[WN] wedstrijd deelnemers ....... wedstrijd publiek.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

seapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 16:41

Zo slecht is de bodum niet hoor in Kalverhoek. Zeker niet in de grote bak. Ik rijd er elke dag en ben nog nooit gestruikeld. In de kleine bak zitten wat kuilen. Paarden die hun voeten niet optillen die struikelen mischien daar. Maar er worden iedere dag pony lessen met kinderen gegeven dus zo gevaarlijk zal het niet zijn. Er is ook een grote buitenbak, waar nu een tent stond voor de stallen. Die is gedraineerd en er is nieuw zand op gekomen, dus in de zomer zeker goed te rijden en groot genoeg om er een trail pacours (atributen zijn aanwezig) en een pleasure ring te maken. Er worden volgend jaar sowieso veel wedstrijden georganiseerd in Kalverhoek heb ik me laten vertellen en zo ook onderlinge beginners wedstrijdjes. Zeker omdat er op kalverhoek een hoop ruiters staan die graag beginners wedstrijdjes willen rijden. Maar ik houd jullie daarvan sowieso op de hoogte.....

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 16:53

De Kalverhoek blijft een locatie waar verschillende disciplines door elkaar heen staan. Er zullen waarschijnlijk inderdaad heel veel wedstrijden gehouden gaan worden, zowel dressur als springen en een enkele keer western. Ik zie ze echter de bodem in de grote bak niet zo snel voor aanpassen voor die enkele westernwedstrijd.

Een nieuwe buitenbak met nieuwe toplaag zand zal misschien de komende tijden ook wel erg zwaar zijn om er een pleasurewedstrijd in te gaan houden, maar dat zal de tijd uitwijzen.

Ik kijk met spanning naar de verdere ontwikkelingen in de Kalverhoek. Het is in ieder geval al heel fijn dat er weer mensen in zitten die een hart hebben voor de westernsport.

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-01 16:58

Hoi seapy. fijn dat jullie wedstrijden gaan organiseren. Julie zullen het "zooitje" uit Beets daar zeker een plezier mee doen. Clown
En wat die kuilen betreft................. ik denk dat ik er met mijn
"nep Paints" ook geen last van heb.
( misschien omdat ze nog niet zo super goed sliden??? of omdat Spooky met zijn hoofd zo laag loopt Haha! kan hij ze goed zien.)

seapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 17:15

Cassidy schreef:
Er zullen waarschijnlijk inderdaad heel veel wedstrijden gehouden gaan worden, zowel dressur als springen en een enkele keer western. Ik zie ze echter de bodem in de grote bak niet zo snel voor aanpassen voor die enkele westernwedstrijd.

Ik begrijp niet wat jou probleem met de bodum is. Ik denk dat dit een van de betere bodums is waar goed reining gereden kan worden. Als ik zie hoe de paarden stoppen in deze bodum, krijg je ze ergens anders echt niet beter hoor. De bak is niet te glad zodat je er goed kan cirkelen ook. Volgend jaar komen er zeker veel westernwedstrijden omdat de vraag hierna groot is.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 17:58

Cassidy, je maakt me wel nieuwsgierig, wat is voor jou wel een goede bodem om een leuke proef te rijden?

Ik denk dat de meeste onder ons zich niet scharen onder de super reiners en best tevreden zijn een goed alternatief.
Laten we gaan proberen om te roeien met de riemen die we hebben en de zaken eens positief benaderen ipv alle mogelijkheden bij voorbaat de grond in te boren.
Als jij het gevoel hebt dat je daar niet mee uit de voeten kunt dan ben je echt niet verplicht om mee te doen en kun je je beter richten op de shows waar een 'NK' standaard geldt.

Anky is ook niet begonnen in een 20x60 eb/vloed binnenbak maar gewoon op een wedstrijdje om de hoek.

Dit is verder niet kritisch bedoeld hoor, maar ik heb er in iedergeval geen moeite mee om met minder een leuke en leerzame dag te hebben en ik denk dat er wel meer mensen zijn die er zo over denken.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 18:20

Seapy, om te beginnen is het bodem en niet bodum. Maar dit even terzijde.

De bodem in de grote bak op de Kalverhoek hebben de vorige eigenaren aan laten leggen, en heeft ze naar wat ik gehoord heb tegen de fl 40.000 gekost. Ik ben niet bekend met de naam van de bodem (Achterberg?) In ieder geval een dressur- en springbodem, met genoeg vering. Verder niks mis mee. Er mocht toen niet meer gespind worden, en niet meer gestopt omdat dit ten kostte zou gaan van de bodem. Voor die tijd lag er een westernbodem in, een harde leemlaag met een toplaag zand. Ideaal voor de westernruiter. In die tijden waren het de springruiters die niet tevreden waren met de keiharde grond, omdat hij nogal wat blessures bij springpaarden veroorzaakte bij de harde landing na de sprong.

Ik weet niet of er door de nieuwe eigenaren al veranderingen aan de bodem zijn gemaakt. Mijns inziens hoort de hele bodem eruit gehaald en een nieuwe westernbodem gelegd. De rest blijft lapwerk.

Blijf je met het probleem zitten dat je op een gemengde stal staat met dressuur en springruiters. Het grootste gedeelte van de wedstrijden is in het verleden dressuur en springen geweest. En dan heb ik het over ieder weekeind een wedstrijd. Ik zie de Kalverhoek niet ieder weekeind een westernwedstrijd organiseren, maar ik laat me verrassen. Prove me wrong!

Nogmaals ik heb geen problemen met de bodem zoals hij nu is. Er zal best leuk in gereden kunnen worden. Als een wedstrijdleiding reden ziet om de deelnemers te waarschuwen voor kuilen in de bodem hebben ze dit waarschijnlijk uit hun duim gezogen.

Als de wedstrijdleiding de waarheid heeft gezegd en er zitten kuilen in, dan zal dit in de toekomst alleen maar toenemen. Volgens insiders kan de Achterbergbodem niet tegen spinnen en stoppen.

De naar mijn idee perfecte reiningbodem ligt op dit moment in de bak op Trainingsstal Madepolder. Harde leemlaag en toplaag zand. Ideaal voor de reiningsport. En kost beslist geen fl 40.000!

En voor de rest zal de tijd het leren of de Klaverhoek weer een locatie wordt waar topwedstrijden gereden worden en topruiters op afkomen. We'll wait and see.

Ik vindt alleen dat we een beetje offtopic gaan. We hebben het over het niveau van de westernsport en dat we de goede ruiters in een wedstrijd willen hebben om toch maar veel publiek te trekken, en daarna dwalen we af en zijn blij dat er überhaupt al iemand aan een gezellige wedstrijd mee wil doen. We waren het er toch al over eens dat je daar geen publiek mee trok?

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 18:42