[WN] WN: Western Experience 2005

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 12:39

Cassidy schreef:
Het is gewoon een feit dat de serieuze westernruiters qua imago bijzonder te lijden hebben door deze mensen die de lifestyle wel gaaf vinden, maar verder een paard niet van een ezel kunnen onderscheiden. Noem het dan geen paardenspektakel, maar gewoon een lifestyle beurs.

Hoe serieus moet je jezelf nemen als je daar naar toe gaat voor de wedstrijd? Dat heb je na 1 keer toch wel door?
Ik vraag me af of deze mensen ons op hun forum ook zo belachelijk zitten te maken................

LisetteSugar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 19:32

Ik ben vorig jaar geweest: heb het goed naar mijn zin gehad en veel spullen ingeslagen! Maar één keer vind ik wel voldoende, dus dit jaar laat ik aan mijn neus voorbij gaan... Misschien volgend jaar wel weer als ze meer leuks op het programma hebben! Knipoog

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 13:45

Margee schreef:
Hoe serieus moet je jezelf nemen als je daar naar toe gaat voor de wedstrijd? Dat heb je na 1 keer toch wel door?
Ik vraag me af of deze mensen ons op hun forum ook zo belachelijk zitten te maken................

Ik weet niet over welke wedstrijd jij het hebt, maar een op de western experience georganiseerde NRHA wedstrijd (zoals in 2003) is niet niks! De startgelden zijn behoorlijk, maar je kunt er aardig wat geld en bij bepaalde klassen ook een bronzen beeld winnen.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 13:54

Cassidy schreef:
Ik weet niet over welke wedstrijd jij het hebt, maar een op de western experience georganiseerde NRHA wedstrijd (zoals in 2003) is niet niks! De startgelden zijn behoorlijk, maar je kunt er aardig wat geld en bij bepaalde klassen ook een bronzen beeld winnen.

Dan snap ik niet dat je nog tijd over had om je zo aan andere mensen te ergeren...........

Freckles

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 15:34

Margee schreef:
Dan snap ik niet dat je nog tijd over had om je zo aan andere mensen te ergeren...........

Bingo

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 21:22

De NRHA wedstrijd was alleen 2003, en gaf de nodige hoop op de jaren die zouden komen (helaas bleek dat ijdele hoop) Ik spreek uit ervaring van voorgaande jaren, en van 2004. Hoe je het ook wendt of keert:
het blijft gewoon een feit dat het Bob de Jong tijdperk de westernsport meer heeft geschaad dan goed heeft gedaan. Lips are sealed Mexican wave op de tribune..jaja...

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 18:30

Ik ben ook wel benieuwd wie die western pleasure demo geeft Haha!

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 20:59

Persoonlijk ga ik liever naar een wedstrijd toe als ik een wedstrijd wil zien en niet naar de Western Experience. Daar ga ik naar toe om lekker te shoppen en rond te kijken, gewoon een leuke dag dus zonder pretenties.
Voor wat betreft Bob de Jong: de mooiste demo's waren in zijn tijd. Anky en Piet Raaymakers (i.i.g een springruiter Haha! ) op cutting paarden. Verder hele duidelijke demonstraties in een fatsoenlijke bak. Zowiezo het je als zelf rijdende westernruiter die demo's na een aantal keer toch wel helemaal gezien. Als je het dan nog niet snapt!!! Cool Het is nu mee dagvulling geworden....
De Mexicaantjes en de Dromedarissen kwamen later, samen met de onverstaanbare commentator (wat zegt 't ie nou weer?)......
We zullen het echter wel nooit eens worden.......... Ach gut

Trinity

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 11:50

Ook de Barrel Race was wel iets wat er standaard bj hoorde en de demo van Matteo Bergamini vond ik toen de tijd ook niet fout. Maar het is een onderdeel van de Western Sport net als de Reining en de Western Pleasure en nog vele andere onderdelen een deel van de Western sport zijn. Maar ik vind het fout dat ze aan dat dromedris rijden en the Mexican Wave en weet ik wat voor dingen nog meer daar de naam Western aan hangen maak er Country van of Wild Wild West show maar geen Western dat tijdperk ligt achter ons en willen we achter ons laten en zulke dingen werken hier niet aan mee. Ik vind het niet erg dat er zulke evenementen zijn en hartstikke leuk maar niet onder de naam Western.

