[WN] WN: Oosterwolde D-wedstrijd Silver Ranch

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 21:31

klaske schreef:
ik weet het ook niet of ik kom, het lijkt me wel leuk, maar omdat ik niemand ken en geen zin heb om alleen te komen, moet ik dus nog even bekijken.
ik doe in ieder geval niet mee

Ik kom ook alleen (mijn krummel die ik op sleeptouw heb ff niet mee gerekend), maar heb altijd ogen en oren te kort voor iedereen die ik daar tegen kom.
Gewoon komen, er zijn mensen genoeg die een aanmoediging kunnen gebruiken, en je leert elke wedstrijd weer wat.
(boktlogo ergens opspelden en wedden dat je aanspraak krijgt!)

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 10:25

hahaha ja leuk, maar ik kom niet.
er is dan ook formule 1 en dat wil ik eigenlijk ook zien.
ik had wel iemand gevonden om mee te nemen, maar die moest dan ook om 2 uur thuis zijn.. volgende ronde nieuwe kansen.. t wedstrijd seizoen is nog niet afgelopen.

Judibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 13:49

Ik heb me inmiddels dus ingeschreven. Krijg je daar nog een bevestiging van, of moet je maar gokken dat het goed is aangekomen?
Hoelang zijn jullie meestal vantevoren aanwezig en mag je de trail ook nog even verkennen (zonder paard dan)?

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 15:00

Je krijgt geen bevestiging, maar je kan een dag van te voren wel even bellen als hoeveelste je moet.
Er staat aanvang 9.30 uur.
Dan gaat dus de eerste naar binnen, voor die tijd moet je je gemeld hebben bij het secretariaat, je paard van de wagen, opgezadeld en losgereden hebben. Omdat het de eerste keer is zou ik ruim van te voren aanwezig zijn. (uur of 8 zodat je je nergens voor hoeft te haasten en alles rustig kan bekijken)
De trail mag je lopen, als je aangeeft bij de doorman of ringmeester dat je daar behoefte aan hebt. Is er niemand die dat aangeeft wordt er niet gelopen (ik ben er ook en een lesklantje van mij rijd mee, dus wij vragen zowiezo of we kunnen lopen)
Als je verder nog vragen hebt, stel ze maar, ik loop ook de hele dag in de rond dus als er wat is dan gil je maar. (herkenbaar aan de koter in het wagentje en de rood/zwarte Padery pet op mijn kop)

DinkyToy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 18:12

Hee yosan, als mijn vervoer Tong uitsteken het ermee eens is blijven wij ook nog wel even hangen om jou aan te moedigen! Wel super dat je nog net even mee kan doen. En daarna maar even slikken tot je er weer op mag...
Begin het nu wel spannend te vinden hoor! Nou ja als mijn dikke tink maar meewerkt en ik niet te erg ga lopen zenuwen komt het vast wel goed! (Ach en weet na zaterdag in ieder geval dat ze in geval van nood ook wel onder het hek door kan Knipoog .)

Hoop wel dat het een beetje goed weer blijft moet haar van tevoren nog wel even wassen!!

Judibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 19:30

PeppySan schreef:
Je krijgt geen bevestiging, maar je kan een dag van te voren wel even bellen als hoeveelste je moet.
Er staat aanvang 9.30 uur.
Dan gaat dus de eerste naar binnen, voor die tijd moet je je gemeld hebben bij het secretariaat, je paard van de wagen, opgezadeld en losgereden hebben. Omdat het de eerste keer is zou ik ruim van te voren aanwezig zijn. (uur of 8 zodat je je nergens voor hoeft te haasten en alles rustig kan bekijken)
De trail mag je lopen, als je aangeeft bij de doorman of ringmeester dat je daar behoefte aan hebt. Is er niemand die dat aangeeft wordt er niet gelopen (ik ben er ook en een lesklantje van mij rijd mee, dus wij vragen zowiezo of we kunnen lopen)
Als je verder nog vragen hebt, stel ze maar, ik loop ook de hele dag in de rond dus als er wat is dan gil je maar. (herkenbaar aan de koter in het wagentje en de rood/zwarte Padery pet op mijn kop)

Ik zal kijken of ik je kan vinden, mocht ik nog vragen hebben OK dan!.
Ik ben te herkennen aan mijn haflinger Haha!...

Vandaag was madam erg vervelend in de draf.... Maar dat zal wellicht door de hengstigheid komen, als hte goed is is dat zondag dus wel over.
Zaterdag nog even op droog weer hopen, zodat manen en staart er ook weer netjes uit zien.

