[WN] Wie van jullie westernruiters....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 17:12

Steaming schreef:
Zerieuz Verward
Ik heb alleen maar appaloosas en dan kan dat toch niet Haha!

Whaha! Jij ben van de zelfde klup as ik! Haha! Tong uitsteken

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 17:17

ik probeer ook serieus bezig te zijn, maar heb geen Quarter of paint (nog niet) wel een paint met sokken Haha! Bloos Schijnheilig

wgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 17:29

Ik vind zelf dat ik wel serieus bezig ben met de westernsport Lachen

Ik heb vorig jaar 5 maanden in Amerika doorgebracht, om zoveel mogelijk te leren. Ik ben nu alweer een week terug, en wil dit hele jaar in Amerika blijven. Mijn trainer hier wil een aantal paarden kwalificeren voor de world show, en om daar deel van uit te maken is toch een kans die ik niet laat liggen

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 17:54

Ik vind ook dat ik wel serieus bezig ben met de westernsport.

Ik heb een Paint die ik met veel inspanning train om zo hogerop te komen in de wedstrijden. Daarnaast rijd ik nog 2 paarden om van te leren. Ik heb op verschillende stallen gewerkt/stage gelopen om te leren van trainers en verschillende paarden. Ik ben 2 maanden in Amerika geweest (met wgirl), om daar van een pleasuretrainer te leren en hedendaags krijg ik vrij vaak in de week les van Sylva van der Wal, die me enorm helpt met mijn paard en die me de kans geeft om door te groeien en van andere paarden te leren.

Of ik ooit nog professioneel wil worden weet ik niet, ik denk dat ik er nog niet genoeg zelfvertrouwen voor heb en zover ben ik zelf nog niet. Eerst maar eens met mijn Paintje doortrainen Lovers

laukjefreak

Re: Wie van jullie westernruiters....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 19:17

Sammy_Jo schreef:
Wie van jullie zijn serieus en profesioneel bezig met een
Quarter of Paint in wedstrijden of gewoon met het western-rijden ??

Er zijn genoeg westernruiters maar, ik zie ze ook wel alleen westernrijden
omdat, ze dat gewoon leuk vinden maar, verder niet serieus.

Ik zoek dus de serieuze mensen ! OK dan!

En welke tak van de westernsport beoefen je dan ?

ik vind het ook een vreemde vraag!
maar om 2 redenen de eerste is al genoemd door o.a. Anya de ander omdat je blijkbaar alleen maar serieus kan westernrijden met een quater of paint!

dit zou betekenen dat ik met mijn: fjord, apploosa nrps en arabier niet serieus western kan rijden op wedstrijden? vind ik tog wel vreemd dan!

ik breng dr 2 van uit in de onderdelen pleasure en trail namelijk de fjord en de appaloosa!

Sammy_Jo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 20:18

Natuurlijk kun je met een ander ras ook serieus aan het werk zijn.
Maar dat was de vraag niet, ik vroeg om Quarter en Paints....is dat zo raar ??

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 20:37

Sammy_Jo schreef:
Wie van jullie zijn serieus en profesioneel bezig met een
Quarter of Paint in wedstrijden of gewoon met het western-rijden ??
Ik ben heel serieus bezig met mijn Paint en mijn Quarters, ze krijgen elke dag hun voer en een lekkere schone stal, nooit sla ik hun verzorging over. Wedstrijden heb ik enkele jaren gedaan, vooral Halter ivm een gebrekkig lijf, maar hopelijk dit jaar weer in het zadel met mijn jonge ventje. Heeeeel serieus! Ook professioneel, ik verdiep me in mijn paarden, ken ze door en door en zie direct wanneer hun iets dwars zit. Ik pas de werkzaamheden aan aan mijn paarden, de macht die ik als mens over ze uit kan oefenen, misbruik ik niet om aan míjn behoeftes te voldoen. Dit heeft als consequenties dat de Quarter waar alle knopjes opzitten, alleen maar lekker door het bos hobbelt, want dáár hebben we samen erge lol aan! De jonge Paint vindt wedstrijd- omgeving wel gezellig, dus samen met hem ga ik me weer voorbereiden op Halter en hopelijk eens een rustig rijdend onderdeel ivm blessure- gevoeligheid.

