Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MiniMeLona schreef:Ik zou in mijn handen geklapt hebben met zo een bijrijder! Liever 20x voor niks aangeven dat ze denkt/ziet/voelt dat er iets mis is, dan die ene keer te weinig of te laat.
Je had er natuurlijk ook zelf eens op kunnen stappen, of gaan kijken hoe het dier in de bak bewoog, voordat je iemand gaat bellen.
Ik zou een osteopaat ook niet zien als een heilige die alles kan weten en vinden, vooral niet als het loom, sloffen en niet lekker lopen met voor of achterhand betreft. Wat nu als het diertje bv spierbevangen is? En dit is het begin? Ziet een osteopaat echt niet hoor.
bigone schreef:Tip 1, ga eerstvolgende les mee om te kijken, zie hoe het paard zich gedraagt onder het zadel bij haar. Ga er dan thuis een paar keer zelf op. En loopt je paard prima onder jou dan is het heel simpel, dan ligt het aan de ruiter. En dan kun je een statement maken richting haar, of ze zoekt een ander paard of ze gaat in overleg met de lesgever zodat het paard ook onder haar goed loopt. Ps, ik was er allang klaar mee geweest maar dat is mijn mening.
anjali schreef:Mijn pensionhouder zegt dat hij zijn leasers zelf medische kosten laat betalen omdat ze voor alles en nog wat,wat hij helemaal niet nodig vindt,de veearts laten komen.Daarbij moet men dan ook nog de stalhuur voor het paard betalen. Men is dan even duur uit als met een eigen paard.Het voordeel is,geen aanschafkosten,en kunnen stoppen wanneer men wil.Dit is wel een commerciele stalling,dus misschien niet te vergelijken met de situatie van ts.Maar hier krijg je voor 50 euro in de maand echt geen paard om mee op cursus te gaan.
Vicky_Belle schreef:We kunnen alsnog een dierenarts laten komen maar eerst maar eens een goed gesprekje over wie de rekening betaald als er niets te vinden is.
Vicky_Belle schreef:Mando & Sintara, ga ik doen! Zeker nu ik weet dat ze niets heeft qua vast zitten.
Joolien schreef:Vicky_Belle schreef:Mando & Sintara, ga ik doen! Zeker nu ik weet dat ze niets heeft qua vast zitten.
Pas daar wel een beetje mee op, het zal niet het eerste paard zijn die bij de osteopaat niks liet zien, maar wel bijv kissing spines had. Dus ga niet prat op het oordeel van de osteo, maar ga er met een open blik in. dat is lastig, dat weet ik.
esmee_stip schreef:Ik zou ongelofelijk blij zijn met een bijrijder die zo goed details ziet. Die zou ik met alle liefde ‘overnemen’. Ik geloof niet in uitproberen, dus als een paard iets laat zien dan is er iets aan de hand. Osteopaten zijn er in alle soorten en maten, ik heb afgeleerd om op 1 professional te vertrouwen. Bij twijfel zou ik met haar meekijken en een goede dierenarts laten onderzoeken. Ik zou er niet eens over nadenken om haar de rekening te laten betalen..
Citaat:bigone schreef:
Tip 1, ga eerstvolgende les mee om te kijken, zie hoe het paard zich gedraagt onder het zadel bij haar. Ga er dan thuis een paar keer zelf op. En loopt je paard prima onder jou dan is het heel simpel, dan ligt het aan de ruiter. En dan kun je een statement maken richting haar, of ze zoekt een ander paard of ze gaat in overleg met de lesgever zodat het paard ook onder haar goed loopt. Ps, ik was er allang klaar mee geweest maar dat is mijn mening.
Beste advies in dit topic.