Show Jumping Academy

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

shirleyp

Re: Show Jumping Academy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 08:39

Het is inderdaad een bijzonder/verfrissend concept en ik snap dat er veel van te vinden is. Ik vind het wel een mooie stap naar meer kansengelijkheid voor ruiters in de paardensport. Als ik het zo lees kan iedereen ‘auditie’ doen, waardoor je de amateurruiters met (beneden-)modaal inkomen en ambitie ook een eerlijke kans geeft. Daar is in de paardensport nog wel wat te winnen.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 11:50

shirleyp schreef:
Het is inderdaad een bijzonder/verfrissend concept en ik snap dat er veel van te vinden is. Ik vind het wel een mooie stap naar meer kansengelijkheid voor ruiters in de paardensport. Als ik het zo lees kan iedereen ‘auditie’ doen, waardoor je de amateurruiters met (beneden-)modaal inkomen en ambitie ook een eerlijke kans geeft. Daar is in de paardensport nog wel wat te winnen.

mee eens, ik waardeer het initiatief en denk ook zeker dat er een gebrek is aan mensen die jonge paarden goed kunnen opleiden. Dit zou ook een hele mooie kans kunnen zijn voor mensen om onder goede begeleiding paarden op te leiden en dan weer door te geven.
Zo hoef je ook niet meteen ruiters te kiezen die potentieel 160m gaan springen, maar kun je ook ruiters een kans geven die talent hebben in het opleiden tot het springen van een parcours, want dat is eigenlijk de crux. De paarden moeten het snappen, het leuk blijven vinden en vertrouwen houden.