[WN] Laarzen met hak, maag dat op een wedstrijd?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 11:32

Hé op die 2e link zie ik mijn rijlaarzen Schijnheilig

Gelukkig rij ik geen wedstrijden Lachen

Kornelius

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 11:36

de regels zijn niet zo specifiek (maximaal x cm hak, toegestane kleuren shirts, grootte van de sproen, wanneer shirt wanneer slinky, wat is een goede hoed etc etc.)

Als je in western laarzen rijdt (linedance of niet), een spijkerbroek aanhebt en een bloes en een soort westernhoed word je al niet meer gediskwalificeerd op outfit. Dielaarzen waar dit topic mee begon zijn trouwens geen western laarzen, dat mag duidelijk zijn.

Maar je moet het de jury wel een beetje makkelijk maken om je hoge punten te geven en dat gaat met een strakke uitstraling: goede kleren, zadel, pad en paardverzorging. Als je een slappe hoed hebt, een te korte spijkerbroek, een suf overhemd en felgekleurde linedance laarzen en niks past bij elkaar qua kleur en je pad ligt ook nog scheef en je zadel is afgeragd dan nodig je de jury niet bepaald uit om jou serieus te nemen. Het is een jurysport dus telt dat mee - punt uit.

En ja misschien krijg je nog een opmerking van blaze-achtige tiepjes die vinden dat je de westernsport niet goed representeert maar daarvan moet je zelf maar bepalen of je dat erg vindt natuurlijk. Knipoog

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-04 11:42

Kornelius "]
s Dielaarzen waar dit topic mee begon zijn trouwens geen western laarzen, dat mag duidelijk zijn.
[/quote]
Dat zeg ik ook niet, dat staat nergens, dat zegt niemand.

[quote="Blaze schreef:
Als je geen onderscheid kunt maken tussen een line dance laars (of die belachelijke laars in het eerste bericht) en laarzen die je draagt tijdens een wedstrijd kun je beter blijven spelen met je barbie's Cool

Oke, danku. De barbies heb ik nooit aangeschaft, das mijn stijl niet.
Bovendien gaat het NIET om de laars van het voorbeeld, maar om de HAK!

En misschien ben ik dan idd achterlijk als ik me afvraag wat de definitie is van een westernlaars. Verward
Laatst bijgewerkt door Buitenzorg op 15-10-04 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 11:43

Kornelius schreef:
En ja misschien krijg je nog een opmerking van blaze-achtige tiepjes die vinden dat je de westernsport niet goed representeert maar daarvan moet je zelf maar bepalen of je dat erg vindt natuurlijk. Knipoog

Ik zal niemand aanspreken op zijn outfit maar ben het wel eens met de "Blaze-achtige-typjes".
Elke sport heeft zijn kledingvoorschriften, als je je daar niet aan wenst te houden en kiest voor een eigen creatie ben je i.m.o. niet serieus bezig.
En nogmaals, het hoeft echt niet allemaal duur te zijn!
Maar zoek goed of pas het zo aan dat het er wel allemaal echt uitziet.
Kies voorgoede basisdingen zoals laarzen Cool , broek en hoed.
Die moeten gewoon goed zijn...

DWSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 11:54

Hier weer een antwoord van een blaze achtig type Haha!
Feit is dat je op wedstrijd gaat om een jury en anderen het kunnen van jou en je paard te laten zien , je geeft dus een presentatie.
Dus vind ik dat je de westernsport moet promoten om fatsoenlijk voor de dag te komen dat we daar in ieder geval al geen vooroordelen over krijgen.

Kornelius

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 11:58

Buitenzorg"]
Dat zeg ik ook niet, dat staat nergens, dat zegt niemand.
[/quote]Ah sorry hoor ik lees nu je originele berichtje pas goed. De vraag was of het mág.
[quote="vera schreef:
Ik zal niemand aanspreken op zijn outfit maar ben het wel eens met de "Blaze-achtige-typjes".
Ik misschien ook wel Schijnheilig , maar de vraag was dus idd alleen of het mág.

