Ik denk dat als wij als westernruiters de serieuse kant van het rijden laten zien, dat iedere dressuurruiter jaloers op ons mag wezen.Op wat voor een contact wij hebben met onze paarden en hoe ze ons vertrouwen,OOK IN MOEILIJKE SITUATIES.
Ik zelf heb ook dressuur gereden maar het verschil met een paard iets leren in deze tak van sport ligt als je goede instuctie heb op een zeer vriendelijke paardbegrijpende manier .
En als dressuur mensen niet verder willen kijken als hun eigen kunnen en hun neus dan is het een hopelose disscussie, die je nooit moet gaan voeren.
De onkunde is dan groter als de intressen in onze sport.
En natuurlijk zijn er ook in de western sport van die rukkers en trekkers en trappers ,maar die heb je in iedere tak van de paarden sport hoor ,(ook in de dressuur!!!).Die kunnen miscien beter een hobbelpaard aanscaffen met zijn alle.
Ook ik heb er wel negatieve dingen over mee gemaakt,door niet te mogen rijden in een binnenbak omdat ik het verkeerde zadel erop had,dan denk ik droom maar lekker verder sukkel,ik geniet met mijn paard en jullie knoeien nog steeds een eind weg.
Bij ons op de boerderij is het heel normaal dat wij western rijden.Eerst was het wat voorzichtig en afstandelijk,maar nu we vorderen nemen ze best ook wel dingen over hoor.VCooral de trail is zeer intresant voor hun en dat dat ook zo makkelijk lijkt is vaak gesprek van de dag,(lachen he gewoon oefenen dat is de kunst ervan).
Zelfs deurne opgeleiden vragen soms advies en zeggen dat het er zo lekker ontspannen uit ziet.MOOIER compliment kan ik me niet verzinnen hoor.
VOOR MIJ BESTAAT ER ALEEN NOG MAAR DE WESTRENSPORT EN MIJN PAARD WIL OOK ZEKER NIET ANDERS MEER,DIE KENT HET VERSCHIL MAAR AL TE GOED!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!