[WN] Custom Made Saddlery???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PridesRanch

Re: Custom Made Saddlery???

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 17:18

Excuses dat ik niet meer heb gereageerd hier.
Ik heb de afgelopen week met een onverwacht sterfgeval te maken gehad en dan check ik wél mijn mail, maar niet mijn Bokt-berichten. Een algemeen advies dat ik wil geven over mensen die iets over mijn bedrijf of Custom Leather Saddlery willen weten, of mensen die om een andere reden met mij in contact willen komen, mail me gewoon! Mijn mail staat bijna de hele dag open en die lees ik dus veel sneller.

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 18:08

Omdat de mailto-knop het niet helemaal snapt; info@baduh.nl is mijn mailadres

sablou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 19:10

Het verhaal van Tinkelrlady is triest. En geen goede zaak t.a.v. de potentiele klantenkring van Willem. Maar het zijn voor mij 1 of 2 uitglijders, waar Willem verkeerd geacteerd lijkt te hebben. Helemaal niet goed, maar het gaat mij veel te ver om nu een hoog "fout pecentage" op zijn product aan te nemen.

De stelling van Sugarmiss gaat mij dan ook veel te ver. Het is wel erg kort door de bocht, door te stellen dat alle mensen met andere zadelmerk problemen zich wel melden en dat wel oplossen met de wet in hun hand. Niet dus. Geloof me maar.

De realiteit is, dat iedereen die iets maakt, vroeg of laat tegen een geval aan loopt, waar de klant ontevreden is over het resultaat.

Wij ook.

Dat kan komen, omdat we de verkeerde boom krijgen aangeleverd. Normaliter passen we die nog even bij de klant alvorens we met de bouw beginnen. Maar als ik 250 km moet rijden (zoals in het betreffende geval) dan zal ik de kosten en de tijd niet willen maken (klant veelal ook niet). Als ik dan ook verzuim om de zaak tegen de contramallen te vergelijken KAN het dus goed fout lopen.

Het kan ook komen, omdat ik de maat verkeerd heb genomen. Mensen zijn geen computers en zelfs die maken fouten.

Dat ik vervolgens niet thuis geef, is waarschijnlijk de grootste fout in het hele traject. Daar is geen excuus voor. Is de klant ontevreden GA ik naar de klant en neem de problemen weg. Dat kan door correctieve acties t/m "niet goed = geld terug". Weer een reden om iets meer regionaal te werken (al lukt ons dat ook niet altijd) en een klant op 250Km duidelijk uit te leggen wat de spelregels zijn (lees evt. garantiecondities).

Bokkers, die op zoek zijn naar een goed westernzadels zou ik het volgende advies willen meegeven:
- Laat je niet dol maken door dit topic. Als ik zou willen schrijven over de top 5 van de nederlandse westernzadel verkopers, zou dit geval als een miniem puntje ondergaan in de zee van problemen-

Dat neemt niet weg, dat er in Zeeland een klant zit die - waarschijnlijk terecht- zeer ontevreden is. Aan Willem nu de zet om dit probleem perfect op te lossen en dit kleine vlekje op zijn staat van dienst weg te nemen.

Succes allemaal.

MVG Louis

Showpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 19:49

Wederom goed gesproken louis!!

Ik heb Muijs zaterdag gesproken (zoals ik als eerder zei) en heb hem vandaag een mailtje gestuurd en...heel snel antwoord gekregen.

We kijken met spanning uit naar het eindproduct!!
Ik zou zeggen; Muijs keep up the good work!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 22:40

Mooi geschreven Sablou en ik snap best wel dat je Muijs als mede-zadelmaker de hand wat boven het hoofd houdt door eea te verklaren aangaande zijn persoon en wat er allemaal mis kan gaan bij de bouw van een zadel.

Maar zou het niet veel handiger zijn en meer goodwill kweken als Muijs zelf zijn verhaal hier eens uit de doeken kwam doen.
Hij is tenslotte een volwassen man die de Nederlandse taal naar behoren beheert en als geen ander weet hoe de vork in de steel zit.

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 12:53

Sugarmiss schreef:
Mooi geschreven Sablou en ik snap best wel dat je Muijs als mede-zadelmaker de hand wat boven het hoofd houdt door eea te verklaren aangaande zijn persoon en wat er allemaal mis kan gaan bij de bouw van een zadel.

Maar zou het niet veel handiger zijn en meer goodwill kweken als Muijs zelf zijn verhaal hier eens uit de doeken kwam doen.
Hij is tenslotte een volwassen man die de Nederlandse taal naar behoren beheert en als geen ander weet hoe de vork in de steel zit.

