[WN] Bokkers besproken in De Quarter

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 17:52

Ik vind een aantal punten van Norman zeker wel wat hebben. Alleen die stukjes over o.a. staartzakken............ dit is bokt Lachen geen trainersforum of weet ik veel wat. En ik vind het ook best leuk om die 'onzin' topics te lezen, je steekt er ook nog wel wat van op Haha!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 18:04

Ik heb het artikel intussen ook diagonaal doorgelezen, en hij heeft zeer zeker gelijk. Hij heeft het ook niet zo op de Amerikaanse trainingsmethodes, maar geeft ook meteen toe dat je er weinig aan gaat veranderen. A Million Dollar Business...that's what it is. En die man die 76 punten rijdt en die wij in de arena met zijn eerste plaats feliciteren kan thuis idd veel harder tegenover zijn paard zijn dan die met 53 punten...

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 18:39

Heel mooi om in het engels te lezen hoe bokt is Cool

Onderstaand een stukje uit het voorwoord,ook hier lees ik *BOKT* Cool

Citaat:
Zo geheten 'sportliefhebbers'spreken elkaar niet meer aan,maar lasteren elkaar via het medium internet,waar de meest idiote zaken aan de orde worden gesteld.Er wordt publiekelijk met modder gegooit en van opbouwende kritiek is geen sprake.En dat steeds maar weer onder een pseudoniem.negatief

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 19:24

Het wordt echt tijd dat we WN gaan opdoeken, zoveel negatieviteit zou verboden moeten worden Cool

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 19:34

Ben ik inmiddels wel benieuwd geworden wie die Norman is. Er staat geen achternaam of iets bij en ik kan verder ook niets vinden.
Weet iemand wie dit is?

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 19:54

**RECITIFICATIE** **RECITIFICATIE** **RECITIFICATIE** **RECITIFICATIE**

Ik vind het een OK dan! stuk, heel goed geschreven en knap om bijna 4 pagina's zonder oponthoud hierover te kunnen schrijven.
Ben het niet met alles helemaal eens maar de strekking van het verhaal is helder.
Het beschrijven van de achtergrond betreffende de ruiters vind ik een beetje ver gezocht. Het harde leven op het boerenland (en geloof me; daar heb ik mijn jeugd ook doorgebracht) is geen excuus om paarden voor veel geld tot over hun kunnen te jagen om de big buggs op te strijken.
En zoals Marieke en ik ook al schreven in ons topic: we waren er niet op uit om de westernsport in een kwaad daglicht te zetten of eens even lekker in de pot te roeren.
Beetje jammer dat die boodschap niet helemaal goed is overgekomen maar dat zal het taalverschil wel zijn.

Verder is het je eigen keuze om de $2000,- vragen te lezen; niemand die het je verplicht.
Bokt staat er vol mee en, so what? Als mensen daar nu genoegen in scheppen om daar lekker over te schrijven....ze doen er toch niemand kwaad mee?

Maar Norman, blijf vooral schrijven want je stukken zetten toch weer aan tot nadenken! Knipoog (en schrijven Haha! )

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 20:00

Kom er weer veel te laat in maarre kan deze Norman de volgende keer niet een stukje schrijven over hoe sociaal en meelevend Bokt wel niet is, hij moet nou toch wel gelezen hebben over onze "Bokt voor Azie" aktie over paardenmensen die ook nog iets anders doen dan de hele dag over paarden te l*llen.
Doet hij misschien nog iets goeds.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 20:36

Spikers schreef:
.. kan deze Norman de volgende keer niet een stukje schrijven over hoe sociaal en meelevend Bokt wel niet is, hij moet nou toch wel gelezen hebben over onze "Bokt voor Azie" aktie over ..

Selektief lezen noemen ze dat Haha! , eea is sterk afhankelijk van de insteek van een verhaal en blijkt dat soms erg moeilijk te zijn. Knipoog

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 00:29

Citaat:
Zo geheten 'sportliefhebbers'spreken elkaar niet meer aan,maar lasteren elkaar via het medium internet,waar de meest idiote zaken aan de orde worden gesteld.Er wordt publiekelijk met modder gegooit en van opbouwende kritiek is geen sprake.En dat steeds maar weer onder een pseudoniem.negatief

Hmmm, hij lastert in het Engels onder een pseudoniem in een Nederlands blad, ook een "medium" trouwens. Alleen in een tijdschrift kan je niks terugtikken. Schijnheilig

jessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 00:41

bubbels schreef:
Hmmm, hij lastert in het Engels onder een pseudoniem in een Nederlands blad...

