Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
westernworld schreef:welke pro is zo gek om een top paard uit te lenen aan een beginner om in een (misschien E) D klasse te laten starten?
Ik denk dat de ledenvergadering nu toch wel uit zal lopen met zo`n topic
lang weekend
Anya schreef:
. We gooien ze meer door elkaar dan bij welke engelse wedstrijd dan ook
( maar begreep het wel hoor ) westernworld schreef:chris: met alle respect, als dit het enigste is, om een te voorkomen dat een pro een hengst in de picture rijdt, is het toch aan de jury om dit op te merken en direct een ban uitroept over deze pro, op straffe van een half jaar geen wedstrijden rijden voor deze pro,op welk paard dan ook!!!!
Citaat:door het te doen als willem is een oplossing maar alleen voor zijn stal, als we het doen zoals ik voor ogen heb, zoals eerder vermeldt,kan je de wedstrijden wel de affiche WRAN mee geven, en daarmee het een landelijk tintje er aan geven,
Anya schreef:het gaat we degelijk ook om het starten van een paard in de beginnersklasse
Citaat:En hoezo hebben we de professionals echt gescheiden
Frayba schreef:Het is dus een VOORRECHT voor een amateur om in de amateurklasse te mogen starten. De open klasse is de verzamelbak voor alles wat niet voldoet aan de amateur-definitie. Wat dat betreft klopt je constatering, dat in de open klasse alles door elkaar gegooid wordt, helemaal: dat is nu eenmaal de aard van het OPEN zijn...
En als vooral voor dat laatste wordt gekozen schiet je m.i. je doel voorbij. Tenzij je de statuten van de Wran aanpast natuurlijk. Dan moet er zoiets staan als vereniging eigenlijk alleen echt toegankelijk voor mensen met een eigen paard. Voor de rest voeren we een ontmoedigingsbeleid }> Jos schreef:dus eigenlijk is al dat gedoe met een lease contract en paarden op de naam van je niet rijdende vriend zetten helemaal niet nodig.
gewoon in de OPEN klasse starten.
worden die ook lekker gevuld
Anya schreef:Times They are a changing nietwaar. En nieuwe tijden vragen nieuwe regels. Nog niet zolang geleden was er ook geen stemrecht voor vrouwen. Das ook veranderd.
). Hoezo moet er wat dit betreft überhaupt
in de pas worden gelopen met Duitsland. Blaze schreef:Jos schreef:dus eigenlijk is al dat gedoe met een lease contract en paarden op de naam van je niet rijdende vriend zetten helemaal niet nodig.
gewoon in de OPEN klasse starten.
worden die ook lekker gevuld
Is de meest simpele oplossing,zij het niet dat je hierdoor de keuze vrijheid waarin de regels voorzien weg genomen wordt cq beperkt in 2 keuzes,open starten of niet starten.
de 308 is het het leven geroepen om die keuze uit te breiden met het privilege om met een geleast paard in de amateur te starten.
Maar ik wil simpel weg een antwoord op mijn vraag en die krijg ik niet.Wel een hoop geneuzel over suggesties die gedaan worden om regels te omzeilen.(las dit met een negatieve ondertoon)
Terwijl er mijn inziens geen verschillen zitten in onderstaande situaties,en dit terwijl situatie 1 wordt geaccepteerd en er op situatie 2 negatief wordt gereageert.
Dus bij deze nogmaals het verzoek aan de wran om mij het verschil van onderstaande situaties uit te leggen aan de hand van regel 308.
situatie 1
Eigenaar verleast zijn paard aan een amateur.
Amateur krijgt hier door het exclusieve gebruiksrecht.
Amateur vraagt aan open ruiter om *zijn* paard uit te brengen op shows omdat het paard hier beter van wordt.(in de open klasse)
Deze situatie blijft geheel binnen de regel 308 (volgens Dhr.Trel en Dhr.Knol)
Is allemaal helemaal top en bedenk me dat hierdoor een hoop mensen geholpen zijn omdat het dan ook opgaat voor situatie 2.
Dit vooral omdat er in 308 geen enkele restrictie staat aangaande het feit dat er verschil is tussen eigenaar*open ruiter*of amateur ruiter.
Situatie 2
Eigenaar verleast zijn paard aan een amateur.
Amateur krijgt hier door het exclusieve gebruiksrecht.
Amateur vraagt aan eigenaar om *zijn* paard uit te brengen op shows omdat het paard hier beter van wordt.(in de amateur klasse)
Wat is het verschil???????
En nee dit is niet bedoeld om een regel af te kraken of de boel te besodemieteren,nee simpel weg een regel voor iedereen gelijk bruikbaar maken.

Jos schreef:voordat ik de draad weer even helemaal kwijtraak![]()
deze regels gelden alleen voor de WRAN.
toch?
de eigenaar mag zijn WRAN verleasde quarter , wel gewoon bij de quarters blijven starten
toch?
en de WRAN leaser mag met zijn quarter gewoon amateur starten bij de quarters
toch?

Romkabouter schreef:Ik ook, wat zal je een hoop kunnen leren van zo'n paard!XoNo schreef:Overigens jammer dat het niet gewoon leuk gevonden kan worden dat ik Golden Boy kan starten.
Ik vind het wel tof