quarter ruiters niet willen dat de wran hunter zou opnemen, waar is dat opgebaseerdt????
groeten sil

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 23:29

Frayba schreef:
Maar dan maak ik gelijk gebruik van deze onvoorziene wending om mij uit de rest van deze discussie terug te trekken, want ik ben niet op zoek naar bewijs voor de stelling of Hunter bijdraagt aan de veelzijdigheid van het QH, en ik ben verder ook niet geinteresseerd in de logica die de AQHA leden heeft doen besluiten om naast western classes ook races, roping en english classes op hun wedstrijden uit te schrijven.

Was denk ik geen logica voor nodig, ze hadden toch alleen maar Quarters Haha! en géén KWPNers en alle andere rassen ter beschikking. Cool of zie ik dat verkeerd.

Bovendien starten er op de puur Engels gereden wedstrijden (in Noord Amerika) ook genoeg QPA's in dressuur en springen en met succes.
Europese warmbloedrassen zijn daar erg duur en nog duurder om te importeren.

Als de WRAN alleen de "echte" western onderdelen in haar programma wil opnemen is dat het beleid van de WRAN. Als er via de leden geen animo voor is, zal dat beleid ook niet veranderen. Simpel.
Ga met Sil mee, dat ik het ook wel erg raar vind om te stellen, dat de QPA ruiters de hunterclasses, verreden vlgs. de regels van bv. de AQHA of ApHC het stom zouden vinden of niet nodig zouden vinden dat de WRAN die ook opneemt in het programma. Bijv. als bij de rasverenigingen Hunter under Saddle wordt uitgeschreven zijn die classes m.i. altijd heel goed gevuld.

Dat het op westernwedstrijden de toeschouwers zou verwarren is ook op niks gebaseerd. Heb daar op rassenshows nog niemand van verwarring zien reageren of zelfs in katzwijm zien vallen.

Wil je echter alleen maar een hunteronderdeel rijden en hebt verder niks met western, ben je beter thuis op een gewone Engels verreden dressuur of spring wedstrijd.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 09:14

Dance schreef:
Dat het op westernwedstrijden de toeschouwers zou verwarren is ook op niks gebaseerd. Heb daar op rassenshows nog niemand van verwarring zien reageren of zelfs in katzwijm zien vallen.
Niet in katzwijm zien vallen Clown maar ik heb al diverse malen gehoord dat men het heel vreemd vond dat de ruiters in 'engelse' outfit reden. Het was toch een western-wedstrijd Verward

Dit gebeurde hoofdzakelijk op maneges waar alleen voor dit evenement de bak verhuurd was en er normaal 'engels'
gereden werd.

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 09:55

Sugarmiss schreef:
Dit gebeurde hoofdzakelijk op maneges waar alleen voor dit evenement de bak verhuurd was en er normaal 'engels'
gereden werd.

Dat kan ik me dus best wel voorstellen, inderdaad Haha! . En dan komt toch weer de relative onbekendheid van alle mogelijke te verrijden onderdelen van het grote publiek om de hoek kijken.
Om meer bekendheid te geven aan deze takken van de engelse onderdelen van de westernsport, behoeft het dan weer enige uitleg.

Overigens, hoewel ik wist welke onderdelen er allemaal bestaan heb ik er enige ook pas in het echt gezien bij de jurycursus.
Hoe zouden de nietwestern rijders het vinden in een gehuurde bak waar normaal engels gereden wordt, als ze ruiters als een koetsier op een paard zagen zitten met een koetsiersjas aan, het paard sturend als een koetsier en zo hun proefje reden. Clown Haha! . Ook een hunteronderdeel.

Sorry, daar heb ik echt om moeten lachen, imo geen gezicht en dat zie ik hier al helemaal niet gebeuren. Maar daar zijn ze er echt heel serieus mee bezig. Clown Clown