Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DuoPenotti schreef:Ja tussen de bordjes controle en tussen de sprongen is wel wat anders.
Zeker in een cross als ze het héééél leuk vinden.
En een draak met dressuur, dat hoort met die ervaring toch wel om te buigen te zijn.
Ook daar kun je dressuur leuk en ook meteen spring training maken.
Want draak in dressuur denk ik aan een paard dat het oersaai vind en zelf zijn lolletje wel maakt.
ik zie afgaande hier niet wat je eerder beschrijft, of er moet nog meer beeld zijn waar anders uit blijkt
Knoek schreef:different1 schreef:Een filmpje is in deze wel handig, hoop dat dat nog lukt.
Wat is de begeleiding die ruiter+paard krijgen?
Al eens begeleiding in een andere hoek gezocht?
Een revalidatietrainer al eens mee laten kijken?
Er is maar een inimini klein percentage paarden die "gewoon" zo zijn, eigenlijk is er 99 van de 100 keer een (medische) reden, zeker omdat het vooral uit wanneer het paard contact voelt/z'n lijf meer moet gebruiken én omdat hij het bij verschillende ruiters doet.
Is hij, buiten het beleren, al eens enkele weken getraind door een ander?
Ja hij is 3 maanden bij een zeer ervaren ruiter geweest. Ook zonder resultaat helaas. En ik wil niet te veel met hem leuren om te voorkomen dat hij steeds maar heen en weer wordt gesjouwd zonder resultaat.
Elisa2 schreef:Dat viel mij ook op dat de ruiter niet mee is in de beweging en teveel in de mond zit op dit filmpje dan.
Hoe kan het paard in de dressuur een monster zijn? Wat doet hij dan? Hebben jullie weleens geprobeerd te trainen aan de dubbele longe?
Elisa2 schreef:Ja, hij is en blijft dus heel onrustig met zijn hoofd. Het is natuurlijk lastig om er zo wat van te zeggen. Het klinkt een beetje alsof hij moeite heeft met echte ontspanning/ nageeflijkheid en overgave zeg maar.
Staat hij niet te hoog in het voer?
Madiba schreef:Het is natuurlijk maar een kort filmpje, dus kan misleidend zijn, maar ik heb de indruk dat de basis bij dit paard niet bevestigd is. Als hij braaf is aan lange teugel, maar lastig wordt zodra de teugels worden opgepakt is dat meestal een teken dat er even een shortcut is gemaakt om het paard in de 'juiste hoofdhouding' te laten lopen. Terug naar start is dan de enige oplossing; eerst aan lange teugel en dan voorzichtig contact nemen tot je paard vertrouwen in de hand krijgt en aanleuning begint te zoeken. Veel werken aan rechtgerichtheid. Werken naar ontspanning, veel (slangen)voltes helpt hierbij, hem bezig houden met oefeningen, dan vindt hij het vast ook veel leuker om te dressuren. Houding van het hoofd speelt geen rol, als het lichaam maar ontspannen en recht is dan komt de rest vanzelf. En niet met de handen rijden. Dit kan gemakkelijk een paar weken tot maanden duren, ik zou er dan pas weer mee gaan crossen als hij dressuurmatig bevestigd is. Eens laten uitrazen vinden zulke paarden ook erg leuk. Mijn halve gare springpaard vroeger kalmeerde helemaal sinds in haar 1x per week op een lang recht stuk liet crossen zo hard ze wilde.
Het is gemakkelijk om van achter het klavier een hoop kritiek te geven, ik wil als positieve noot wel toevoegen dat het niet makkelijk is om mee te zijn in de bewegingen op zo'n spring-in-het-veld maar ondanks dat vind ik dat je zoon een mooie houding heeft. Energie heeft je paard voor 10, als je er nu ontspanning in kan krijgen heb je er vast een geweldig paard aan, maar neem je tijd.
Knoek schreef:Elisa2 schreef:Ja, hij is en blijft dus heel onrustig met zijn hoofd. Het is natuurlijk lastig om er zo wat van te zeggen. Het klinkt een beetje alsof hij moeite heeft met echte ontspanning/ nageeflijkheid en overgave zeg maar.
Ja wat jij benoemd idd.
Hmmm drie keer per dag 3/4. En dan onbeperkt ruwvoer tot zijn beschikking.
Knoek schreef:Elisa2 schreef:Ja, hij is en blijft dus heel onrustig met zijn hoofd. Het is natuurlijk lastig om er zo wat van te zeggen. Het klinkt een beetje alsof hij moeite heeft met echte ontspanning/ nageeflijkheid en overgave zeg maar.
Ja wat jij benoemd idd.
Hmmm drie keer per dag 3/4. En dan onbeperkt ruwvoer tot zijn beschikking.