[WN] Mooi verkooppraatje of technisch juist ???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jos

Re: Mooi verkooppraatje of technisch juist ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 21:57

maar om weeer even richting het topic te gaan.

ik rijd sind een paar weken met een Medi-Pad. en ik moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben.

ik heb het idee dat ik het paard lekkerder voel bewegen.
er zijn opvulstukken los te koop die je heel makkelijk met klittenband vast kunt maken en dan in de pad kan schuiven. waar je dat wil.

shiner heeft bv naast zijn schoft aan allebei de kanten een deuk.
het zadel duikt daar dan dus in. ik vul die deuk dus op.

zo zou je dus ook meer rug vrijheid kunnen maken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-05 22:18

Klopt, daar kun je ze ook voor gebruiken.
Zit er in de Medi-pad ook niet een soort warmtegevoelig memory-foam/Bultex/Nasaschuim of hoe je het noemen wilt ??
De meneer van de lezing was iig heel goed te spreken over een opblaas-pad voor een minder goed passend zadel.
Voor een boomloos lijkt me dat minder geschikt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 22:19

Ran schreef:
Inderdaad pardon. Erg veel waardering kan ik niet opbrengen voor deze uitspraken als fanatiek aanhanger van de Klassieke dressuur.

'Fanatiek' Verward
Ik zou zeggen, lees de voorgaande posts nog eens rustig door: hint Klassieke Dressuur = FEI-dressuur. Staat er allemaal knap duidelijk.
Branderup rijdt wat hij 'akademisch' noemt in navolging van General Descartes en wil hiermee aangeven de na de renaissance wedergeboren 'a-la-brida', nog een stapje verder dan Hoge School. Solinski noemt dit naast 'a-la-brida' onder meer 'Freizeitreiten'.

Wij studeren intensief op de originele werken van La Guérinière en De Saunier. Die zijn door hun antieke Frans niet echt makkelijk, dus vandaar 'desnoods'. Wij studeren nl ook op de versie van Branderup, heb alles van Solinski, ook Penquitt én Nuño Oliveira, Alois Podhasky naast Xenophon en Kikkuli. Ja, en Parelli en Lucy Reese en Hempfling en Van Loon en tig Wouter Slob en .. en .... en .. van alles en nog wat voor we ons op het oeroude 'a-la-brida' richtten.
Ik ga inderdaad hopelijk bij Solinkski lessen. Doma Vaquera is hier uiteraard geen punt en kontakt met Portugal loopt nog.

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 22:23

Sugarmiss schreef:
Klopt, daar kun je ze ook voor gebruiken.
Zit er in de Medi-pad ook niet een soort warmtegevoelig memory-foam/Bultex/Nasaschuim of hoe je het noemen wilt ??
De meneer van de lezing was iig heel goed te spreken over een opblaas-pad voor een minder goed passend zadel.
Voor een boomloos lijkt me dat minder geschikt.

ik denk wel dat er zoiets in zit
het voelt in iedergeval heel lekker. en het is ook llekker licht.

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 22:24

Huertecilla schreef:
Ran schreef:
Inderdaad pardon. Erg veel waardering kan ik niet opbrengen voor deze uitspraken als fanatiek aanhanger van de Klassieke dressuur.

'Fanatiek' Verward
Ik zou zeggen, lees de voorgaande posts nog eens rustig door: hint Klassieke Dressuur = FEI-dressuur. Staat er allemaal knap duidelijk.
Branderup rijdt wat hij 'akademisch' noemt in navolging van General Descartes en wil hiermee aangeven de na de renaissance wedergeboren 'a-la-brida', nog een stapje verder dan Hoge School. Solinski noemt dit naast 'a-la-brida' onder meer 'Freizeitreiten'.

Wij studeren intensief op de originele werken van La Guérinière en De Saunier. Die zijn door hun antieke Frans niet echt makkelijk, dus vandaar 'desnoods'. Wij studeren nl ook op de versie van Branderup, heb alles van Solinski, ook Penquitt én Nuño Oliveira, Alois Podhasky naast Xenophon en Kikkuli. Ja, en Parelli en Lucy Reese en Hempfling en Van Loon en tig Wouter Slob en .. en .... en .. van alles en nog wat voor we ons op het oeroude 'a-la-brida' richtten.
Ik ga inderdaad hopelijk bij Solinkski lessen. Doma Vaquera is hier uiteraard geen punt en kontakt met Portugal loopt nog.

voorlopig heb ik nog genoeg studie aan al die moeilijke woorden. voordat ik begrijp waar jullie het over hebben.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 00:16

Jos schreef:
voorlopig heb ik nog genoeg studie aan al die moeilijke woorden. voordat ik begrijp waar jullie het over hebben.

Begin dan maar nooit aan Solinksi, want dat is hoogduits door een man die brieven met vulpen in onberispelijk handschrift op ongelinieerd papier schijft...
Zijn werken zijn studie- en geen leesboeken.
Wel jammer dat ze zo moeilijk toegankelijk zijn, want hij heeft verschillende héél interessante visies en je kunt er welke tak van paardensport je ook leuk vind verschríkkelijk veel leerzaams uit halen. Zelfs over zadels: hij heeft nl. de malibaud ontworpen en ook een kaptoom om buiten mee te rijden. Dat zadel op mijn merrie in het boomloos western-topic.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 07:53

Ik houd het voorlopig maar bij Steinbrecht, dat is voor mij écht een naslagwerk met ontzettend veel informatie.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 09:06

cornelie schreef:
Ik houd het voorlopig maar bij Steinbrecht, dat is voor mij écht een naslagwerk met ontzettend veel informatie.

...en laten we wel zijn; die heeft zo'n beetje de paardgymnastiserende bijbel geschreven. Ook voor Western-paarden.

Indiana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 14:35

Huertecilla schreef:
Ran schreef:

'Fanatiek' Verward

Ik heb je vorige bericht denk ik verkeerd geïnterpresteerd. Ik snap nu beter wat je bedoeld. Dat boek van Steinbrecht is denk ik i.d.d. een goed boek om te lezen. En goed begrijpbaar nu het in het Nederlands is vertaald. Maar ik moet wel zeggen dat er ook genoeg goede Westernboeken zijn, waarin de gymnastisering van het Westernpaard uitgebreid behandeld wordt.

Indiana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 14:37

Een zadel wat perfect aanligt biedt inderdaad geen ruimte voor het paard om zijn rug omhoog te brengen. Maar zou je een zadel erop leggen wat deze ruimte wel biedt, dan zou deze dus bruggen met als gevolg puntbelasting op de schouders en lendenen. Wat natuurlijk uiterst onprettig is voor het paard. Een lastig punt hoor. Weet zo ook geen oplossing hiervoor. Ik denk dat ik maar lekker boomloos blijf rijden Pling