[WN] Toiletteer dag?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 22:03

Bonnigje, ik heb even gekeken naar de route voor zondag
Van jou uit zou het 94.4km zijn naar Hoenderloo
Als je via Jagger gaat, dan wordt het 107.4 km (met tussenstop dus). Dat is ongeveer een kwartier langer.
Laat maar weten hoor, of je het ziet zitten. Ik vind het een enorm lief aanbod, maar je moet er zelf wel voor de volle honderd procent achter staan. Anders kom ik gewoon zonder paard

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-04 22:37

Bonnigje schreef:
Francis, wat moeten we eigenlijk allemaal meenemen?
Ik heb eigenlijk helemaal niks op dit gebied.

En wat gaan wij jou voor deze dag geven? Haha! OK dan!

Mij hoef je niks te geven hoor, vind het gewoon leuk om te doen, en ik heb Dot ook direct weer netjes. En Gera komt foto's nemen en dat wil ik ook al een hele tijd (mooie foto's van Dot dus), dus ik 'win' er al genoeg mee.

Wat je mee moet nemen... goed humeur, beetje lekker weer en als je je paard mee neemt alles wat je hebt/wilt gebruiken aan groomspul (verzorgings producten, schaar/tondeuse, borstels, elastiekjes e.d. ... wat je normaal gebruikt/denkt te willen gebruiken om je paard showklaar te maken). Als je niks hebt, geeft ook niet, dan kun je het een en ander van mij gebruiken.
Ik neem m'n hele kast (nou ja, de inhoud dan) mee, zodat jullie kunnen zien wat je eventueel nog meer zou kunnen gebruiken. Maar veel producten zijn erg 'persoonlijk' zeg maar. Waar de een bijvoorbeeld zweert bij Pepi Spray, heeft de ander misschien iets heel anders wat'ie beter vindt.
Ik heb inmiddels een aardige verzameling flessen en potten opgbouwd, dus je kunt ook het één en ander vergelijken...

Oh, en als je hebt is een showhalster ook wel leuk om mee te nemen, voor de 'na-foto'.

Bonnigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 10:17

Ik heb alleen borstels en elastiekjes....
Ik zal eens kijken naar een goede schaar... Tondeuse is op tenduur misschien ook handig.

Gera, ik haal jou gewoon op!
Ik vind het een beetje eng, maar dat komt omdat Classy nog een beetje bang is op de trailer. Maar misschien dat dat beter wordt als er een ander bij staat.
Ik neem 2 kijkers mee, Remco en Cath....

Hoe laat gaan we beginnen in Hoenderlo?

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-04 20:11

Ik had een voorstel gedaan om om een uur of 10 daar aan te komen en eerst een bakkie te drinken (paardjes even op stal om tot rust te komen als dat nodig is) en dan om 11 uur daadwerkelijk te beginnen. Maar da's maar een voorstel, als jullie het liever anders doen is mij dat ook prima...

Bonnigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 09:19

nee... is goed.

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 11:05

Ik heb het waarschijnlijk gemist... maar hoeveel kost de stalhuur?

Bonnigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 11:42

idd ook een goeie....
die wil ik ook eentje huren.....

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-04 13:01

Niet gemist, had ik nog niet gevraagd (zal wel niet zo heel veel zijn voor een dagje...) Ik bel nog even en jullie horen dat nog.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-04 14:08

Ok, ik heb gebeld en een en ander overlegd. Ze hebben een standaard lunch, die €7,- per persoon kost. Hoewel het niet op één of twee personen aan komt wil hij wel graag een indicatie hebben van het aantal personen, dus ik zou graag willen weten hoeveel mensen er komen.
Dus even aanmelden via PB alsjeblieft!

Wat stallen betreft. De paarden kunnen gratis in een paddock (zijn er 3, dus ieder paard kan in een eigen paddock). Wil je'm graag op een stal, dan komt 'ie op een stal die wel uitgemest is, maar niet 100% schoon. Normaal, bij overnachtingen halen ze n.l. altijd de stal helemaal leeg voor er een nieuw paard in komt, maar da's een beetje zonde als ze er maar een uurtje op hebben gestaan. Hij heeft op dit moment nog een paar stalletjes die nog niet zijn leeg gehaald maar wel uitgemest, dus daar zouden ze dan op kunnen, voor €5 per stal. Your choise...

