[WN] info over SPORTY DANDY? (paint)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Paintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 14:22

Francis schreef:
Ik was 'achter de schermen' al bezig Haha!

Wat een service OK dan! !! Haha!

xena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-04 15:25

Paintje"]
[quote="Francis schreef:
Ik was 'achter de schermen' al bezig Haha!

Wat een service OK dan! !! Haha!
[/quote]

top OK dan!

fijn dat je dat doet......het is dus niet zo eenvoudig!

more likely dat er dus nooit meer papieren bij komen lijkt het me....
nu vind ik dat op zich niet een heel groot probleem, maar wel wat prijs etc aangaat Schijnheilig

xena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-04 15:28

Sugarmiss schreef:
Als het paard in Nederland gefokt is dan moet het toch niet zo moeilijk zijn alsnog een handtekening te krijgen.
Kan me haast niet indenken dat het zo simpel is Lachen

was het maar zo simpel Schijnheilig

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 20:40

Xena, als je weet wie het paard gefokt heeft en er is een stallion breeding report, dan moet het toch te doen zijn. Het kost je even 500 dollar, maar dat kunnen ze eventueel weer in de prijs meeberekenen. Het is tenslotte niet jouw schuld dat het dier nog geen papieren heeft.

xena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-04 20:57

XoNo schreef:
Xena, als je weet wie het paard gefokt heeft en er is een stallion breeding report, dan moet het toch te doen zijn. Het kost je even 500 dollar, maar dat kunnen ze eventueel weer in de prijs meeberekenen. Het is tenslotte niet jouw schuld dat het dier nog geen papieren heeft.

ik hoop er snel achter te komen wie en hoe en wat....zo klinkt het inderdaad heel eenvoudig, maar dat zal het wel niet zijn.anders had ie ze nu al gehad...en had ik er niet eens overna hoeven denken of ik hem wel zou kunnen kopen/betalen

(niet dus) Schijnheilig

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 21:22

dapperdier schreef:
Loes.. hij is Bay Overo ( maar volgens mij Sabino? Witte buik geen vlekken op rug..kleuren kenners?)
Als ik jouw was zou ik rina even pb-en... heb je niet een foto Rina?

het gaat dus niet om het bewuste veulen van mijn merrie, maar zelfs van die heb ik geen foto. ik weet alleen dat die wel bont was.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 21:52

Nog even off-topic... Als een Paint wit van onder heeft dat 'naar boven kruipt', dus alsof 'ie in een grote bak witte verf heeft gestaan is het meestal een Splash Overo. Sabino's hebben meestal een heel 'spikkelig' patroon en worden soms verward met roans of zelfs appaloosa's.
Ik zeg dus expres 'meestal', want in alle vachtpatronen zijn uitersten die moeilijk te definiëren zijn, zelfs voor kenners, en een paard kan ook de kenmerken van meerdere Overo patronen dragen en tonen.

xena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-04 22:04

rina"]
[quote="dapperdier schreef:
Loes.. hij is Bay Overo ( maar volgens mij Sabino? Witte buik geen vlekken op rug..kleuren kenners?)
Als ik jouw was zou ik rina even pb-en... heb je niet een foto Rina?

het gaat dus niet om het bewuste veulen van mijn merrie, maar zelfs van die heb ik geen foto. ik weet alleen dat die wel bont was.
[/quote]

hij is wel bont, maar niet op zijn rug...(voor zover ik zag)
hoop morgen te gaan kijken naar de papieren bij de eigenaar.

Paintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 08:08

xena schreef:
ik hoop er snel achter te komen wie en hoe en wat....zo klinkt het inderdaad heel eenvoudig, maar dat zal het wel niet zijn.anders had ie ze nu al gehad...en had ik er niet eens overna hoeven denken of ik hem wel zou kunnen kopen/betalen

Dit is niet oneerbiedig bedoeld, maar voor een hoop mensen kan iets eenvoudigs al gauw moeilijk worden als je bijvoorbeeld de Engelse taal niet zo goed beheerst. Juist dan kan het handig zijn om de DPHC in te schakelen.

xena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-04 08:15

Paintje"]
[quote="xena schreef:

Dit is niet oneerbiedig bedoeld, maar voor een hoop mensen kan iets eenvoudigs al gauw moeilijk worden als je bijvoorbeeld de Engelse taal niet zo goed beheerst. Juist dan kan het handig zijn om de DPHC in te schakelen.
[/quote]

lijkt me stug dat dat bij deze eigenaar het geval is...maar ik snap heel goed dat het soms wel eens onhandig is als je een bepaalde taalbarriere hebt Schijnheilig

ik zelf ben beter in het schrijven van engels en /of duits dan in het spreken! Haha!

en vatte dat hier in ieder geval niet oneerbiedig op hoor Haha!

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 12:40

Francis schreef:
Nog even off-topic... Als een Paint wit van onder heeft dat 'naar boven kruipt', dus alsof 'ie in een grote bak witte verf heeft gestaan is het meestal een Splash Overo. Sabino's hebben meestal een heel 'spikkelig' patroon en worden soms verward met roans of zelfs appaloosa's.
Ik zeg dus expres 'meestal', want in alle vachtpatronen zijn uitersten die moeilijk te definiëren zijn, zelfs voor kenners, en een paard kan ook de kenmerken van meerdere Overo patronen dragen en tonen.

Duidelijk ! Dank.. kleuren is moeilijk soms zeg! Ik had begrepen dat een vos met witte benen en een witte vlek op zijn buik dus een Sabino gen kan hebben zonder dat je kunt zien dat het een sabino is maar dus sabino vererft...
( sorry off-topic...loes vergeeft het me wel ;P)

En Rina..het gaat idd toch om een ander `veulen` dus bedankt nog voor je reactie Haha!

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 20:20

oud topic...
Xena heeft inmiddels besloten deze RUIN niet te kopen....
Verwacht dus niet al te veel reacties hier..

groetje!