Endurance Kootwijkerbroek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 12:28

Ik heb het boekje ook net binnen en ben startnummer 44.

Maar hoe gaat het met de groompunten? Ik heb wel het kaartje, maar er staat geen route beschrijving bij om bij die groompunten te komen. Hoe gaat dat daar? Ik ben tot nu toe 2 keer gestart en bij beide keren zat er een routebeschrijving bij het boekje om bij de groompunten te komen.

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 13:02

Helaas moeten je grooms dan zelf een paar punten zoeken!!

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 13:10

De groompunten staan wel aangegeven op het kaartje, dus dan neem ik aan dat je toch echt naar die punten toe moet, of niet?

Ik voel me nu toch echt wel een beetje Blond .

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 13:25

Nee je MAG daar heen, alleen mag je overal gaan staan als het verkeerstechnisch kan natuurlijk! Alleen de punten die zijn aangegeven zijn natuurlijk goede punten. Maar je hoeft niet op al die punten te
staan hoor

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 13:32

O, oké, bedankt mazzeltje. Weer wat geleerd Haha! .

NienkeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 13:35

Tammie schreef:

Maar hoe gaat het met de groompunten? Ik heb wel het kaartje, maar er staat geen route beschrijving bij om bij die groompunten te komen. Hoe gaat dat daar? Ik ben tot nu toe 2 keer gestart en bij beide keren zat er een routebeschrijving bij het boekje om bij de groompunten te komen.

Meestal staat er geen route beschrijving bij. Het is de taak van jou en je grooms om te bepalen hoeveel groompunten je wil en welke je neemt. Soms staat er expliciet bij dat je niet buiten de aangegeven groompunten mag komen, maar dat is nu niet het geval. Op de route van klasse 2 staan zelfs helemaal geen groompunten aangegeven.

Je kunt een kaart kopen van de omgeving, daar de route intekenen en zo bepalen waar je je grooms laat koelen.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 13:53

Welke kaart moet je daarvoor hebben Nienke?

NienkeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 14:14

Fasel schreef:
Welke kaart moet je daarvoor hebben Nienke?

Weet ik niet Haha! moet ik ook nog even naar kijken. Maar uit de beschrijvingen in het boekje zou je op kunnen maken dat we nog kaarten krijgen met daarop alle mogelijke groompunten. Staat op de blz met de beschrijving P/A en Vetgate nr 2.

Ik ben net een beetje aan het puzzelen geweest, maar de route kaart is erg onduidelijk... Ik zie bijv geen groompunt tussenhet +/- 37 km punt en het +/- 47 km punt. Dat is wel erg lang!!Maar misschien mag je met de auto van nr 6 doorrijden tot bijv nr 50 en 49? Kan het me aan de ene kant niet voorstellen, maar...

Even een kaart kopen toch maar...

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 14:21

Citaat:
Groomplaatsen
Op de routekaart die aan de deelnemers en hun grooms worden uitgereikt staan de mogelijke groomplaatsen duidelijk gemarkeerd.

Je zou idd denken dat je daar nog een duidelijkere Verward kaart krijgt. We zien wel. We gaan morgen al vast proberen om de groompunten uit te zoeken via ons naviagtiesysteem Haha! .

NienkeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 14:37

Via http://www.locatienet.nl kun je ook wel wat vinden over de route. In elk geval kun je daar de doorgaande routes zien. Alleen weet ik weer niet of je overal kunt komen...

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 16:22

nog een week dan is het zover...

ik maak voor mijn groom een routebeschrijving met kaart voor naar de pa. ik vind het niks om hem zo te laten zoeken. gewoon even in het stratenboek ofzo kijken..

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 21:26

Ja! Een weekje nog.

Maar eh.. ik ga denk ik weer een Blond vraag stellen. Ik ga de rit op blote voeten doen (mijn pony Clown ), maar zou je met de voorkeuring hoefschoenen mogen gebruiken?

Je heb dan een verharde monsterbaan, maar in Onstwedde lagen er op het monsterterrein allemaal steentjes en daar is mijn pony in gaan staan bij de nakeuring en gelijk heel erg kreupel natuurlijk Scheve mond (nadat het steentje weg was liep ze weer normaal, maar toch..). Nu zag de DA dat het door het steentje kwam en kreeg ik gewoon een A voor de locomotie, maar ik zou dat steentje graag tijdens het monsteren willen vergeten door haar op dat moment hoefschoenen aan te doen. Mag dat? Of moet je blootsvoets aantreden als je de rit ook blootsvoets wilt doen?