Er zijn genoeg westernruiters maar, ik zie ze ook wel alleen westernrijden
omdat, ze dat gewoon leuk vinden maar, verder niet serieus.

Ik zoek dus de serieuze mensen ! OK dan!

En welke tak van de westernsport beoefen je dan ?
Absoluut Halter, showmanship at halter, pleasure en trail

Margrietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 20:49

Ik rijd maar 1 uurtje in de week, maar ik ben wel erg serieus bezig, ik rijd nu iets langer dan een jaar western, daarvoor heb ik zo'n 10 jaar engels gereden. Ik vind western ook leuk, dat lijkt me ook logisch want hoe kun je zo serieus bezig zijn met iets wat je absoluut niet leuk vind.
Ik heb nog niet een bepaalde tak in de western waar ik me helemaal op stort, maar mijn voorkeur gaat nu al uit naar de reining, horsemanship en pleasure.
Ik hoop over een paar jaar een eigen paard te hebben en dan genoeg serieus getraind te hebben zodat ik samen met dat paard een stapje verder kan en wedstrijden kan gaan rijden.
Nou als dit niet serieus genoeg is weet ik het ook niet meer Bloos

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 20:50

Sammy_Jo schreef:
Natuurlijk kun je met een ander ras ook serieus aan het werk zijn.
Maar dat was de vraag niet, ik vroeg om Quarter en Paints....is dat zo raar ??

nee dat is niet raar
ik begrijp ook eigenlijk niet waarom we (en dan bedoel ik ook mijzelf) toch reageren als we een ander ras hebben Verward

beetje dom eigenlijk Bloos

Pigino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 21:04

hallo hallo ik ben ook serieus Haha! ik fok painthorses en ik doe mee aan wedstijden om me te meten aan andere ruiters en natuurlijk hun fokproducten.
ik probeer een goed pleasure hunter halter paard te fokken en ook in deze klasse ben ik te vinden op de wedstrijden in nederland en duitsland.
ook ben ik sinds oktober prof. en wil ik de cursus westernrijden in deurne volgen om mij te onderscheiden van de rest OK dan! dus op dat vlak ben ik zeker serieus OK dan! OK dan!

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 22:06

Ik probeer serieus te rijden, maar of mijn paard mij serieus neemt Verward Haha!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 09:49

Serieus is my middlename Cool

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 16:19

Ik ben beginner maar train wel serieus maar wissel het wel af met recreatie rijden. Ik les 1 x per week en train daarnaast nog een paard dagen per week. Niet iedere dag. Ik ben ook niet echt wedstrijd gericht (nog niet maar dat niveau heb ik ook nog niet) dus train toch meer omdat ik dat leuk vind

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 23:01

Jos schreef:
nee dat is niet raar
ik begrijp ook eigenlijk niet waarom we (en dan bedoel ik ook mijzelf) toch reageren als we een ander ras hebben Verward

beetje dom eigenlijk Bloos

ja eigenlijk wel!
ik zla in het vervolg mijn mond uhhh.. vingers niet meer laten bewegen hoor! maar ik vind het nog steeds raar! waarom soecifiek de quater en paint? daar ben ik wel heel benieuwd naar!

Sammy_Jo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 07:27

Deze vraag had ik al beantwoord !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 16:56

Volgens mij heeft TS trouwens de serieuze antwoorden van niet QPA-eigenaren ook gewoon gelezen en gewaardeerd hoor.

