[WN] Wie vind jij de beste westerntrainer ??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Polling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 13:17

Als we nu gewoon eens ophouden met dat heen en weer geklets en ieder schrijft op, al dan niet met toelichting, wie hij of zij op dit moment de beste WESTERNTRAINER vind, en diegene die het niet wil zeggen ( of het niet durft Knipoog ) zegt gewoon niets dan heeft ieder zijn zin.
Wat maakt het nou uit of er bepaalde mensen meer genoemd worden dan andere ??
Ieder heeft nou eenmaal zijn eigen voorkeur en daar is helemaal niets mis mee ..................

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 13:18

ik heb nu les van Vincent Steenbergen... een erg goede instructeur.
Hiervoor had ik les van Bianca, die helaas is gestopt met lesgeven... ook een kei van een instructrice... (dankzij haar hebben Banjer en ik weer plezier in rijden... Haha!)

Beiden zijn zeer paardvriendelijk.... deze namen mis ik dus eigenlijk in de lijst...

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 13:23

Ik vindt Alida van der Hoff en hele goede trainer en instructrice !

Tamaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 13:29

Westernstal aalsmeer, Linda Polak Haar manier om met paarden om te gaan spreekt mij erg aan.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 13:29

Polling schreef:
Als we nu gewoon eens ophouden met dat heen en weer geklets en ieder schrijft op, al dan niet met toelichting, wie hij of zij op dit moment de beste WESTERNTRAINER vind, en diegene die het niet wil zeggen ( of het niet durft Knipoog ) zegt gewoon niets dan heeft ieder zijn zin.
Ieder heeft nou eenmaal zijn eigen voorkeur en daar is helemaal niets mis mee ..................

Maar wat schiet je er mee op om dat te weten? Ik dacht dat je dit vroeg n.a.v. die topics over sommige trainers en hun manier van rijden/trainen. Je hebt nu een mooi lijstje geplaatst en er komen er nog een aantal bij. Allemaal goed. De een wordt vaker genoemd dan de ander omdat de eerste toevallig meer 'volgelingen' op bokt heeft zitten. Wat wil je hiermee nou bereiken? Ik snap de bedoeling niet. Wat kan mij het bijvoorbeeld schelen wie Jan-koiboi uit appek*ttenveen de beste trainer vindt?! Haha!

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 13:38

Polling schreef:
Dat vroeg ik ook niet, mijn vraag was wie vind jij de beste westerntrainer, kijk als ik had gevraagd wie vind jij de beste trainer dan had ik er om gevraagd dat bv ook anky genoemd zou worden ofzo ( noem maar iets ben daar niet zo in thuis )
maar dat heb ik dus NIET gevraagd.
Duidelijk ???????????

Hallo... mag ik misschien nog een uitleg geven mbt mijn eerste reactie (zeker nadat meerdere mensen op de proppen kwamen met 'de beste trainer bestaat niet') of is dat tegenwoordig ook al verboden??????? Op wat jij WEL gevraagd had had ik nl al een antwoord gegeven, maar ik vond het toch wel even fijn om toe te kunnen lichten waarom iemand voor mij dan 'een goede' (want de beste bestaat blijkbaar niet...) is... Duidelijk???????????

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 13:52

Misschien is het slimmer eerst een topic te maken met 'geef alle namen van trainers die je kent' en daarna een echte poll te starten (met checkboxjes). Zo ontbreekt niemand en wordt het niet zo'n zootje Haha!

Halloway

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 14:38

Mensen die iemand het basis western rijden kunnen leren zijn er wel meer in Nederland.
Mensen die een paard zadelmak kunnen krijgen en de basistraining voor een deel doen, ook daar zijn er naar mijn mening meer van.
Trainers die een paard van zero naar internationaal niveau trainen, daar weet ik er geen een van in Nederland, tenminste niet in de reining.
Showruiters zijn er wel een paar op internationaal niveau, maar jammer genoeg moet ik iedere keer weer constateren dat deze paarden ready to show geimporteerd zijn. Cool
Jammer eigenlijk want op deze manier is er voor de Nederlandse fokker in Nederland weinig eer te behalen, wij zullen onze paarden dan ook altijd naar Duitsland en Italie moeten verkopen. Huilen

Margrietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 14:55

Nou ik vind Silvia schoenmaker van BJS de beste OK dan! , maarja ik krijg dan ook elke woensdag les van haar Haha! .
Er zijn vast veeeeeeeeel meer goeie trainers daar niet van, maar ik ken er ook nog niet zoveel, ik zit 'pas' een jaar in de western.

