[SGW] SGW Lisse 2016

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Timster

Re: SGW Lisse 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 14:59

Superfijn dressuur gereden met 208,5 (hoogste van de ring :D) en een balkje met het springen. Toen de cross, ging echt fantastisch tot de boot voor de waterbak... Pony rende het publiek in i.p.v over de boot en wilde er echt niet eroverheen. Ik heb maar afgegroet en toch met een glimlach naar huis gegaan :)

Weet iemand of er een terrein is met een vergelijkbare combinatie? En hoe ging het bij jullie?

streep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 16:53

Wij zijn als test over de A1 gereden omdat ik.aan de 201 woon en daar stond het redelijk vast. We zijn om 1 uur vertrokken vanuit Hilversum en we hebben er 40 min extra overgedaan ook op de A9 sto d file. Twijfel nog wel vertrek morgenochtend rond 8 uur is het vlgs mij ook niet super druk op de a1

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 17:00

Vanmiddag even parcours gelopen, heel veel zin in morgen! Zitten leuke hindernissen tussen en de bodem ligt er super bij.

Floorg18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 17:09

Huckellover, helaas zelfde probleem. Reed bij de L paarden en had al 1 weigering op de greppel na een hele scherpe bocht. Daarna 2 weigeringen op de boot en ook gestopt. Het lukte echt niet meer en op deze manier geen verliespunten. Vond het heel pittig gebouwd met veel technische en brede sprongen. Denk dat hij onzeker was geworden over de ondergrond. Na hindernis 1 struikelde hij over de stronken..

Toch 176 punten dressuur en helemaal foutloos in het springen. Binnenkort weer Diepenheim!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 19:24

In baarle nassau ligt er een boot bij de waterbak waar je overheen kunt springen zowel waterbak in als uit.

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 19:52

Ondanks geen winst super tevreden over ons debuut in de B Paarden met mijn haflinger.

Wat was ik zenuwachtig!
Dressuur 219 punten
Springen 12 strafpunten (geheel mijn fout niet netjes gereden en 2 slechte lijnen gereden)
Cross 1 weigering op nummer 2 de kerk, maar moet zeggen dat ik hem ook wel pittig vond bij het lopen dus vandaar waarschijnlijk ook twijfel bij mij :o
En als foutje de tot ziens hindernis na de finish gesprongen van het M,
zat op de 1 of andere manier in mijn hoofd dat de finish later was :')
Maar wat ben ik trots op mijn dametje *\o/*

Floor en hunkellover wat vreselijk balen zeg!
Iedereen die morgen moet veel succes en geniet ervan!

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 20:09

De kerk is inderdaad een flinke, jammer dat de huisjes morgen voor de BB niet worden verplaatst, voor de BB toch een krappe lijn.

Timster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 20:18

Ik ben vorige week nog in Baarle-Nassau geweest en daar een boot gesprongen. Maar het gaat meer om de combinatie 'spannende' sprong en dan het water. Boomstam ervoor is namelijk geen probleem maar blijkbaar zoiets dan weer wel -O-

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-16 20:25

huckellover schreef:
Ik ben vorige week nog in Baarle-Nassau geweest en daar een boot gesprongen. Maar het gaat meer om de combinatie 'spannende' sprong en dan het water. Boomstam ervoor is namelijk geen probleem maar blijkbaar zoiets dan weer wel -O-

Bij Elaine Pen in Voorschoten. Heeft een boot voor het water. Ook meerdere op en afsprongen het water in en uit.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-16 20:27

Hier ook heel fijn gereden! Dressuur ging echt fijn. 187,5 wat karig gejureerd, maar bij iedereen.

Springen foutloos. Hartslag van 52 erna :D

Cross heerlijk simpel foutloos! Wel 18 seconden te langzaam, maar vond met de harde/gladde bodem de bochten te scherp. Dus gas eraf in de bochte n en rechte stukken er weer op.

Uiteindelijk 6de prijs!

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 20:33

Huckellover, mooie dressuurpunten zeg!! Jammer van het water, maar kan me goed voorstellen dat je ondanks dat toch met een glimlach naar huis kan gaan! Ik weet ook alleen Baarle Nassau met een boot. Vaak zijn het inderdaad boomstammen voor het water..

Streep, zal morgenochtend vast minder zijn met de file lijkt me! Heel veel succes morgen, jullie kunnen het!!

