[WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-24 13:41

Sirius_ schreef:
Ja haha bokker maar dat kent mijn woordenboek niet haha

Nou, je bent geen bakker meer maar officieel bokker van het eerste uur haha. Hij is aangepast :)

Miereneter,
Wat super fijn zeg! Nog even geduld dus. Danielle van Leeuwen ken ik helaas niet!

Aries_31,
Nou, KWPN of niet, western kan even nog! Mijn arabische kruising liep ook fantastisch western (tot zover ons niveau toe liet dan)
Wat een toffe Synergy pad, al vrees ik dat ie wel een maatje groter moet. Welke maat is dit nu? Ik zit ook naar de synergy pads te kijken, maar vind het erg lastig!
Volgens mij nog een jong dier? Rond en gezond nu in ieder geval hahaha!

_Carien,
Leuk! Skeeto, kan je wat meer vertellen? Mijn stalgenootje heeft een paard met dezelfde afstamming en is nog wel op zoek naar familie. Skeetos wordt hij genoemd overigens :') Zie andere lach foto. Die is overigens net 18 dacht ik. Mooie foot's! Is Skeeto ook één van de foto's? Heel gek om geen schimmel te zien haha.

Maureen95,
Is Kito ook van dezelfde afstamming? En Kito is dan van jou?

Welkom alle nieuwe gezichten! Ik ga mijn best doen alles te onthouden hoor :') Leuk dat zo'n nieuw topic wat meer leven brengt!

En meelezers, waarom kletsen jullie niet lekker mee? :P Hoe meer mensen, hoe meer vreugde! *\o/* *\o/* (ik vind de OP toch ook altijd een ere plaatsje voor fanatiek mee kletsende mensen, of is dat iets wat echt vroeger van Bokt was? Ik heb er nu niet bewust op gelet overigens ...)

Ook erg bedankt voor jullie leuke reacties op de openinspost :) Alles wordt bewaard dus voor de volgende ... ;)

Maureen95

Re: [WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 13:46

Denise, Kito is niet van mij maar van mijn pleegmoeder. Zijn vader is dan Taris Skeeto.

Ik heb zelf vroeger een quarter gehad. Holly aka. Hickorys High Point v. Docs Hickory. Die heb ik al een aantal jaar geleden verkocht. Helaas is ze vorig jaar ingeslapen. Artrose was de boosdoener.
Afbeelding

Aries_31

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 14:00

xDenies, die pad nog een maatje groter? Dit is al een 33 x 38, weet niet of er nog groter bestaat :')
Hij is inderdaad nog maar 2, dus zal nog wel wat gaan groeien en uitzwaren (en dan niet alleen zijn buik inderdaad hahaha).

Je geeft me wel goeie hoop voor de toekomst dat western basis prima te doen is voor een niet-western ras :))

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 14:25

Welkom alle nieuwe meelezers en kletsers !

Aries_31 je kan absoluut western rijden met een niet western ras ! Ik heb jaren reining gereden met mijn kruising pony waar niet 1% western ras in zat haha. Ja het kost wat meer tijd, geduld en energie maar tot op zekere hoogte kunnen veel paarden gewoon meekomen hoor ! Zelfs slidingstops werden hier na een tijdje best wel heel tof haha.
Afbeelding

Man man man wat is het heet vandaag. Ben vanmorgen al vroeg even gaan hobbelen met Lilo(die overigens veel minder last heeft van de warmte dan ik, draak) en daarna heerlijk verwend met een lange douche. Zal blij zijn als we dit weer achter de rug hebben.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 16:35

Kimvicious schreef:
Man man man wat is het heet vandaag. Ben vanmorgen al vroeg even gaan hobbelen met Lilo(die overigens veel minder last heeft van de warmte dan ik, draak) en daarna heerlijk verwend met een lange douche. Zal blij zijn als we dit weer achter de rug hebben.

Ja hé, het is echt smeltweer. Ben vrij (weekend gewerkt) maar paard en ik doen vandaag helemaal niets. Nou ja, misschien ga ik straks het water nog even op, maar mogelijk blijf ik in gesmolten toestand zitten waar ik zit {:} .

Aries_31 schreef:
Je geeft me wel goeie hoop voor de toekomst dat western basis prima te doen is voor een niet-western ras :))

Jazeker! Ik ga het met een Arabier doen. Voor de western-Arabieren is zelfs een aparte vereniging opgericht, de DAWRA.

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 17:00

@ Denies, wat leuk ook een Skeeto bij jou op stal. Mijn Skeet is uit een Hickory Fit Flite ( Docs Hickory) moeder. Skeeto's worden over het algemeen wel geroemd om hun fijne karakter. Het is de vos op de foto met het dunne streepje als bles.