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 15:02

ik krijg ook les van Silvia Schoenmaker,BJS, ik vind dat ze heel goed lesgeeft,ik krijg elke donderdag les van haar Haha! , maarja ik weet ook niet hoe al die anderen lesgeven, iedereen doet het ook op zijn eigen manier en zijn eigen onderdelen.
bij silvia doen we ook vaak verschillende onderdelen trainen en niet alleen maar pleasure, of trail bijv. OK dan!

ook horsemanship enzo Haha! Bloos Clown
Laatst bijgewerkt door EmmaK op 07-12-04 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 15:05

Halloway schreef:
Trainers die een paard van zero naar internationaal niveau trainen, daar weet ik er geen een van in Nederland, tenminste niet in de reining.

Als we nu eerst eens beginnen om te zorgen dat er trainers zijn die van zero tot top 3 wran c een paard kunnen begeleiden Cool

wgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 15:22

Ik train op dit moment bij een trainer in Amerika, Bill Fleming. Van alle trainers die ik ken, vind ik hem de beste trainer (anders had ik nu niet bij hem getraind). Natuurlijk ken ik niet alle trainers en daarom zeg ik ook, de beste die ik ken. De reden waarom ik hem goed vind; hij heeft veel ervaring in showing, trainen en instructie geven. Hij is gemotiveerd en geduldig, en pushed je wanneer dat nodig is. Voor mij een ideale trainer!

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 17:13

Ik vind dit een beetje vaag; Hoe kan je nou weten wie je de BESTE train(st)er vind? Moet iedereen bij alle trainers hebben gelest?

Ik les bij WesternStable Westerkwartier, vind dat ze er goed lesgeven, maar ik kan toch nooit weten of zij de besten zijn? Verward

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 17:17

ben ik het wel mee eens, ik ben maar bij een van al die trainerers(ster) geweest

Moondancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 18:37

Ik rij nu een jaartje of 5 western,en heb in de loop van de tijd een paar verschillende trainers gehad.
En ja, wat is de beste trainer...
Ik ben van mening dat je trainer en jij toch wel op één lijn moeten zitten wat betreft je willen en kunnen.
Ik heb sinds een jaar of 3 Dineke Jonker als trainer en dat is voor mij de beste,ze is heel duidelijk in het lesgeven en eerlijk tegenover jou en je paard,wat ook wel weer een belangrijk factor is *LOL* .
Ze zit tegenwoordig in Duitsland,net over de grens,maar beter iets wat je goed bevalt iets verder uit de buurt dan dichterbij wat je niet bevalt,i.m.o. dan.

sultje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 19:18

Scheve mond nou weet je het is inderdaad niet boeiend hoe iemand er uit ziet en of die stinkt of wat dan ook het is wel dat ik het belangrijk vind dat die persoon goed kan uitleggen eventueel kan voor doen en je verder kan helpen dat waar het niet lukt dit is dan ook precies de reden waarom ik vind dat warren voor mij een goede trainer is juist omdat hij veel geduld heeft ,goed de dingen kan uitleggen je vreselijk goed begeleid in de les of als je naar een wedstrijd gaat.dus bij deze mijn uitleg waarom!

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 20:58

wgirl schreef:
Ik train op dit moment bij een trainer in Amerika, Bill Fleming. Van alle trainers die ik ken, vind ik hem de beste trainer (anders had ik nu niet bij hem getraind). Natuurlijk ken ik niet alle trainers en daarom zeg ik ook, de beste die ik ken. De reden waarom ik hem goed vind; hij heeft veel ervaring in showing, trainen en instructie geven. Hij is gemotiveerd en geduldig, en pushed je wanneer dat nodig is. Voor mij een ideale trainer!