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-04 09:40

DinkyToy schreef:
(Ach en weet na zaterdag in ieder geval dat ze in geval van nood ook wel onder het hek door kan Knipoog .)

Hoop wel dat het een beetje goed weer blijft moet haar van tevoren nog wel even wassen!!

Blizz moet ook van top tot teen onder de douche... dat wordt bibberen..

Wat is dat toch met tinker die onder hekken door gaan?? Ze zijn gewoon te slim...waarom dat lastige eromheen loop gedoe als je er ook onderdoor kan...Whahaha...

mienmien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 12:35

DinkyToy schreef:
Hee yosan, als mijn vervoer Tong uitsteken het ermee eens is blijven wij ook nog wel even hangen om jou aan te moedigen!

Tja dat vervoer ben ik dus........
Moet eigenlijk wel even zorgen dat ik ook aan mijn eigen knollie toe kom. Maar als het enigzins kan blijven we wel even hangen. .............

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 12:55

wingpearl"]
[quote="DinkyToy schreef:
Hee yosan, als mijn vervoer Tong uitsteken het ermee eens is blijven wij ook nog wel even hangen om jou aan te moedigen!

Tja dat vervoer ben ik dus........
Moet eigenlijk wel even zorgen dat ik ook aan mijn eigen knollie toe kom. Maar als het enigzins kan blijven we wel even hangen. .............
[/quote]

Dan komen wij jou s'avonds wel aanmoedigen als je je eigen knollie gaat rijden goed?

DinkyToy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 17:54

Tja dapperdier, dat van die hekken is eigenlijk een lang verhaal, maar om een lang verhaal kort te maken: Wij waren op buitenrit (met trailer naar bos) en moesten op een gegeven moment een pad op waar van dat afzet band (net als dat rood witte lint maar dan met groen) voor gespannen was. Dus die andere twee eromheen tussen die smalle boompjes door. Volgens mij ging laurier dat niet redden dus ik eraf, lint omhoog gehouden en tinker eronderdoor

En wp weet het wel hoor, als ik met jou mee ben wil ik immers ook altijd niet te laat terug voor mijn knollie Knipoog

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-04 14:51

Hihi.. zo doe ik dat ook altijd.. lekker makkelijk met zijn 1.38. Vandaag nog even hekje geoefend ( bij het grote hek van de stal) ging prima, kan alleen maar hopen dat hij bij de wedstrijd ook zo braaf is en er niet weer onderdoor gaat.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 19:55

hee judibo.. ik wist niet dat jij mee deed, nu weet ik helemaal niet meer of ik wel of niet ga.. aarg.. lijkt me zooo leuk, maar ik heb ook andere dingetjes.... als ik kom, zie je me wel verschijnen..
groetes.. michelle

Judibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 17:07

Zooo, mijn dag zit er allang weer op (heb dus alleen de beginners trail gedaan).
Ben best trots op mijn dametje. Ze was braaf voor zo'n eerste keer, zeker als je kijkt naar hoe gespannen ze was (weer aan de diarree en ze schrok van haar eigen scheten.... Clown ). Dus maar wat vaker op vreemd terrein gaan rijden.
Helaas verknalden we het op het hek, ze was er wat bang van (tja, het is een ander hek dan waarmee we hadden geoefend), dus moest ik een paar x loslaten. De jog-over werd GEEN (!) roll-over (wat ik dus had gedacht) en we hebben geen eens een balkje aangeraakt! OK dan!
Daarna de brug; ze aarzelde even, maar besloot dat het toch niet TE eng was, dus ze liep er braaf op, helaas draafde ze eraf, omdat zo'n brug weleens in je kont kan bijten Cool. De sidepasses deed ze ook best aardig en de acheruit tussen de balkjes deed ze weer goed.

Al met al ben ik wel tevreden, we werden 6e (van de 7) en ik weet waar we goed op moeten oefenen.

Volgende keer doen we ws. ook met de pleasure mee.

De rest heb ik niet echt meer gezien (pleasure nog wel), want ik wilde Donja niet al te lang op de trailer laten staan (aangezien ze aan de diarree was).

Hoe hebben jullie gereden????