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 22:09

Je keurt zoals je rijdt, dus dat mag niet nee. Dan zou ik helemaal met hoefschoenen rijden als ik jou was.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 22:22

Als je op hoefschoenen keurt, moet je ook op hoefschoenen rijden. En als je op blote voeten keurt, moet je op blote voeten rijden. Het is of het een of het ander.

IJzers kun je tenslotte ook niet alleen even voor de keuring onder doen. Haha!

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 22:28

Helemaal met de hoefschoenen rijden kan niet aangezien ze niet lekker meer passen. Ik gebruik ze ook nooit meer, maar voor die 30/40 meter zitten ze nog goed genoeg. Dan monsteren we maar gewoon blootsvoets.

Bedankt, ik had het eigenlijk wel verwacht dat het niet zou mogen , maar je weet het maar nooit. Je mag met de endurance eigenlijk zo veel meer dan met een dressuur of western wedstrijd , qua uitrusting.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 23:16

In KWB is het monsteren overigens niet op losse steentjes, maar op een keurig bestraat terrein. Geen zorgen dus wat dat betreft Lachen

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 05:35

Over die groomroute: die was er toch vorig jaar wel? De ruiterroute is hetzelfde volgens mij. Ik dacht zeker te weten dat daar gewoon een groomroute van was... maar bij nader inzien had ik geen groom vorig jaar, dus ik zal wel gewoon gek worden ofzo

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 08:18

maar dit is volgens mij wel een andere route dan kootwijkerbroek van maart zeg maar....

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 10:05

graciaxxx schreef:
maar dit is volgens mij wel een andere route dan kootwijkerbroek van maart zeg maar....

is dezelfde route!!

mandymonica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 11:15

Volgens mij is klasse I dezelfde route en klasse II een totaal andere. Klasse III rijdt het rondje van I en van II. Diverse groompunten van I en II overlappen elkaar trouwens wel, dus met de route van I ben je al een heel eind geholpen, je moet alleen opletten dat je ruiter ze misschien in een andere volgorde aandoet Knipoog Wel even uitpuzzelen van tevoren dus!

Overigens start ik klasse II, de groep van 09.00 uur (tegelijk met jou Mazzeltje!).

Ik ben trouwens nog bezig met het regelen van een extra groom (mijn vriend groomt altijd per fiets... maar alle vetgate-spullen meenemen is wat lastig en zal toch echt moeten met de vetgate ergens midden in het terrein). Mocht ik niemand kunnen vinden, is er dan misschien iemand die een gaatje over heeft voor een krat met mijn spulletjes voor op de vetgate? Dan kan hij toch lekker fietsen en dat betekent een hoop voor zijn lol in het groomen.....

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 14:35

ben bang dat mijn auto propvol zit.....
Latoy moet echt veel gekoeld worden en je wil iet weten hoeveel water ik bij me heb!
We rijden rustig aan, maar ik wil na die rotrit in Zelhem wel heeeeel erg graag goedgekeurd worden!

mandymonica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 14:51

Ik bedoelde niet speciaal jou hoor Mazzeltje! Er zijn als het goed is nog minimaal 18 andere gegadigden Knipoog Voorlopig ga ik er vanuit, dat ik gewoon een tweede groom heb. Maar beter nu vast gevraagd en een noodoplossing achter de hand, dan zondag een probleem hebben, nietwaar?

(nou ja, probleem... vriendlief zal dan gewoon helaas toch met de auto moeten, niets aan te doen)

Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 15:01

Tammie schreef:

Als de organisatie het boekje goed in elkaar heeft gezet dan staat er ergens in het boekje of op de kaart die je gekregen hebt welke kaart er voor de ruiterroute en/of groompunten is gebruikt. Wij (endurance Holterberg) gebruiken altijd een kaart van 'Falkplan'. Dat zijn altijd erg nauwkeurige kaarten. We moeten dan ook aangeven dat we deze kaart gebruiken bij het aangeven van de route Lachen

YouKnowWho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 16:47

Iedereen alvast veel succes (voordat ik het vergeet). Ik zou in de eerste instantie ook meerijden met Tjody, maar ze werd spierbevangen dus redden we het niet meer met de training... wel balen, maarja, niets aan te doen natuurlijk! Misschien volgend jaar....

Nogmaals veel succes (en plezier natuurlijk)!

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 17:02

Ik vrees, maarten dat dat hier, nergens staat :S