Ik heb nog even in de AQHA showrules gespiekt en daar wordt gesproken van "western hat and cowboy boots". dat helpt ook niet veel verder he.

Dus ben je uiteindelijk toch van het humeur van de jury afhankelijk..

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 11:59

Buitenzorg schreef:
En misschien ben ik dan idd achterlijk als ik me afvraag wat de definitie is van een westernlaars. Verward
OK je zult zeker niet achterlijk zijn,maar op een of andere manier is er iemand behoorlijk tekort geschoten in de begeleiding naar het wedstrijd rijden.
In principe is het inderdaad niet helemaal ok om iemand aan te vallen die giga domme vragen stelt ivm met wat er gangbaar is aangaande wedstrijd kleding(wel zet ik er de kant tekening bij dat heel het WWW vol staat met ifo hier over)
Degene die tekort schiet is de begeleider en/of trainer die je voor bereid op wedstrijden.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 12:00

Moet *blaze-achtig* niet eigenlijk op genomen worden in de dikke van dale?? Cool

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 12:03

Kornelius schreef:

Ik heb nog even in de AQHA showrules gespiekt en daar wordt gesproken van "western hat and cowboy boots". dat helpt ook niet veel verder he.
Type western boots en western hat eens in bij google,kijk wat je dan vind,vergelijk dat met wat je ziet in een gemiddelde open klasse en als je dan nog vindt dat het niet duidelijk is Blond Cool

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 12:06

Laat het even duidelijk zijn dat ik het wel weet maar opkom voor degenen die het (nog) niet weten. Ach gut
Ik vind de opsomming van DWSS een hele goede om mee te beginnen. Toen ik ooit begon met wedstrijden rijden had ik ook zo'n 'verkeerde' hoed, wel dure goede maar kennelijk niet de goede snit laarzen, en een 'verkeerde' wrangler.
Je wordt vanzelf wijzer maar niet iedereen heeft de euri om de juiste outfit bij elkaar te krijgen zeker niet als je net begint en nog niet weet hoe alles werkt.
Dat er dan gelijk geblerd wordt dat iedere sport de juiste outfit etc moet hebben dan gaan mn haren overeind. Tuurlijk moet je weten wat de regels zijn, maar ik zie ook zat B ruitertjes met een geleend rijjasje en te wijde rubberen laarzen en een witte pyjama broek op een zadelmarktzadel rondrijden, simpelweg omdat ze geen Pikeur jasje, Petrie rijlaarzen en een Passier zadel met Anky dekje kunnen betalen.
Zijn die dan ook verkeerd met hun sport bezig? nee toch? Als je als pro start vind ik het wat anders maar je moet niet de beginnende westernruiters hun plezier ontnemen als ze een keer een wedstrijd willen starten voor de ervaring en ze dan gelijk op hoge kosten jagen. Als alles schoon en netjes is moet dat toch zeker in de beginners niet veel uitmaken.
Ook komt er de opmerking dat de trainer dan tekort geschoten is in de wedstrijdvoorbereiding, hoezo? die trainer kan de regels wel verteld hebben maar dat wil nog niet zeggen dat dan diegene niet op wedstrijd zou mogen omdat ie niet het juiste pakkie aan heeft met de juiste merkjes erop? Als diegene er nou aan toe is om te starten maar nog niet de juiste kleding heeft, dan maar niet starten? Of de trainer moet zijn/haar wedstrijdoutfit ter beschikking stellen of de juiste outfit sponsoren...

trouwens mn barbie's heb ik nog steeds Tong uitsteken en Blond ben ik ook

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 12:07

Allemaal goed voor een wedstrijd behalve de schoenen:
Afbeelding
Afbeelding

Ook te gebruiken maar eigenlijk alleen door mannen:
Afbeelding
Niet te gebruiken:
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Vera op 15-10-04 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Kornelius

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 12:09

@Blaze

Okee, je hebt gelijk: weg met officiële definities, woordenboeken, regels en dergelijke: Google rules!!! Cool
Maarre, dan moet je zorgen dat "blaze-achtig" veel hits krijgt op google, dat is dus belangrijker dan een opname in de dikke van dale...
enfin daar zijn we nu alvast goed mee bezig want google indexeert dacht ik ook bokt pagina's, en het woord komt hier al vijf keer ofzo voor.