Groetjes Judith

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 17:12

toch leuk voor je dat het zo goed gegaan is.
ik heb heel lang lopen tubben of ik nou ging of niet, maar toch maar niet gedaan.
het was vannacht ook laat en om dat zooooo vroeg alweer voor iedereen klaar te staan.. neeh, zo sociaal ben ik niet. haha
best een beleving, zo een eerste wedstrijd.. of niet.
spreek je nog wel eens, groetjes michelle

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-04 20:13

Judibo deed het best goed vond ik ... voor een eerste wedstrijd!! blizz had al eens kennisgemaakt met het hek. ik nam genoegen met een redelijk hek en koos ervoor om het maar naar me toe te halen i.p.v. van me af en dan er doorheen. Was allang blij dat we er netjes doorheen gingen zonder loslaten. Dat liever dan weer een ramp ervaring bij het hek. De jogover ging top! ( 8 punten) de overgang naa galop minder..het publiek was heel spannend vond Blizz. Ik voelde een hestiation bij de brug, maar dat schijnt niemand gezien te hebben.. dat ging dus ook beter! De zijwaarts ging best, helaas stapte hij even van de balk af en ook achterwaarts ging netjes. Dat hek heeft me een hogere plek gekost, maar we zijn een leermoment rijker!

Super blij ben ik met mijn vierde van de veertien plaats in de pleasure Verward Noet echt mijn onderdeel maar blijkbaar zag het erg relaxed uit... het reed niet echt relaxed.. heb helemaal spierpijn van het verkrampte rijden om Blizz in te houden... reeskonijn.

Trixy heeft ook heel goed gereden. En Dinky toy mag ook heel trots zijn!

mienmien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 20:42

Ik moet zeggen dat jullie het goed gedaan hebben. Dapperdier, judibo, trix. Het zag er allemaal al bijna volleerd uit. Dinky toy spande de kroon. Zij heeft het echt super gedaan vindt ik. Kan ook niet anders he dinky toy?? Je rijdt tenslotte bij ons op stal!!!! (geintje) Wil je er wel voor zorgen dat je volgende keer bij een dressuuronderlinge er net zo relaxed op zit???

We gaan voor de 12e he???

Groet Wp

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-04 21:06

hee peppy-san..kheb je krummel niet gespot?

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 22:02

Hij was er toch echt ff.
Het was toch wel erg koud om hem een hele dag mee te nemen, dus heb ik hem bij zijn papa gelaten die later, na de beginners, nog even geweest is. Hij was er dus wel.
Jullie bokkers hebben super gereden! OK dan! Leuke sfeer onderling. *LOL*
Alleen reden er sommigen mee waarvan ik me toch afvroeg wat ze op een wedstrijd deden. Verward

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 22:06

Gooi het in de groep, PeppySan.

Jannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 22:29

Peppysan is ook gespot in Makkinga! Haha!

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-04 11:10

PeppySan schreef:
Hij was er toch echt ff.
Het was toch wel erg koud om hem een hele dag mee te nemen, dus heb ik hem bij zijn papa gelaten die later, na de beginners, nog even geweest is. Hij was er dus wel.
Jullie bokkers hebben super gereden! OK dan! Leuke sfeer onderling. *LOL*
Alleen reden er sommigen mee waarvan ik me toch afvroeg wat ze op een wedstrijd deden. Verward

ik niet toch? Die reining ging bar slecht...had ik misschien niet moeten doen..hij zat er doorheen na zijn pleasure prestatie en ik zelf ook trouwens! Hij deed alleen de galop fout..ik maakte er een potje van..

Vind het ergens wel jammer dat ik de anderen niet heb kunnen zien rijden, ze zouden eigenlijk een monitor in de inrijbak moeten zetten.i.p.v. in de kantine een monitor met de inrijbak Haha!
lekker concurentie tsjekken... muwahahaha..

Heerlijk sfeertje heb het echt naar mijn zin gehad!

DinkyToy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 13:00

Jaaa, ik was wel heel erg trots op mijn tink! Het was haar en mijn eerste echte wedstrijd! S'morgens om half zeven was ik op stal, even voeren, Laurier helemaal schoongepoetst en ingepakt en om half acht gingen we weg. WP was zo aardig om ons te brengen en samen met Peppy voor de nodige ondersteuning te zorgen Haha! .

Begonnen met de trail. Het hek vond ze vooral heel erg lekker, kreeg haar neus er niet meer vanaf Vingers aflikken maar die ging toch heel netjes (Hadden we een 8) Halverwege de jog over ontdekte ze het publiek. Dat was toch wel erg eng! Op de rem dus. De brug vond ze eerst wel raar (kan ik toch veel makkelijker omheen dacht ze) maar ze ging er toch wel over. De overside en de back up gingen netjes. Waren we vierde.
Daarna de pleasure. Mochten we door naar de tweede groep. Maar de rechtergallop wilde niet en mevrouw meende dat het ging om wie het hardste kon (heb volgens mij iedereen wel tien keer ingehaald). En maar blijven lachen he, doe alsof je t leuk vind. Waren we toch nog zesde.
En toen ons laatste onderdeel, de horsemanship. Proefje snel geleerd en daar gingen we. Waren als allerlaatste dus wij maar staan in die line up... was al bang dat ze in slaap zou vallen. Maar het ging super lekker! Alleen die laatse bocht vannuit de lope die moest te krap, dat werd hem niet. Weer een stukje pleasure dr achteraan en toen de prijsuitreiking en we werden tweede! Nou kon mijn dag natuurlijk niet meer stuk!

