[WN] deken of niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 00:13

Ik vind jouw paard eigenlijk wel een heel grappig dier Jos Lovers
houdt je mooi van de straat Haha!

Karin1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 22:26

wow grappig dit! Ik ben een tijdje niet meer op het forum geweest en ineens heel veel reacties op mijn dekenvraagje! haha
Maar bedankt in ieder geval! Leuk om te lezen dat er zo veel verschil in mening is over dit onderwerp! Ik ben zelf van mening dat het heel erg per paard verschilt. Ik zou het met elk paard proberen omdat het wel het meest natuurlijke is en omdat ik een wintervacht in ieder geval niet lelijk vind, en als het echt niet gaan, problemen met vacht of last van de kou overgaan op deken! Ik heb zelf geen eigen paard, dus zo veel ervaring heb ik er niet mee, maar dit is wat ik zou

iniak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 22:47

Vanwege een blessure heb ik mijn quarter Loky vanaf augustus op weiderust staan. Hij staat nu nog steeds dag en nacht buiten, zonder deken, heeft geen schuilstal en het gaat helemaal prima OK dan! Nu is het ook een relatief zachte winter tot nu toe natuurlijk. Hij heeft een hele goeie wintervacht gekregen, terwijl hij dat voorheen toen hij nog gewoon op de pensionstal stond helemaal niet had, toen reed ik natuurlijk en had hij inderdaad in de winter een deken op. Volgens mij is het wel eens goed om een seizoen lang de natuurlijke werking helemaal z'n gang te laten gaan. Ik doe nu dus ook niets met hem verder, en het lijkt hem heel erg goed te doen deze periode van buiten niksen Knipoog

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 14:19

ik heb een appaloosa/connemara die zonder deken buiten staat. hij gaat s'nachts de paddock in met loopstal. dus het kan wel hoor..

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 14:22

Loky schreef:
Ik doe nu dus ook niets met hem verder, en het lijkt hem heel erg goed te doen deze periode van buiten niksen Knipoog

hier wou ik ff wat over zeggen. als je geen binnenbak hebt(hppik nie) dan kan je niet zo vaak rijden omdat het vroeg donker is. dus in de winter houden ze eigenlijk een soort van 'winterslaap'. b.w.v.s.
dus in de winter kan dat wel, lkkr laten rusten en dan in de lenthe opbouwen en in de zomer lekker hard trainen!! Cool

iniak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 16:20

Dat was ik nou precies van plan Cool