Maureen, wat treurig dat Holly er niet meer is. Heb je niet meer de behoefte gevoeld voor een eigen paard? Het lijkt me heel lastig om van eigen paard weer te gaan bijrijden.Wat boft de eigenaresse met jou dat je foto's maakt *-:)

Aries, die pad zal hem zeker niet misstaan. Met dat bonte kom je al wel dichterbij een western gerelateerd ras, maar het maakt inderdaad geen bal uit. Ik mag écht nog niks kopen van mezelf voor Whizper en dat lukt aardig. Eerst maar eens gezond 4 worden.

Lekker bezig Kim al zo vroeg gehobbeld, je kan het met dit weer maar gehad hebben.

Miereneter, de arabieren zijn inmiddels niet meer weg te denken uit de western sport. Wat gaaf dat je om gaat scholen. Niet verkeerd om nu vrij te zijn, werk je onregelmatig?

We zijn via Whizper naar huis gereden na een leuk familie weekend.
Afbeelding
Afbeelding

De favoriete krabplekjes die hij als veulen al had zijn nog steeds hetzelfde :+
Afbeelding

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 18:37

Knap paard <3 .

Ik werk in de zorg, dus inderdaad onregelmatige diensten. Voor vandaag een gelukje, moet er niet aan denken om nu in het ziekenhuis rond te puffen.

Gerliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 20:13

Denies hele mooi OP heb je gemaakt! Knap werk! Hier dus een stille meelezer… ik ga proberen wat vaker mee te kletsen, maar als alleen staande mama, 2 paarden, hond en werk schiet het er soms bij in :+

Morgen word het warm, we gaan voor het eerst met mijn dochter en Shetlander naar het water, kijken of ze erin wil… en hopelijk blijft paintje een beetje rustig alleen in het land staan, veelste warm om gek te doen!

@Maureen ik herken jouw foto met Holly nog van een tijd terug! Idd vind je het niet moeilijk om bij te rijden ipv eigen paard?

Ik ga nu even terug lezen, las dat er wat nieuwe gezichten zijn!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 21:10

@_Carien Ik wordt met Joe heel erg vrijgelaten in wat ik met hem mag doen. Dus het voelt toch een beetje als mijn eigen paard. De eigenaresse en ik liggen ook goed op één lijn in zijn verzorging en het verbaasd me soms hoe gelijk we over dingen denken :D Juist omdat ik zelf paarden heb gehad, kunnen eigenaren dat erg waarderen omdat je ook in hun schoenen hebt gestaan en daardoor net wat meer kennis in het houden van je eigen paard.

Ik mis het hebben van een eigen paard soms wel en soms niet. Vooral de hoge kosten hebben voor mij moeten besluiten het paard na Holly te moeten verkopen. En nu na 6 jaar de kosten nog hoger zijn opgelopen, wil ik het niet zelf betalen en 100% de verantwoordelijkheid hebben om voor een eigen paard te zorgen. Maar stiekem kriebelt het wel hoor. Maar dan wil ik het liefst een leuk quarter veulen kopen zodat ik die op kan zien groeien. Maar dat zijn toekomstplannen :D

Maar ik vind het juist ook heel erg leuk jullie verhalen te lezen van jullie eigen paarden.

En Carien, grappig dat jouw Skeeto ook weer wat van Docs Hikory in zich heeft.

@Gerliev wat grappig. Ik herken je Boktnaam helaas niet :o Ben al heel slecht met namen onthouden.

@Kimvicious dat is al een mooi spoor zeg!

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 21:50

Ben ook weer terug van vakantie even afgespoten en los de bak in woensdag maar weer aan het werk met hem knapzak *\o/* Afbeelding
Afbeelding

Slidings kan hij ook soms haha
Afbeelding

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 07:10

Hij ziet er goed uit, Sheeltje2.

Hier stap ik zo op voor een heel kort rondje buiten, nu is het nog net fris genoeg.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 07:13

Ja, dan moet je idd nu ergens opstappen. Het wordt al snel warm.

Gerliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 08:44

Knapzak die Johnny!! :)) hij ziet er goed uit!

Miereneter heerlijk om zo optijd een rondje te doen!

Hier weer aangemeld bij Wendy 29 september voor een koeienclinic. Toevallig meer hier die dan gaan?

Aries_31

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 08:45

Leuk om al jullie foto's te zien <3

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 09:04

Nee, ik ga met de groep eind november mee.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 09:10

Wat leuk al die nieuwelingen !
Hier zo even kijken hoe t bij joker is. Hij heeft een week geleden een wond op zn schouder opgelopen waar een hechting in moest. Vandaag zou hij eruit mogen dus ff checken of dat lukt en hoe hij loopt.

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 09:11

Ik sla september ook even over voor de koeien. Doe wel de onderlinge mee! Ranch riding en reining deze keer!

Duimen voor Joker dat alles goed is <3

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 10:06

Bellatrix schreef:
Ja, dan moet je idd nu ergens opstappen. Het wordt al snel warm.

