Kornelius schreef:
Waar moet de WRAN heen volgens mij:
- Het western rijden toegankelijker maken: meer (kleinere) wedstrijden, goede informatievoorziening, ook over idd hoefsmeden, etc. Uitbreiden van bijvoorbeeld de website met FAQ over allerhande zaken, van zadels tot hoefijzers tot rassen en wedstrijden. Eigenlijk al die vragen die hier op bokt steeds weer door nieuwe mensen gevraagd worden.
- Het western rijden veel actiever en breder promoten: vooroordelen op alle fronten bestrijden, aanwezig zijn bij grote algemene paardenevenementen, free publicity zoeken (rapportages, artikelen).
-Voor de wedstrijdruiters: doorgaan met het goede werk en de voorgenomen verbeteringen doorvoeren. Luisterend oor voor suggesties en opmerkingen van leden hierbij.
-de administratieve organisatie zo ge-olied mogelijk maken. daartoe samenwerking zoeken met andere western verenigingen over de automatisering van ledenadminstratie, contributies, debiteurenmanagement en dergelijke. Probeer dat niet in je uppie als WRAN. dat kost alleen maar geld en inspanning - die toch al van vrijwilligers moet komen. Probeer dit soort samenwerking vooral via de FNW.
@objectiviteit: de voorzitter moet wel affiniteit hebben met het western gebeuren, want hij/zij is duidelijk een ambassadeur. En dan heb je altijd eigen belangen. Als je je bewust bent van je eigen belangen en je eigen bril en je ook in andere perspectieven kan inleven is dat niet erg. Maakt mij niet uit of je dat wel of niet "objectief" noemt.
* Helemaal met deze punten eens, probeer naar buiten te treden als een geheel, een goede geoliede machine. Laat mensen niet te lang wachten met hun vragen, lidmaatschappen, etc. * Goede PR is ook noodzakelijk, waar staat de WRAN voor.... en laat dat aan iedereen weten, dus ook die nieuwe doelgroep, de recreatieruiter...
*Een duidelijk en helder regelboek, die voor iedereen te begrijpen is, lekker veel wedstrijden van klein tot groot, het liefst in alle regio's.
* Een duidelijke site die mensen van allerlei info voorziet en ook up to date is
* kortom kleine aanpassingen die de WRAN wat mij betreft wel mag doorvoeren.