Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Adrienne schreef:Ik rij een American Indian Horse![]()
![]()
![]()
Voor zo ver ik weet is ze de enige AIH in Nederland
WenS schreef:bedoel je het verschil tussen een russische arabier en een egyptische arabier ? ik heb me welleens laten vertellen; weet niet of het kloptdat de egyptische arabieren meer in de bergen leefden en daarom bepaalde andere eigenschappen hebben, zoals de ogen staan iets meer zijkant van het hoofd zodat ze het gevaar konden zien en nog een paar van die eigenschappen maar kan ook goed dat ik het doorelkaar heb gehaald
Kukkie schreef:Dat is voor een gedeelte waar, maar komt door de fokkerij. Egyptische arabieren hebben bijvoorbeeld vaak nog erg grote zwiltwratten en bredere, zwakkere hoeven.
De reden van het verschil is simpelweg het land van de fok. Rusland kreeg een hengst (Aswan) van Egypte als dank voor de hulp bij de bouw van de Aswan dam. Daarmee (en met wat merries) is Rusland op zijn eigen manier gaan fokken, meer sportgericht. Egypte is op de oude manier doorgegaan met fokken en ook Polen, Spanje, Engeland (Crabbet type) en Amerika zijn met afstammelingen van alleen maar Egyptische arabieren gaan fokken. Die heten nu dus Pools, Crabbet, of bijvoorbeeld Spaanse Arabieren.