Grappig trouwens dat er zoveel commentaar komt als iemand vraagt naar mensen die met een QPA-paard serieus western rijden. Want als iemand zoekt naar een serieuze Fjordwesternruiter dan wordt je zonder commentaar meteen doorverwezen Haha! Tong uitsteken

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 19:46

Sonja schreef:
Grappig trouwens dat er zoveel commentaar komt als iemand vraagt naar mensen die met een QPA-paard serieus western rijden. Want als iemand zoekt naar een serieuze Fjordwesternruiter dan wordt je zonder commentaar meteen doorverwezen Haha! Tong uitsteken

Niet QPA-eigenaren voelen zich snel gediscrimineerd *LOL*

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 19:48

Nou weet je wat ik doe als serieuze niet professionele niet-qpa-ruiter een poging.

Ik heb een KWPN-er. Een eigenwijze, slimme en luie KWNP-er. De eerste schreden op dressuurpas leverden alleen maar ellende op. Instructrices raadden van harte aan dat 'mormel' te verkopen. Via iemand die meer kijk had op karakters van paarden ben ik uiteindelijk met de westernsport in aanraking gekomen. Dat sprak mij enorm aan. Ik ben les gaan nemen en rij inmiddels in de amateurklasse rond. B'elanna heeft met haar ruim 1.70 geen makkelijke maat voor een westernpaard. Dus dat wil zeggen dat ik erg mijn best moet doen om zaken goed te krijgen. Een pleasuredrafje is voor B'elanna geen natuurlijke gang, maar vergt enorme verzameling en dan ook nog aan een los teugeltje. Hetzelfde geldt voor trail of voor stops en spins in de reining. Maar het gaat steeds beter. Ik ben er serieus mee bezig, maar we hebben vooral ook veel lol. Met zaken als voetballen, rijden met een halstertje, af en toe springen. Dat soort dingen.

Ik ben niet professioneel, ik moet hard werken om mijn twee paarden te onderhouden. Naast B'elanna heb ik Wizkid, een nu bijna tweejarige KWPN-er en de zoon van B'elanna. Met Wiz ga ik ook western rijden. En die belooft groter te worden als zijn moeder.

Dus als je iemand op een wedstrijd tegenkomt, in de amateurklasse, op een heel groot paard, met een serieuze blik (haha NOT, wedstrijden zijn voor de fun) dan ben ik dat Lachen

Brabander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 14:40

Serieus, wat een raar woord als je het zo 30x achter elkaar leest.

Nou, ik heb een 6 jarige paint merrie, zie foto, ben nu al aan het trainen voor het NK, rijdt zelf 3x per week, 2x pw rijdt iemand anders haar om mij fanatiek te houden om te rijden, (heb namelijk kanker en krijg chemo kuren, maar dat weer houdt mij er niet van om wedstrijden te starten) 1 a 2 dg pw heeft ze vrij, en af en toe longeren om haar te trainen. Rijdt pleasure, trail, horsemanship en de halter onderdelen. Geen reining. Jo is snel nerveus, en kan dan haar adralinne niet kwijt.

Heb ook nog een 3 jarige quarter merrie, ben net begonnen met zadelmak maken. Ze leert snel, weet nog niet welke kant ik met haar op wil. Hangt van haar karakter af, en wat zij leuk vindt. Is wel een snelle tante onder het zadel, maar aan de hand is het zo'n dooie trut. Koel karakter zeggen ze dan. Kid rijdt ik 2x pw en 3xpw longeren, de rest is ze vrij.
Deze dames staan overdag altijd buiten in de wei. Weer of geen weer, het moeten geen doetjes worden.

Momenteel heb ik geen les van iemand, leer veel door naar andere mensen te kijken op wedstrijden en door op mijn gevoel te rijden. En te filmen op wedstrijden, kan ik zien of ik scheef zit, en kijken of de jury gelijk heeft, bv, hoofdhouding te laag of een onregelmatige jog. Vraag ook altijd de jury om een mening. Of ik nu 1e of laatste geplaatst ben.

