Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Petra_O schreef:Babootje schreef:
Nog een update: de dierenarts heeft haar hele bovenlijn op de foto gezet plus de kaak vanwege de heftige reactie op het bit en de spronggewrichten omdat hij daar iets dacht te zien in beweging. Het ziet er allemaal heel goed uit, geen opmerkingen. Hij vond haar wel wat apart bewegen, veel beweging achter maar voor een beetje de rem erop. Zijn voorstel was beslag voor en een weekje pijnstilling om te kijken of dat het kan verbeteren. Iik twijfel wel bij beslag, ga dat nog even met de smid overleggen. Voeten zijn verder prima, maar hij dacht dat ze met beslag wat beter weg zou kunnen komen voor, ook omdat ze wat overbouwd is.
Wat we nog zouden kunnen doen is het si gewricht op de echo, maar daar was eigenlijk niet genoeg aanleiding voor. Dat gaan we doen als ze op pijnstilling niet anders gaat bewegen
Dat zou goed kunnen dat dat verbetering geeft. De smid kan een opzet in het ijzer smeden zodat ze de voet beter kan afrollen. Soms wordt ook wel het ijzer iets terug gelegd (brakeover beslag). Als je paard veel "tenenvlees" ontwikkelt, lukt dat vaak niet om dat zonder beslag goed bij te houden.
Petra_O schreef:Ik snap inderdaad de logica, maar ik vraag me af of het voor ons zin heeft. Ik hoef niet op wedstrijd met haar en ik denk niet dat haar manier van bewegen haar echt in de weg zit. De voorvoeten zijn inderdaad ook op de foto geweest en zien er keurig uit met mooie dikke zolen.
Hieperdi schreef:Ik ben van mening dat je als je bang gaat worden dit niet het paard voor jou is. Wellicht dat iemand anders er wel mee om kan gaan en niet bang is. Als mijn paard mij eraf zou gooien in de zin van ervandoor gaan zou ik hem nooit helemaal meer vertrouwen en dat zal altijd knagen. Paardrijden moet ontspanning zijn, vind ik
Petra_O schreef:Ze heeft al een aantal keer een facia release behandeling gehad. Dit gaf de eerste keer wel iets verbetering in haar spanning, maar daarna eigenlijk niet meer. Ze wordt ook regelmatig gezien door de fysio en de osteopaat
)
En inderdaad, even wat anders doen en weer positieve associaties maken. Het is niet makkelijk met zo een.