Terwijl hij dat echt beter in het Nederlands had kunnen doen Bloos!

Mijn god wat een taalgebruik, hier zou ik ook m'n naam niet onder zetten

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 08:50

Als je een paar linken aan elkaar knoopt, kijk ik er niet gek van op, dat het een oud bokker is.
De naam, de landen die genoemd worden, de nationaliteit van de schrijver, relatie met het blad, ach volgens mijn ligt het voor de hand.
HIHI moet ineens denken, als dit is wie ik denk, dan is dit pas echt pas crea bea

Groetjes Peter

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 09:04

Jongens, gewoon positief benaderen want dan is kritiek ineens geen kritiek meer maar informatie.

Men verliest uit het oog dat een aantal ruiters degene zijn die zorgen voor de uiteindelijke onrust....niet de schrijvers...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 09:44

Ik heb net het stuk in het engels doorgeworsteld en ondanks dat er veel waarheden in staan, slaat hij ook een aantal malen de plank goed mis.
Misschien een idee naar de Quarter toe om met een eigen forum online te gaan, het Bokt-format is tenslotte gratis te gebruiken. Schijnheilig
Kunnen ze zelf uitmaken welke items door hun eigen ballotage-commissie komen en de auteur kan meteen Moderator worden.

Voor de reiners onder ons moet dit toch wel een super-forum worden.

Bokt kan dan gewoon Bokt blijven; voor de serieuze onderwerpen (die al dan niet 'afdwalen' c.q. 'ontsporen').
Voor de Penny's onder ons, van welke leeftijd dan ook Haha!
Maar eigenlijk gewoon voor iedereen die aan 'Western' doet

Want daar is het tenslotte voor opgezet.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 09:48

Ik denk dat dat misschien niet eens een slecht idee is voor de Quarter!
Als zij nu www.quarter.forum.nl registeren dan kan daar alleen serieus worden gesproken over de sport, geen "verkloting" zoals ze het zelf noemt....

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 09:52

Margee schreef:
Vreemd... de stukjes van Bokt mogen zij wel gebruiken en andersom niet? Heeft het engelse manneke trouwens iemand van hier om toestemming gevraagd?

Dat is idd erg vreemd... vreemd en imo onfatsoenlijk. Dan moet ze imo fijn met 1 maat meten en ook niet klakkeloos toestaan dat bepaalde dingen van bokt zonder toestemming van de 'poster' geplaatst worden in de quarter... ik ben blij dat ik mij abonnement heb opgezegd. Helaas zit ik er nog een jaar aan vast... jammer jammer jammer... is er nog iemand die ik een plezier kan doen met een jaar gratis quarter? Want als ik de verlening dan toch moet betalen dan kan ik net zo goed kijken of het blad kan worden gestuurd naar iemand die het wel wil lezen. Haha! Ik verheug me er iig al op om volgend jaar een abonnement te nemen op de arabian horseworld, dat past meer in mijn straatje...

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 10:12

Ik vind het een geweldig geschreven stuk, heb helemaal in een deuk gelegen! Er staan imo veel waarheden in. Misschien een beetje vreemd, maar ik ben het met hem eens dat hier erg veel 'non-sence' en 'who cares' topics verschijnen. Vooral die reactie van hem op de lengte van een staartzak: geweldig gewoon, en helemaal waar! Maar ja, dat soort topics hier skip ik gewoon zo veel mogelijk.
Ik maak uit de koptekst boven het artikel op dat het een maandelijks terugkerende column wordt, dus ik ben erg benieuwd!

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 11:08

vera schreef:
Men verliest uit het oog dat een aantal ruiters degene zijn die zorgen voor de uiteindelijke onrust....niet de schrijvers...

Nou nou Vera, deze mening deel ik niet geheel met jou.
De manier van schrijven, of visie geven over een gereden wedstrijd, zou ook kunnen leiden tot een bepaalde onrust bij ruiters.
Als ik er een verslag bij pak van het afgelopen jaar, over een verreden NK, geschreven door een gerespecteerd jury lid, dan kan ik inderdaad wat met de geschreven informatie van de schrijver.
Als ik dan over het zelfde NK, in een ander blad een verslag voorgeschoteld krijg, dat haaks staat op het eerst genoemde, ga ik er toch echt een paar grote vraagtekens bij plaatsen.
De manier van schrijven, kan in mijn ogen ook voor een bepaalde onrust zorgen, het is maar net hoe het nieuws gebracht wordt.
Wij zelf hebben laatst ook moeten lezen in een één of ander blad, dat mijn dochter een no score gekregen had, en gediskwalificeerd werd op het gebruikte bit.
Deze informatie komt in vele brievenbussen terecht, wat mijn best wat onrustig maakte.
Als een soort van natrap wordt er overheen nog een citaat van een gerespecteerd bestuurslid heen gegeven, om de domheid van de diskwalificatie te benadrukken.
Dit is verslaggeving dat onrust in de hand werkt, het gebruikte bit was namelijk een TB liberator, en daar is in zijn geheel niks mis mee.
Dus ruiters kunnen in mijn ogen, gemaakt en gebroken worden, door een schrijver. Mits deze schrijver door de opinie gerespecteerd wordt natuurlijk, maar dit ter zijde.

