[WN] paard de lucht in met sporen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 15:46

Nu ik je uitgebreide verhaal lees vraag ik mij af of er niet meer aan de hand is. Het lijkt mij sterk dat het alleen aan de sporen ligt.

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 06:03

cornelie schreef:
Blijkbaar is er te weinig vertrouwen in de instructie, anders zou men die meteen wel naar het antwoord vragen.
Wie zijn silvana en jackie?
( ken alleen silvana van tv Haha! )

mij ken je ook, cornelie. ben bij je op stal geweest (tandjes).......

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 07:06

Yep, daar was ik inmiddels al achter Lachen
Maar als ik lees hoe lang er al zoveel 'verzet' is dan vraag ik mij af waar het paard last van heeft. Je zou bijna denken dat hij lichamelijk niet helemaal in orde is of in elk geval last heeft van het zadel oid.

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 23:55

ArwenLune schreef:
ik denk dat meer mensen de moeite nemen dat verhaal te lezen als je er even wat paragrafen van maakt....

absoluut. heb net de moeite genomen om het te lezen. is niet makkelijk want het is zo onoverzichtelijk.

in dit verhaal staat dus een hele reeks "symptomen" van een probleem, namelijk het feit dat dit paardje weinig respekt en vertrouwen heeft wat zijn eigenaresse betreft. hij heeft in de loop der jaren geleerd hoe hij haar de stuipen op het lijf kan jagen en zo onder het werk uit kan komen.
hier is de beste oplossing: terug naar de basis. grondwerk op nh manier.
en konsekwent zijn maar niet grof. zadel nakijken of het goed past. gebit laten checken en de dierenarts raadplegen of het paard niks aan zijn rug/benen mankeert.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 06:51

Ook mijn idee, maar hoeveel mensen doen dit tegenwoordig nog??

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 07:33

het lijkt wel een vertrouw probleem Verward

hij is heel mak maar als die dan iets tegenkomt waar die wel bang voor is gaat tie niet behalve als er iemand voor hem uit gaat
hij vertrouwd jou dus niet goed genoeg om alsnog langs dat enge te gaan
en hoe meer je hem dan voorwaarts dwingt hoe eerder hij dan achteruit zal gaan omdraaien en wegsperen en als die geen kant op kan steigeren

wat dacht je van de volgende keer lief praten kalmeren en de hemel in prijzen als hij wel gaat???al is het achter iemand aan

het klinkt heel erg als geen vertrouwen geen geloof en nog minder respect
ik zou in jouw geval terug naar de basis basis gaan

ennuhh tuig checken kan natuurlijk nooit kwaad!

succes!! Cool