[WN] ervaringen omtrend boomloos westernzadel dag 1!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 18:56

sil schreef:
heb weer geboomloost, op sannie en het opstappen ging goed, eigenlijk het beste van alle paarden.
Hij heeft waarschijnlijk van alle paarden de meeste schoft, dus meer tegendruk Haha!
Citaat:
Sannie stapte weg en voelde zo iets van HUH????
verder geen gekkigheid.
Lekker oortjes naar voren HUH, of oortjes naar achteren 'uhhuhh'
Citaat:
met spinnen en stoppen voel ik waarschijnlijk veels te veel en niet dat wta ik normaal voel????
Logisch je voelt je paard nu pas echt onder je bewegen.
Citaat:
was er dus een beetje af en moest vragen wat er in vredensnaam onder mij gebeurde!!!!!!
Went vanzelf
Citaat:
in stap en darf liep hij volgens mij lager als normaal, maar ga dat morgen zeker checken en dan is d egalop daarvoor voor mij doorslaggevend.
Jammer dat ze het 'peanut-rolling' net hebben afgeschaft Haha!
Citaat:
Wordt nog steeds gestoord van die te lange beugels.
Kun je niet iets van blokjes erop fabriken, of past je voet dan niet meer in de beugel ?? Je kunt ook de fenders eraf halen en kortere brede riemen met stirrups eraan hangen.
Citaat:
cornelie wilde haar beugels nog verder naar achteren????
dan zitten mijn knieen achter mijn kont zo'n beetje!!!
Engels hè Clown schijnt bij Endurance vaak gedaan te worden.
Citaat:
diana heeft foto's gemaakt en die komen vanavond maar het is zo'n zelfde zadel als hier boven.
Ben zeer benieuwd OK dan!
Citaat:
Wat kost deze uit voering??????
Dure smaak, vraag het Mac eens, die heeft er net een gekocht Haha!
Citaat:
oja nog steeds geen spierpijn of andere boven komende kwalen
De uitzonderingen bevestigen de regel Haha! , maar beter zo dan anders toch Lachen

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 12:40

Sugarmiss"]

Wat kost deze uit voering??????
[/quote]
We hebben al uitvoerig ge-pb't Bloos

[quote="Sugarmiss schreef:
Dure smaak, vraag het Mac eens, die heeft er net een gekocht

Over dure smaak valt niet te twisten Schijnheilig .
Ik heb ook een goedkopere besteld hoor Bloos .

En ik blijf er bij: voor een goed passend "conventioneel" zadel ben je veel meer kwijt!!

Bonnigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 12:47

Mooi zeg! Dat show zadel....
Wil iemand die het weet mij de prijs daar van pb'en?
Ben ik wel benieuwd naar... kan nooit kwaad om dat te weten en in het achterhoofd te houden....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 12:54

Mac schreef:
Over dure smaak valt niet te twisten Schijnheilig .
Ik heb ook een goedkopere besteld hoor Bloos .

En ik blijf er bij: voor een goed passend "conventioneel" zadel ben je veel meer kwijt!!
Bedoel je dat je er meteen 2 gekocht hebt Haha!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 12:57

Sugarmiss schreef:
Bedoel je dat je er meteen 2 gekocht hebt Haha!

Bloos
Hubbie en ik willen volgend jaar rond deze tijd graag samen het bos in Haha! !

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 13:12

Mac schreef:
:j Bloos
Hubbie en ik willen volgend jaar rond deze tijd graag samen het bos in Haha! !

jee, mac, leg uit, hoe doe je dat, een geldboompje op je rug planten Schijnheilig ?

wil ik ook wel Haha! !

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 13:23

ingeo schreef:
jee, mac, leg uit, hoe doe je dat, een geldboompje op je rug planten Schijnheilig ?

Ja, waar doen ze het toch van he Extreme duivel Laat ik het hierop houden: het leven bestaat uit keuzes maken ...

Beetje knullig als je niet samen kunt rijden omdat je weliswaar twee paarden hebt, maar slechts één zadel .... volgens mij heb je dan je financiële bestedingsruimte verkeerd ingedeeld, zeg maar ...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 13:33

Ach waar je er hier 1 voor koopt, heb je er nu 2 voor Haha!
En nu heb je waarschijnlijk gekozen voor 1 showzadel en 1 werk/train zadel ??
Of zijn allebei van die 'ekstertjes' Haha!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 13:59

Sugarmiss"]
Ach waar je er hier 1 voor koopt, heb je er nu 2 voor Haha!
[/quote]
Kijk Sugarmiss, jij snapt 'm Knipoog .

[quote="Sugarmiss schreef:
En nu heb je waarschijnlijk gekozen voor 1 showzadel en 1 werk/train zadel ??
Of zijn allebei van die 'ekstertjes' Haha!

Inderdaad: 1 kleine kraai Haha! en 1 basic zadel, mét hoof pick pocket uiteraard Cool .

Bonnigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 14:56

Wel lef hoor, om met zo'n glimmertje het bos in te gaan volgend jaar...
Ellende he... met zijn twee-en. Heel gezellig, maar je hebt alles dubbel nodig. Haha!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 13:28

Is er al een dag 2/3/4 verslagje? Ik ben nog steeds heel benieuwd naar alle ervaringen met de BM. Zit nog steeds te dubben wat ik voor Dot zal kopen en de BM komt steeds meer 'in de picture'...
Ben alleen bang dat m'n eigen gewicht een behoorlijk nadeel oplevert... (ja, ja... na de feestdagen.... Rolleyes )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 13:49

Ben ook nog erg benieuwd, ook naar de foto's.
Ik moet nog een zadel voor Faiz hebben...

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 17:20

Francis schreef:
Is er al een dag 2/3/4 verslagje? Ik ben nog steeds heel benieuwd naar alle ervaringen met de BM. Zit nog steeds te dubben wat ik voor Dot zal kopen en de BM komt steeds meer 'in de picture'...
Ben alleen bang dat m'n eigen gewicht een behoorlijk nadeel oplevert... (ja, ja... na de feestdagen.... Rolleyes )

in de middeleeuwen etc hadden ze ook boomloze zadels ,en wat konden daar een vet zakken op die paarden zitten!!! Haha! *LOL* ik heb ook een BM en ben absoluut niet 1 van de lichtste personen. maar uiteindelijk is een BM altijd beter dan tig niet passende knellende zadels met boom! OK dan!

maar het kan te dol worden natuurlijk ,ik bedoel als je boven de 100 kg of meer zit dan moet je echt geen BM nemen. Clown

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 18:07

Net even boomloos gereden bij Jos op het paard van Calemity-Jane.
We gingen voer halen en, zoals gewoonlijk bij Jos Haha! , raakten aan de praat over allerlei andere dingen.
Omdat Nanouk nog steeds zoekende is kregen we het over boomloos. Jos had er eentje liggen en Jim mocht even slachtoffer zijn.
We waren het er allemaal over eens dat het erggggg lekker zacht zit *LOL* .
Hierdoor heb ik ook niet het gevoel dat er sprake van puntbelasting is.
Daarnaast ging het opstappen prima, geen geglij oid.
Wat mij ook opvalt dat het er helemaal niet zo vreemd uitziet, zeker als je er op zit.

Wat ik wel een nadeel vond is dat ik geen idee had waar ik met mijn benen heen moest Verward Of ik stak ze erg naar voren of kreeg een soort dressuurzit met mijn benen verder naar achteren. Tevens zit het vrij breedt waardoor je onderbenen geen aansluiting vinden.
Maar dit laatste zal waarschijnlijk wennen zijn en na een tijdje heb je je plekje gevonden.

Wij waren igg enthousiast en Nanouk ziet nu uit naar het proefzadel wat ze in januari kan verwachten.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 19:30

Welk merk boomloos heb je geprobeerd. ??

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 20:40

Barefoot en dan de western uitvoering.
.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 21:40

Misschien is een flextree nog een idee. Kijk eens op http://www.horsesaddleshop.com/flextresad.html
Ik heb een week de western Barefoot geprobeerd en vond hem net als de gewone Barefoot lekker zitten maar inderdaad sluiten je onderbenen niet netjes aan. Het is een fijn zadel om buitenritten me te rijden, dat wel. Maar dan ook niet in de regen want daar wordt het niet mooier van.

Irene K.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 18:39

Mijn vriendin heeft ook een B.M. voor haar arabier. Zij heeft met opstappen geen problemen, glijdt niet opzij of zo. Wel vind ik het verschil met mijn westernzadel dat je heel anders zit. Ik heb bij B.M. het gevoel of je in een stoel zit, je zit meer "in" het zadel, terwijl je bij mijn zadel meer "op" het zadel zit. Ik vind het moeilijker om mijn hakken in de lijn van mijn heupen en schouders te houden, omdat mijn benen naar voren worden geduwd bij B.M. Verder vind ik hem vrij breed onder de bovenbenen. Het nadeel als je ietjes aan de zwaardere kant bent (dat heb ik ooit bij iemand gezien die met B.M. rijdt) is dat je voor en achterkant naar elkaar toe komen. Dus de knop die normaal recht omhoog wijst, kantelt nu ietsjes naar je navel toe. En dat vind ik echt heel erg lelijk en raar staan. In het begin was ik helemaal weg van die zadels, maar nu ik er een paar keer op gezeten heb en ze gezien heb bij een ander, zou ik zelf toch niet zo'n zadel kopen. Ik rijd zelf op een Podium westernzadel en dat bevalt me prima. Ze is rugpas gemaakt op mijn pony. Maar het is geen show-zadel, helaas. Maar ik heb er altijd een flitsend pas onder, dus dat doft het weer wat op!
Irene