Weet je wat ik nou zo balen vindt?? Die vliegreis wekelijks naar hem toe met mijn paard, zo is lessen geen leuke hobby meer, *LOL* Clown .!!!!

Ik heb heel veel geleerd van Dineke Jonker, inmiddels wonend in Dld. Zij heeft me getracht de basis en iets meer bij te brengen, OK dan! .

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 21:23

wie is een goede trainer ? iemand die goed les kan geven ? of iemand die ook een paard kan trainen ? of een combinatie van deze twee ?
zeg nu zelf aan het begin van deze topic staan namen. drie kwart van de mensen bij mij en bij jullie niet bekend. de mensen die we wel kennen zijn of onze eigen trainer of mensen die we van wedstrijden kennen. dan krijgen we het punt over elke trainer is wel wat te zeggen voor de een is hij of zij een halfgod maar een ander kan hem of haar bloed wel drinken.
dus waar praten we over. kijk gewoon welke trainer je het meeste aan spreekt, hoe hij of zij met jou en je paard omgaat, of je ook verder met hem of haar komt, en als je op een punt komt dat je niet verder komt wees dan niet bang om eens ergens anders je licht op te steken. maar op deze manier zijn we bezig om trainers en leerlingen tegen elkaar op te zetten, want iedereen vind zijn eigen trainer het beste en anders gingen ze wel naar een ander, dus stop deze onzin en zoek een leuke een leerzame trainer want gestel dat de beste trainer in limburg woont ga je dan als in woner van stadskanaal elke week bij hem of haar lessen?

wgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 21:38

Flying High,

Ik vond dat ook wat lastig Haha! Daarom ben ik daar maar gaan wonen voor de meeste tijd van het jaar En heb ik een paard daar gekocht, want er gaat voor mij niets boven het trainen met je eigen paard Lachen

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 21:43

Hij staat wel niet op de lijst, maar ik vond Les van Sjaak Marsman ook altijd wel heel erg leerzaam

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 22:24

Ik heb op het moment geen trainer maar heb een poosje les gehad van Barry Schuurman en dat ging super het klikte zo goed dat mijn paard totaal veranderde.

charene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 22:35

wgirl schreef:
Ik vond dat ook wat lastig Haha! Daarom ben ik daar maar gaan wonen voor de meeste tijd van het jaar En heb ik een paard daar gekocht, want er gaat voor mij niets boven het trainen met je eigen paard Lachen

Lucky Girl Knipoog

dalton

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 00:10

men krijgt wel snel de naam van trainer.Ikvraag me wel af wie die naam echt verdiend.Als er zoveel goede trainers zijn en die hebben elk 3 leerlingen dan zit er nog toekomst in de western sport. Ik kan geen paard rijden en ken er ook niet veel van maar als ik het goed kan uitleggen heb ik morgen zo 5 lesklanten en ben ik ook trainer zo snel gaat dat .Dus ik heb er mijn bedenkingen over

Spotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 07:09

Polling schreef:

Het kan zo simpel kijk naar dit topic..
[WN] Hoe lang rijden jullie al western...
hier wordt je gevraagd naar je geschiedenis van rijden en daarbij kun je dus ook aangeven bij wie je gereden hebt.. enz.
is er ook geen strijd en het leest ineens een stuk leuker. OK dan!
En daarbij bedoel ik ook voor mensen die totaal niets met ons western wereldje te maken hebben. *LOL*

wanja_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 07:11

sultje ben het met je eens OK dan! ik vind warren de beste hij traint zen paarden met respect met rust hij behandelt zen paarden niet onterecht zijn hele manier van trainen is goed hij is mijn grote voorbeeld Pling maar ieder heeft zen eigen trainer dus dat is ieder zen eigen mening Knipoog die moet je respecteren