fanci

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 14:43

LisetteSugar schreef:
Ik ben vorig jaar geweest: heb het goed naar mijn zin gehad en veel spullen ingeslagen! Maar één keer vind ik wel voldoende, dus dit jaar laat ik aan mijn neus voorbij gaan... Misschien volgend jaar wel weer als ze meer leuks op het programma hebben! Knipoog

denk dat ik hetzelfde ga doen,vorig jaar was best gezellig,maar wel een stuk rustiger,bij de verkoopstands was het geen gedring.erg rustig was op zondag geweest.

mandybeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 20:56

Voor jullie westernruiters kan ik het wel begrijpen, maar ik zie het gewoon als een gezellig dagje uit en me telkens verbazen over de figuren die er rond lopen Haha!. Verder kijken voor een leuk hoofdstelletje (vind de western hoofdstellen gewoon mooier dan de engelse versie), beetje hier snuffelen, beetje daar snuffelen. En zo is mijn dag weer gevuld. Ik hoef er niet ver voor te reizen aangezien ik zelf al in den bosch woon. Voor iemand die er nog nooit geweest is, is het wel leuk om mee te maken.

BillyJean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 23:57

Wij gaan er met 23 man heen van onze manege, konden kiezen tussen Jumping Amsterdam en de Western Experience. De laatste kreeg de meeste stemmen, Jumping was verleden jaar ontzettend saai met hooghartige figuren die daar losliepen. De WE heeft een ander soort volk waar we ons met plezier aan gaan vergapen, leuke live muziek, mooi spullen te koop en ook nog een aardig showprogramma! Het sfeertje is zowiezo lekkerder dan op Jumping Amsterdam. Dus hoppa, 5 auto's volladen met paardenpeople en een leuke dag hebben in Den Bosch!

WenS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 09:23

Trinity schreef:
Ik ging toch eigenlijk altijd wel voor de NRHA shows zkr het jaar van de barrelrace clinic van Matteo Bergamini.

We zijn toen naar Nederland gekomen speciaal voor deze clinic te geven, om te laten zien wat barrel racing echt inhoud. We kregen ook hele leuke reakties van het publiek die blij waren een keer iets anders te zien dan het gebruikelijke trek en pluk werk in de barrel racing. Jammer alleen dat de organisatie en ruiters het jaar daarop weer op de oude tour verder zijn gegaan. Ik begrijp wel dat ze spektakel willen laten zien, maar een beetje paardvriendelijkheid, behendigheid, controle en samenwerking zou op een 'paardenspektakel' ook wel mooi zijn

HHenny

Re: WN: Western Experience 2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 23:08

staan er heel veel stands waar je hoofdstellen,pads etc kan kopen?zodat ik niet alle westernwinkels af hoeft te rijden.
Kan namelijk wel weer het een en ander nieuw gebruiken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 10:41

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 11:33

Ik heb een aktie voor de bokkers (Zie EA->Commercieel) om jullie allemaal naar Brabant te lokken! Haha!

Happiness

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 14:21

Weet iemand hoelaat het begint en het eindigt?
Op de site ka nik dat niet vinden..

westernworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 17:07

wat een "leuke" reacties weer hier.
zoals al jaren western ruiters die de lifestyle dancers niet waarderen en andersom precies het zelfde.
leer nu eens, dat beide groepen het uit een andere invalshoek zien.
jaren geleden mocht er tijdens wedstrijden liever geen western muziek gedraaid worden! zweemde naar linedance!
linedancers en cloack dancers dan ook nog squaredancers onderling al water en vuur.
heb ooit eens met een quarter van de veluweranch een westerndanceseizoen geopend in hilversum, door met dat paard de danszaal in te rijden,een aantal dansers zijn daarna ruiters geworden!
leef nou eens met elkaar en niet naast elkaar.
repecteer nu eens andere inzichten van diverse mensen.
ik wordt hier zo moe van!!!!!!

rinus