Ben niet gegaan. Het was hier om 7u30 al benauwd. Morgen weer een dag.

Mondy schreef:
Vandaag zou hij eruit mogen dus ff checken of dat lukt en hoe hij loopt.

Hopelijk mogen ze eruit!

Gerliev schreef:
Hier weer aangemeld bij Wendy 29 september voor een koeienclinic. Toevallig meer hier die dan gaan?

Heel leuk! Ik mag in november *\o/* .

Kimvicious schreef:
Ik sla september ook even over voor de koeien. Doe wel de onderlinge mee! Ranch riding en reining deze keer!

Dat is ook leuk, wanneer is het?
Laatst bijgewerkt door miereneter op 13-08-24 10:08, in het totaal 2 keer bewerkt

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 10:07

Luchtvochtigheid is tegen de 100%. Het is echt niet leuk meer op dit moment.

Gerliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 10:21

Hier net het weiland uitgemest en een nieuwe baal hooi in de paddock gerold, mijn broek is helemaal nat van t zweet :+

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 10:29

Ja het is lekker warm hihi meneer met dazen spray land op gezet joeh morgen weer een dag

Doen er nog bokkers mee met de show van 31 augustus bij northern ranch als ik het goed schrijf wij hebben onze eerste mini wedstrijd doen 1 onderdeel mee de walk trot plessure :)

Gerliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 10:44

Nee wij starten momenteel alleen nog inhand trail… en die hadden ze niet. Donderdag krijg ik wel hulp om mijn paint door te rijden. Ik deed nu alles alleen, maar bleef hangen op een punt. Zodra ik hem iets meer onder het zadel heb hoop ik ook onder het zadel te kunnen starten!

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 11:01

Sheeltje2 schreef:
Ja het is lekker warm hihi meneer met dazen spray land op gezet joeh morgen weer een dag

Doen er nog bokkers mee met de show van 31 augustus bij northern ranch als ik het goed schrijf wij hebben onze eerste mini wedstrijd doen 1 onderdeel mee de walk trot plessure :)

Ik ben meelezer maar wil hier toch even op reageren :D ik doe niet mee maar kom wel kijken, in ieder geval de zondag bij de koeien onderdelen en misschien ook de zaterdag als dat lukt. Vind het ook heel leuk dat mijn instructrice (voor het eerst) jury is. Mocht iemand meedoen (zaterdag) en hulp nodig hebben, laat me maar weten dan regel ik dat ik die dag (sowieso ook) kom!

PS: wat een mooie en leuke openingspost trouwens! Ik lees dus (al een lange tijd) vooral mee maar zal mezelf ook even voorstellen:
Ik ben Emmelie, rijd nu zo'n 20 jaar recreatief western, vroeger met m'n (eerst bijrijd en daarna eigen) paard Peppy (kruising Haflinger x Paint Horse die er helaas al een tijd niet meer is) en nu al weer bijna 6 jaar met m'n Haflinger Aron. Hij was dressuur gericht gereden toen ik hem kocht dus ik heb um heel rustig stapje voor stapje zelf omgeschoold. We vinden vooral trail en ranch riding erg leuk. Begin dit jaar hebben we voor het eerst (voor de lol) meegedaan met een virtual wedstrijd van de cowgirls (horsemanship) en dat beviel goed, dus we willen deze keer (september) ook weer meedoen in horsemanship en ranch riding en misschien ook de showmanship (daar hebben we beiden nog geen ervaring in maar lijkt me daarom een leuke uitdaging!). Verder rijden we veel buiten, in het bos en op de hei (Ede). Ben heel blij met m'n Alpenquarter! <3

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 13:34

nee baalde ook beetje dat ze geen aan de hand onderdelen hebben dus ik ga voor eerst uit mijn comfort mode en start johnny onder het zadel poeh haha heb er zin in we willen ook meedoen in oktober aan NK paint dan starten we alles aan de hand en de walk trot plessure poeh zin in :)

mijn vorige paint die was nogal gevoelig en durfde hem pas na een hele lange tijd pas 1 keertje onder zadel gestart

dit wordt dus met johnny mn 2e keer wedstrijdje onder zadel :)

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 13:41

De onderlinge bij Wendy is 15 september. Dus de dag ervoor koeien doen vond ik niet zo'n goed idee haha. En het andere weekend kan ik niet dus ach. Oktober maar weer doen.
Ik show Lilo eigenlijk nog niet maarja als het gewoon "thuis" is pakken we ze wel mee dit jaar. Vandaag is ze vooral lekker verwend met een lange koele douche en nieuwe vlechtjes in haar manen tegen te warmte.
Wil heel graag het buitenrijden op gaan pakken met d'r maar zodra ik in m'n wolk van dazen spray de poort uit loop word ik alsnog belaagd door die bijters dus dat stel ik nog even uit....