Nou, ik hoop dat zo alles duidelijk is en dat er veel mensen komen kijken. Ik heb er zin in... hoop dat Dot zich gaat gedragen (is de eerste keer dit jaar dat ze weg gaat én dat ze getoiletteerd word... speciaal voor jullie heb ik overal 'ongewenst haar' gekweekt, dus ze ziet er níet uit!)
Ik denk dat het wel een gezellie dagje gaat worden.
Dus tot zondag!

Nog even de tot nu toe bekende geïnteresseerden (dus ook deelnemers?):

Met paard:
Gera
Bonnigje
(en ik dus)

Zonder paard
Mikkee (Mariska)
Farichta(?)
Anya(?)
MissGoldy(?)
Sonja(?)
Desiree(?)

Laat dus even weten of en met hoeveel personen je komt, zodat ik dat kan doorgeven.
Voor degenen die me gePB't hebben over kleding... ik neem de jasjes ook mee, dus als je ze wilt zien kan dat daar en ook m'n zadel zal ik meenemen.
En mochten jullie zelf nog spullen/kleding te koop hebben, is het misschien leuk om dat mee te nemen, maken we er meteen een tweedehands marktje van.

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 14:16

Als er daadwerkelijk drie paddocks zijn, dan heb ik ook niets tegen een paddock. Mocht het toch moeilijk worden, Jagger met die twee merries naast zich in een paddock, dan kan hij vast altijd nog wel op stal. Voor die vijf euro ga ik ook geen probleem maken Lachen

Maar eh, Francis, nu het belangrijkste nog: Jij doet dit toch ook niet allemaal gratis? Dus, wat verwacht je van ons??

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-04 16:38

gera schreef:
Maar eh, Francis, nu het belangrijkste nog: Jij doet dit toch ook niet allemaal gratis?
Ja hoor... doe ik wel...
Ik heb er zelf ook profijt van Dot weer een keer mee te nemen en op vreemd terrein met vreemde paarden te trainen.
Ik vind het gewoon leuk om te doen en als ik mensen kan helpen met een beetje uitleg en voordoen... waarom niet... ik hoef er niet van te leven. Sterker nog... ik ben en wil ook zeker Amateur blijven en dat wil zeggen dat ik niet eens betaald mág krijgen voor zoiets.
En als je je nou heel erg 'bezwaard' voelt, dan trakteer je me maar op een kop koffie ofzo Knipoog Haha!

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 16:41

Deal *LOL*
Bovendien maak ik wel wat 'ready for the show' foto's van de paarden en misschien vind je dat ook weer leuk van Dot.. Hopelijk is het zondag mooi weer... met shows kun je daar nooit zeker van zijn (zie vorig jaar Saasveld... ik was zeiknat)

Ik ben benieuwd hoe Jagger het gaat doen. Het is de eerste keer sinds tijden dat hij op de trailer komt te staan! Scheve mond

Ik heb geen hoefzwart e.d. voor Jagger, maar heb wel wat andere spulletjes gekocht (Pepi, showvaseline-spul, manengel (speciale) en white n brite). Gaan we daar nog wassen of niet? Zaterdag zit ik namelijk in Deurne en ik kan hem voor de clinic eigenlijk niet meer wassen...

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-04 17:01

Ik ga Dot zaterdag al wassen en vast twee benen scheren (en als het lukt alvast een oor). Vorig jaar duurde het benen scheren en wassen n.l. zo lang dat ik te weinig tijd had om het echte showklaar maken te laten zien. Het werd een beetje te langdradig toen. Maar toen waren er alleen maar kijkers, en degenen die een paard bij zich hadden deden alleen mee voor het Halteren zelf.
Er is een wasplaats, dus je moet maar even zien wat je doet...