Groetjes Peter

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 11:13

PeterV schreef:
Wij zelf hebben laatst ook moeten lezen in een één of ander blad, dat mijn dochter een no score gekregen had, en gediskwalificeerd werd op het gebruikte bit.
Groetjes Peter

off topic
Ik dacht dat er stond dat de kinketting gedraait was?
Maar ik kan me vergissen...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 11:16

Als er in een blad onjuistheden worden geschreven dan kun je via een ingezonden brief rectificatie eisen c.q. eea rechtzetten.

Verder ben ik het wel met Vera eens: de ruiters waar 'niks mis mee is' zullen niet negatief besproken worden. De ruiters die konstant in opspraak zijn zouden zich dus eens achter hun oren kunnen krabben.

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 11:25

Maar wie zegt dat er geen onfatsoenlijke ruiters op Bokt zitten. Die ook in de wedstrijdring verschijnen en nou niet bepaald het toonbeeld zijn van netjes rijden, maar hier mooi weer spelen en over staartzakken discussiëren.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 11:28

Die zijn er zeker wel.
Maar gelukkig zijn er ook genoeg die wel fijn en prettig rijden.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 11:48

Cer schreef:
off topic
Ik dacht dat er stond dat de kinketting gedraait was?
Maar ik kan me vergissen...

Is er nog een blad dan, die erover geschreven heeft?

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 12:02

Sugarmiss schreef:
Als er in een blad onjuistheden worden geschreven dan kun je via een ingezonden brief rectificatie eisen c.q. eea rechtzetten.

Verder ben ik het wel met Vera eens: de ruiters waar 'niks mis mee is' zullen niet negatief besproken worden. De ruiters die konstant in opspraak zijn zouden zich dus eens achter hun oren kunnen krabben.

Goh, als eerste bedankt voor de tip.

En ja, een ruiter die constant in opspraak is zou eens achter de oren moeten krabben, inderdaad ja. Zo geld dat eigelijk met alles wat constant in opspraak is.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 12:12

PeterV schreef:
Nou nou Vera, deze mening deel ik niet geheel met jou.
De manier van schrijven, of visie geven over een gereden wedstrijd, zou ook kunnen leiden tot een bepaalde onrust bij ruiters.

Waar ik op doel is dat zij het stuk van Marieke en mij aanhalen over de Worldshow. Bottom line is dat je daarmee de westernsport in een kwaad daglicht stelt, volgens de Quarter.
Persoonlijk ben ik van mening dat dit de ruiters / organistatie zijn die de sport naar beneden halen.
Na het plaatsen van het stuk zijn er veel mensen geweest die op anonieme wijze hebben laten weten dat zij er ook sterk van balen (zowel mensen in Nederland als gerenomeerde ruiters in Amerika) maar het niet durven te uiten omdat ze anders uit de business liggen......

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 12:22

Ik moet zeggen ik vond het een geweldig artikel. Humoristisch geschreven en toch alle dingen er goed uitgelicht. Ik erger me ook meer dan eens aan die stukjes onzin die met een regelmaat van elke 4 weken weer worden uitgekauwd. Te scherpe sporen, te scherpe bitten, slecht voor de benen, te jong ingereden western en dressuur samen op 1 paard enz enz enz. Tel daar de hoe lang moet een staart zak zijn en ik heb een hoefkrabber gekocht bij op en je hebt het gemiddelde discussie niveau van bokt te pakken. Ook ik screen gewoon de titels en laat alle onzin voor wat het is.

Echt fantastisch dit stukje van deze man, mijn soort humor OK dan! .
Voor het eerst ben ik blij dat ik De Quarter ben vergeten op te zeggen. Ik kijk al uit naar zijn volgende artikel.

Voor die genen die vinden dat er een slotje op dit artikel moet, wil ik maar een ding kwijt.
Als je wilt kunnen uitdelen moet je ook kunnen incasseren Cool Cool Haha!