Dusse WP wij gaan zeker voor de 12e! Hebben nu de smaak te pakken. Vond het ook gewoon erg gezellig en dus zeker voor herhaling vatbaar.
Laurier was door een aantal al omgedoopt naar 'die tinker met die bosal' dus ze was alweer herkenbaar. Beroemd en berucht? Weet niet hoor maar ze heeft zich super gedragen was heel erg tevreden .

O ja en wat Peppy bedoelt volgens mij is dat als je maar voltes blijft rijden in de pleasure en als je niet in de line up kan staan zonder je paard andersom tegen het schot te parkeren je misschien toch nog niet zo toe bent aan een wedstrijd, wie de schoen past trekke hem aan.
(jij dus zeker niet Dapperdier jouw tink ging toch ook lekker! En was netjes schoon en gewassen en bleef gewoon bij jou zonder alle hoeken van de bak te bekijken!)

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 13:25

Maar misschien was het ook diegene z'n eerste wedstrijd? en is het paard thuis wel altijd braaf? Het is toch niet te voorspellen hoe je paard zich gaat gedragen op z'n eerste wedstrijd en je moet toch eens/ergens beginnen ,nietwaar?

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-04 13:42

iemand trouwens nog foto`s gemaakt?

Dank je DinkyT... Ik heb Laurier idd een keer voorbij zien stomen... hahah.. Blizz heeft dat ook, maar blijkbaar kan ik hem op onzichtbare wijze in houden. Voor mijn gevoel heb ik de hele tijd de handrem erop gehad. Kan het nog niet geloven dat ik vierde ben geworden.

ik hoop vaker tegen laurier te mogen strijden Knipoog Vond het reuze gezellig.

Musicman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 14:40

!!!Reakte van ook een "Beginner"

Was voor mij en het paard (4 jarige Quarter) waarop ik reed onze eerste wedstrijd. Kan niet anders zeggen dan dat ik heb genoten van deze dag. Veel gezien en geleerd, wat zowel voor mij als het paard telt.
Moest in de beginners Trail als eerste starten. Hebben daarbij alle balkjes van de Jog-over geraakt, en volgens mij zelfs met alle vier de benen ook nog.(kreeg daarvoor geen extra punten hahaha). Leermoment: Ook oefenen met ongeverfde balken. (Eindigde als vijfde)

Tja in de pleasure ging het mis!!!. Kwam als derde in de bak, gingen goed diep de eerste twee hoeken door, totdat de voortse combinatie dachten dat er in de derde hoek een hele grote beer stond en daarvoor op de vlucht sloegen. Tweede combinatie werd door dit gebeuren meegenomen en ik als derde combinatie werd daar ook het "slachtoffer" van. Betekende dus einde oefening en diskwalificatie voor ons drieen. Dat ik daar gediskwalificeert werd is natuurlijk niet geheel de schuld van de andere combinaties. Gebrek aan wedstrijdervaring van mij en het paard waarop ik rijd is mede oorzaak. Ik had beter moeten opletten wat er voor mij gebeurde en dan ook eerder het paard onder controle moeten brengen.

Horsmanship ging niet eens zo slecht naar mijn idee, kwam echter aan de verkeerde kant van een pion langs en viel in de galop-volte even terug waarna in de contra-galop doorgingen. Heb waarschijnlijk teveel op het parcourse gelet en ben daardoor vergeten het paard te RIJDEN.

Nouja, weer een hele goeie ervaring rijker. Je moet als beginner toch ergens starten (ben ik met SFLJ eens). Volgens mij zijn we allemaal ooit eens beginners geweest of niet???. Vind echter ook wel dat als je je paard niet rustig in een line-up kunt houden, je erg storend kunt zijn voor andere deelnemers. Moet vanaf het toeschouwers gedeelte wel een vreemd gezicht geweest zijn dat er een ruiter met de rug naar het publiek stond denk ik. Maar goed, die ruiter weet in indergeval waar ze op moet trainen.

Al met al vind ik gezien het feit dat ik het paardje vanaf sept' 2003 aan het beleren ben, maar twee keer in de week rij (wat ook niet altijd lukt), de leeftijd en ervaring van ons als combinatie dat we het niet eens zo slecht hebben gedaan. Dit smaakt zeker naar meer !!!