En ja, ik wil gráág een paar mooie foto's van Dot. Cheese! Ik wil de eigenaar van de stal ook even vragen of Dot even op een wei mag voor foto's... ik zou wel graag een paar losse 'actie' foto's in het gras willen hebben zoals jij van Jagger hebt...vind ik zó mooi *LOL*

Bonnigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 07:30

G V D ..... Boos!

Nou heb ik effe slecht nieuws...
We hebben Classy gisteren bij Jetalito opgehaald en ze wilde de trailer niet op ! Verward Huilen
Ze stond daar super rustig en was super braaf geweest en we wilde gaan laden en ze fokte zich helemaal op, steeds meer stress!
dat heeft dus effe geduurd en uiteindelijk is met een kontje van achteren wel gegaan.
Maar ik ga haar dus zondag niet zo mee nemen. Ik ga eerst met een trailer training beginnen.
DAARNAAST, blijkt dat Remco toch door omstandigheden niet kan! Dus ook geen chauffeur! Frusty

Ik kom wel zowieso. Ik wil er hoe dan ook bij zijn maar helaas zonder paard. En ik neem Cath mee, die wil het ook zien.
Is er nu een probleem? Want ik kan Gera dus ook niet ophalen.
Nu is alleen Dot er maar.... Bloos!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-04 12:57

Oh jeetje... sorry Bonnigje, da's balen!
Ik zal wel even zien, want ik vind het wel sneu voor Gera anders... Ik rij wel heen en weer ofzo..
Op zich is het geen drama dat Dot er alleen is, vorig jaar was het ook meer een demo-clinic dan een 'doe-het-zelf-mee-clinic' en ook daar valt veel van te leren denk ik, maar voor de training van je eigen paard is het op zich niet verkeerd om ze een keer mee te nemen natuurlijk.
Maar ik snap dat jij Classy niet mee gaat nemen... zou ik ook niet doen. Toch een beetje oppassen hoor, met stress bij een drachtige merrie... straks verwerpt ze nog. Ik zou die trailer training ook maar even lekker laten wachten tot ze een paar maanden heen is, en ook dan niet te veel stress...
We zien je zowiezo zondag, en Gera, als je nog wilt, dan kom ik je wel halen... Moet je me even laten weten waar ik naar toe moet ok!

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 21:16

Moeilijk... na een paar emailtjes over en weer is nu wel gebleken dat ik toch wel erg uit de richting woon. Ik woon niet bepaald op de route naar Hoenderloo. Ik zou Jagger zo graag meenemen... ik kan eventueel nog een trailer lenen, maar ik ken niemand met een E achter B rijbewijs, dus dat zit er waarschijnlijk echt niet in. Ik baaaaal. Maar ja, niets aan te doen. Bonnigje en Francis, jullie valt helemaal niets te verwijten. Ik zou alleen eens graag willen zien hoe Jagger het op vreemd terrein doet. Maar ja, het is niet anders.
Ik denk dat ik zondag nog wel kom. Het is alleen moeilijk om met z'n allen om een paard heen te staan en zelf niet te kunnen 'oefenen' (want vaak ziet het er makkelijk uit, maar als je zelf moet gaan scheren e.d.... Lips are sealed ) De halterclinic van 's middags heeft al helemaal vrij weinig zin, vrees ik. Halteren met 1 paard is niet echt handig. Maar ja, gewoon niets aan te doen..

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-04 22:55

Oh, maar 'met z'n allen er om heen' valt wel mee hoor... er komen tot nu toe niet veel mensen en vorige keer stonden er minstens 3 keer zo veel mensen om heen die allemaal achteraf toch vonden dat ze wel het één en ander geleerd hadden (en daar was ik nog niet eens aan het 'finishing toutchen' toegekomen).
En ook voor het Halteren zelf kan ik best het een en ander voor doen met Dot, zodat je eventueel weer wat tips hebt om thuis mee te oefenen. Het enige wat we niet kunnen oefenen is 'met meerdere paarden in de bak', maar goed...dat was met z'n tweetjes ook niet echt gelukt.