De hand boven het hoofd houden klinkt wel erg negatief hoor. Sablou en Muijs zijn naar mijn weten allebei zeer goede zadelmakers die ongetwijfeld allebei hun fouten maken. Probleem is dat mensen die het "anders" doen al heel snel met elke fout in de spotlights worden gezet. Er zijn genoeg zadelverkopers in Nederland die nog met het "handje onder het zadel" inmeten, of zelfs zadels verkopen zonder ooit het paard gezien te hebben. Er zijn er veel meer die het fout doen en puur en alleen aan het geld denken. Die worden hier eigenlijk nooit bij naam genoemd, terwijl er echt ego's tussen zitten waar ik nog geen halster zou kopen.
Omdat een zadel laten maken bij een ambachtelijk werkende zadelmaker duurder is en langer duurt, moet daar gelijk weer een groot issue van gemaakt worden. En een zadelmaker is vaak een éénmansbedrijfje. Als er dus één iemand ziek wordt, één iemand familieproblemen of whatever krijgt kan het zijn dat er moeilijk contact te krijgen is. Dat merk ik bij alle eenmanszaken, inclusief mijn eigen zaak, en ik waardeer het enorm als mensen me achteraf vragen waarom ik niet gereageerd heb in plaats van gelijk te beschuldigen. Als ik het kan uitleggen blijven de verhoudingen met mijn klanten goed, maar dan moeten ze me wel die kans geven.

(Ps: Mijn verhaal is niet echt een samenhangend geheel volgens mij, hahaha)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 13:07

Bubbels schreef:
Er zijn genoeg zadelverkopers in Nederland die nog met het "handje onder het zadel" inmeten, of zelfs zadels verkopen zonder ooit het paard gezien te hebben. Er zijn er veel meer die het fout doen en puur en alleen aan het geld denken. Die worden hier eigenlijk nooit bij naam genoemd, terwijl er echt ego's tussen zitten waar ik nog geen halster zou kopen.

Als je wat oude berichten doorspit zul je veel namen tegenkomen, die zowel positief als negatief besproken worden. En die soms zelfs de moeite nemen zich aan te melden om een weerwoord te geven.
Ik bestrijd niet dat er veel kaf onder het koren zit en ook niet dat iedereen weleens blundert, maar ik blijf het geen sterktebod vinden dat 'iedereen' het hier opneemt voor Muijs maar de persoon in kwestie zich hier niet laat horen, terwijl hij zich per PB blijkbaar wel kan uiten en het resultaat daarvan kunnen we helaas niet meer lezen Cool

Bubbels schreef:
Als ik het kan uitleggen blijven de verhoudingen met mijn klanten goed, maar dan moeten ze me wel die kans geven.
Die kans staat ook voor hem dus nog steeds open.

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 15:25

ik heb ook alleen maar goede ervaring met Muijs, heeft mij perfect ter woord gestaan om antwoord te geven op mijn vragen en om veel info te geven.
Negatieve klachten hou je toch, maar ach dan heeft de concurrent ook nog wat klanten, ja toch Knipoog

Ik vind persoonlijk dat Muijs zich hier niet hoeft te verantwoorden, hij doet het op de man af en als die persoon weet hoe het zit en dat zij iets kunnen regelen is dat toch goed? Hoeft jan en alleman niet met mee te genieten en zonodig mee te bemoeien, want dat gebeurt altijd!!

06csma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 15:36

Inderdaad , als je oude berichten doorspit kom je ook mijn naam weleens tegen, en nam ook ik weleens de moeite me aan te melden(trouwens wel onder mijn echte naam) om weerwoord te geven. Dan ontdek je ook al snel dat er dan al snel een slotje verscheen met de mededeling dat het weer te commercieel werd/was.
En als ik IEMAND een PBtje stuur ,wil dat zoveel zeggen dat ik de tijd nog niet rijp acht dit nu al aan de grote klok te hangen, maar dat dit nog gaat gebeuren ,daar kan je vergif op innemen.
Maar dan zal het hier ook wel weer snel verwijderd worden omwille van de belangen verstrengeling die sommige hier hebben.
Gelukkig zijn er dan ook nog fora die misschien omwille van de zelfde reden het juist laten staan.
Het kan zijn dat dit mijn laatste bericht hier is , want onder een PB versta ik persoonlijk , wat volgens mij zoiets betekend als niet voor anderen of iedereen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 16:13

Je kunt altijd even vooral overleggen als je twijfelt over of een tekst wel of niet kan blijven staan of solliciteert naar een slotje.

Misschien is het op te lossen. Bijvoorbeeld door een bekende naam te vervangen voor 'xxx'. Of is er helemaal geen oplossing nodig en komt er ook helemaal geen slotje.

lucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 20:57

Ik wil graag ook nog even reageren. Dat Willem slecht te bereiken is vind ik ook, maar over zijn zadel wat hij passend voor mijn Tinker had ben ik super tevreden! Zou absoluut zo weer een zadel bij hem afnemen.
Groeten Anita Kiewied.

Showpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 22:05

Fijn om te horen Bloos