Clown

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 12:13

die schoenen zijn toch lace-ups? Volgens mij mag je daar wel mee starten... Maar zeker weten? ik durf niet meer... Zij zijn groot en ik is klein!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 12:15

Het gaat er niet om of het mag maar wat "hoort".

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 12:19

vera schreef:
Ook te gebruiken maar eigenlijk alleen door mannen:
Afbeelding
Afbeelding

Waarom mag de bovenste wel (door mannen Lachen ) en de onderste niet Verward Afgezien van de paarse kleur is het model gelijk.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 12:27

cissy schreef:
die schoenen zijn toch lace-ups? Volgens mij mag je daar wel mee starten... Maar zeker weten? ik durf niet meer... Zij zijn groot en ik is klein!

Ik heb nooit anders dan met Lace ups gestart, Halter, maar ook onder het zadel...

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 12:28

It's a thin line! Cool
De ene zijn nu eenmaal voor line dancen en de andere kun je voor allebei gebruiken.
Maar dan treden we al in details; zo is het ook niet mooi om een strakke slinky aan te trekken als je (net als ik Bloos ) voorzien bent van een paar zwembandjes Scheve mond Het kan allemaal maar echt scoren doe je er niet mee.
Of je trekt een blouse aan in de reining met hawaiiprint. Het blijft een blouse maar is niet echt zoals het "hoort" (issie weer Haha! )

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 12:29

Durango® buckaroo
cowboy boots
$99.99

Rigid 936 slim
Wrangler® jeans
Sale!
$19.99

Wrangler® taped
colorblock shirt
$29.99

Stetson® 3X Zane
cowboy hat
Save $40!
$59.99

Voor nog geen 300 euro ben ik klaar.
incl. invoer en verzend kosten.
Met een beetje moeite lukt het ook voor de helft(het hoeft geen Stetson of Wrangler te zijn

Ik zie hier het probleem niet ?
Wil wel ff benadrukken dat ik het heb over ruiters die *echt* wedstrijden willen rijden en niet iemand die ook eens mee wil doen.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 12:33

Blaze schreef:
Denk dat 90% van de onduidelijkheden worden gevoed door kl*te berichtjes zoals deze Boos!

Als jij daar niet tegen kunt kan ik daar niets aan doen Haha!
Bovendien interesseert het me niet Cool

Zoals sugermiss ook aangeeft, waarom zou wel die bruine mogen en die paarse niet Verward
Er staat niets over kleur in de regels Cool

Ergo: "westernlaars" is een onduidelijk begrip

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 12:36

Romkabouter schreef:
, waarom zou wel die bruine mogen en die paarse niet Verward

Daar gaat het niet om

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 12:38

Blaze schreef:
Type western boots en western hat eens in bij google,kijk wat je dan vind,vergelijk dat met wat je ziet in een gemiddelde open klasse en als je dan nog vindt dat het niet duidelijk is Blond Cool

U zei?

Afbeelding

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 12:39

vera schreef:
Daar gaat het niet om

Sorry, je hebt geljik Lachen

Maar waarom zou je hem niet gebruiken als het plaatje van je outfit dan super af is ?
Zo bedoelde ik het eigenlijk Knipoog

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 12:40

Die zijn te hoog voor een Kabouter Haha!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 12:42

Omdat ze leuk zijn voor linedancen maar je plaatje is niet "af" als je er mee bv. je je pleasure-outfit wil completeren Schijnheilig

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 12:43

Ik ken mensen die ze wel tof zouden vinden *LOL*