Degenen die tot nu toe toegezegd hebben te komen zijn
Bonnigje (met vriendin)
Gera (je komt toch wel hé!?)
Mariska
Farichta (misschien met vriendin)

Niet zo veel dus, en hoewel Dot niet echt een 'allemansvriendin' is, heeft ze er vast geen bezwaar tegen als jullie bijv. 'plukjes' willen oefenen...

Bonnigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 08:50

Nou, geweldig dat jullie het begrijpen!
En geweldig dat het met Dot door gaat!

Heeft iemand nog even het adres van de veluweranch? Heb ik nog niet....

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-04 11:39

Hee, ik dacht dat ik dat doormaild had aan je... of was dat aan iemand anders? (Oh, ik ook met m'n vergiethoofd! Rolleyes )

Hier heb je alle info van de Veluwe Rach
D'r staat ook ergens een route beschrijving, maar alleen tot Hoenderloo...
Als je vanaf de A1 komt, rijd je Hoenderloo in vanaf de weg Apeldoorn/Otterlo, dan ga je op de eerste grote T-kruissing links (is dacht ik de tweede weg links, je moet de kruissing hebben waar het ANWB wegwijzerbord staat, doorgaand rijverkeer) Ik weet niet zeker of het direct al Krimweg heet, maar als je deze weg blijft volgen krijg je vanzelf rechts de Veluwe Ranch (Krimhoeve heette het vroeger, weet niet of het bord Veluwe Ranch er nog staat, want volgens mij gaat de nieuwe eigenaar weer de oude naam gebruiken).
Als je vanaf de A50 komt via de Berg en Dal weg, dan moet je (na veel geslinger door het bos, wél een hele mooie weg) op de eerste grote T-kruissing (ook hier staat weer een ANWB wegwijzerbord) linksaf de Krimweg op en dan zit de Veluwe Ranch bijna direct aan de rechter kant.
Kom je vanaf de A50 over de Woeste Hoef weg, dan kom je vanaf een andere kant Hoenderloo in, dan moet je op de T-splitsing waar je uitkomt na een slingerweg door het bos linksaf en dan zit de ingang van de Veluwe Ranch vrij snel aan je linker hand (aan het eind van die Woeste Hoef weg, voor de plitsing, zie je de manege al, want die weg loopt langs de paddocks en weilanden van de manege).
Ik weet zo uit m'n hoofd niet via welke weg je gestuurd wordt als je vanaf de A50 komt, maar een van deze twee is het...
(En nu hoop ik dat ik het zo uit m'n hoofd goed heb uitgelegd... Bloos! Knipoog )
Tot morgen allemaal!!

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 19:12

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-04 19:21

Ships, da's balen Mikkee!! Ziet er behoorlijk heftig uit zeg! Op een isolator?? Hoe krijgen ze 't voor elkaar hé! Ik hoop dat het goed geneest en allemaal mee valt.
Tot een volgende keer dan maar...

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 21:20

Was een hoekisolator voor dat hele brede stroomband, zo'n smalle rechthoekige met een plastic vleugelmoertje eraan...
Ze moet echt met een noodvaart tegen het hek zijn geknald Huilen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 21:22

Ja dat moet haast wel. Nou sterkte er maar mee iig.

Francis wil je het nog wel door laten gaan nu er zo weinig overblijven ??

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-04 22:26

Ja hoor, mij maakt het niet uit of ik voor 4 of 14 man sta te praten. Dot is gewassen dus die wordt hoe dan ook morgen getoiletteerd.
Ik zat wel even te denken dat het nu ook haast wel bij mij thuis kan... 4 man kan ik nog wel in de stal kwijt als het regent... Maar't is nu al te laat op de avond om dat eventueel te veranderen dus we laten het maar gewoon zoals het was... En wie weet bedenken morgen nog een paar mensen dat ze toch maar even langs komen om te kijken... kan hoor, extra lunch is zo geregeld, was geen probleem.

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 07:53

Ik kom wel hoor, Francis!! Ik vertrek zometeen en mijn vriend gaat ook mee voor de leuk Lachen Ik neem de camera mee! Knipoog