Serieus genoeg. Verward

royalsherry

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 18:51

hoi, met mijn aqh rijd ik voor de wran in de amateur en open klasse mijn passie is de pleasure en daar bij rijd ik horsemanship. tot nu toe aldoor in de tot 5 geeindigd . serieus genoeg? Pling en de laatste wedstrijd ben ik in de open pleasure geindigt tussen 2 pro`s .
grtjs royalsherry

Happiness

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 14:56

Ik doe ook serieus mee aan wedstrijden. Ik begon met wedstrijden toen mijn paard 1 was. Nu is hij bijna 2 maar ik wil echt wat berijken later. Ik doe dus serieus mee aan elke wedstrijd Tong uitsteken

chex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 15:44

Professioneel is wat anders dan serieus.
Professioneel ben je als je je brood er mee moet verdienen. Dat zullen er op bokt niet zo heel veel zijn. Ik ben wel serieus bezig met de sport. vnl. reining. Dit doe ik met mijn paint. Vorig jaar ben ik niet zo heel veel gestart en dit jaar nog helemaal niet. Mijn paardje had even een dip. Ik hoop nu snel de training weer op te pakken en ook weer 1x per week te lessen. Daarbuiten z'on 4x trainen.
Mijn dochter rijdt serieus op onze quarter merrie in de dressuur. Is pas voor het eerst gestart. Zij lest iedere week en traint ong. 4 a 5x per week.
Wij wisselen de trainingen af met longeren, loslaten, buitenritten en weidegang.
Verder start ik niet tig x per jaar omdat ik merk dat het toch veel van paard en ruiter vergt. Een wedstrijd betekent al gauw meerdere dagen van huis. Dus ik rijd meestal ong. 3 a 4 wedstrijden van een weekend per jaar en dan nog 2 grotere shows van een dag of 4/5.
Mijn dochter rijd vaak meerdere dressuurwedstrijden per maand, dus moeten we de tijd een beetje verdelen.

Sun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 16:19

Serieus bezig zijn met je sport..... de meeste mensen met paarden ongeacht het ras zijn serieus bezig. Elke dag stal uitmesten, voeren en verzorgen, een paard aanschaffen is makkelijk, maar dan komt het pas.....
Zelf heb ik een am Quarter en ja heel serieus bezig, als je zoals mij 2 maal in de week lest en een maal in de 2 weken zelfs 3 keer. Je betaalt voor een les en dus niet lantefanteren, maar werken. De wedstrijden zijn leuk. maar kosten ook geld, dus ook hier geldt hetzelfde. Plezier in het rijden, waar dan ook is een eerste vereiste, maar soms moet je ook even doorzetten.
En netzoals dat kleine meisje met haar shet. ook ik rij in de regen, we wonen in Ned. je zal wel moeten met alleen een buitenbak. en in het bos in de regen rijden in je regenpak is zo heerlijk rustig. Eindelijk geen toeristen om elk hoekje, en de reeen zijn ook niet bang voor wat water.
Toch vind ik wedstrijden fijner als iedereen zijn ervaring deelt en anderen helpt. We willen toch allemaal verder komen
en beter worden?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 17:18

Sun schreef:
Toch vind ik wedstrijden fijner als iedereen zijn ervaring deelt en anderen helpt. We willen toch allemaal verder komen
en beter worden?

Helemaal mee eens! Ja

Desiree01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 20:12

Ik weet niet of je mij serieus kan noemen, ik ben dankzij de mogelijkheid die ik krijg van een vriendin en haar vader mezelf aan het bezighouden met het fokken van paints en probeer betere bloedlijnen te bereiken. Daarnaast doe ik veel grondwerk met enkele paarden om die straks in de halter uit te gaan brengen. Daar ik niet alle paarden op mijn naam wil zetten en hier geld voor krijg heb ik besloten om mijn status van amateur op te zeggen.
Ook rij ik enkele paarden en zal er straks een paar uit gaan brengen in diverse onderdelen. Hiervoor heb ik enkele quarters en paints tot mijn beschikking.
Tot op heden heb ik altijd een zeer goede trainster gehad, maar ben nu ook aan het rondkijken bij anderen om datgene waar ik mij lekker bij voel mee te nemen in mijn trainingen.
En op korte termijn hoop ik een maand of 2 in Amerika te gaan trainen en op die manier beter te worden.