Jammer Floor18!

Zamero, wow wat een punten!! Wel stoer dat je de hindernis van het M hebt gesprongen :j Klinkt verder als een prima debuut!

Edit, gefeliciteerd Maximiliano, gaaf!!

Ik heb vandaag echt genoten in Lisse! Tweede keer M gestart, eerste keer was twee weken geleden op Texel. Daar was de cross vooral dik, hier stonden een paar lastige lijntjes! Dressuur ging top, 195 punten. Springen deed ik zelf een beetje stom door langs 5 te rijden, vergat hem gewoon! Volte gereden en alsnog gesprongen, was wel heel tevreden over het springen, Fay sprong echt top! Daarna de cross, het liep echt weer super, kon in een mooi ritme rijden, ondanks de vele kronkelige paadjes. Had wel een langsloper op het smalletje na de afsprong, zo dicht erop (1 galopsprong) hadden we ook nog niet eerder gedaan. Het overviel Fay volgens mij nogal! Verder foutloos en enorm tevreden! Zeker toen bleek dat er maar 3 mensen in het M foutloos hadden gereden!

Voor wie het leuk vindt, onze fijne rit:

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 20:42

Die afsprong/smalletje is ook wel heel pittig! Landen en dan heb je m ook eigenlijk gelijk voor je neus.

Floorg18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 20:49

Ziet er goed uit martinev!!

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 06:17

Maximiliano super netjes gefeliciteerd met je prijs!

Martine super leuke en goede rit om mee te liften met jullie over de hindernissen :j

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 07:38

Gisteren ochtend alle combi bij de waterbak gezien
Best moeilijke sprong
Paarden kwamen moeilijk uit voor de balk van het water

Succes combies vandaag

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 08:37

Michelleex schreef:
De kerk is inderdaad een flinke, jammer dat de huisjes morgen voor de BB niet worden verplaatst, voor de BB toch een krappe lijn.

Krap, maak er achterlijk van... Welke grapjas dat verzonnen heeft zo vroeg in het parcours. :n

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-16 10:18

smurffie schreef:
Michelleex schreef:

Krap, maak er achterlijk van... Welke grapjas dat verzonnen heeft zo vroeg in het parcours. :n

Waren echt nul problemen op gisteren!

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 10:25

Ik heb vandaag fijn rondje gereden. Was nr. 154, wij zijn dol op foto's :D

Had kerk ook liever later in cross gehad, maar gelukkig keek die van mij daar niet naar.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-16 10:27

Weer genoten van je filmpje!! Heerlijk paard en wat rij jij ook positief! Echt super! (Zei je gedag bij de trailer heh ;-) )

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 10:30

Ja maar gisteren stond de kerk in een rechte lijn, dus inderdaad geen problemen.

Wij moeten vandaag de huisjes links ervan springen, dus dan is het een vreemde lijn.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 10:30

Dat filmpje is leuk. Zo gaaf om te horen hoe je je paard bij elke hindernis met je stem beloont.

De paadjes en hindernissen zijn zo te zien best smal. Het is mij trouwens onduidelijk hoe je weet welke kant je op moet rijden, tenminste in het filmpje vond ik het niet zo duidelijk, of is het volstrekt logisch in het bos, als je eenmaal de start voorbij bent?

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 13:15

maximiliano schreef:
smurffie schreef:

Dat komt omdat hij gisteren niet gesprongen werd, dan zijn er ook weinig problemen op ja :j .

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 13:45

Ach, zo erg is die aanrijlijn toch niet? Heb het gisteren gezien, en nee, het is niet ideaal, maar als je zorgt dat je niet te hard gaat is er lijkt mij geen probleem. De hindernis is echt niet hoog, paard kan er bij wijze van nog uit stilstand overheen!

Thanks voor de leuke reacties op mijn filmpje! Het is gewoon zo'n ontzettend fijn paard, daar word ik elke keer weer zo blij van onderweg!
Maflinger, het lijkt op het filmpje onduidelijker dan het in het echt is hoor! Het is wel duidelijk welke kant je op moet. Wat ik wel lastig vond was inschatten wanneer er weer een hindernis zou komen, door al die bomen heb je geen overzicht!

Ja was leuk Maximiliano, heb nu een gezicht bij je naam!

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 13:45

smurffie schreef:

Dat komt omdat hij gisteren niet gesprongen werd, dan zijn er ook weinig problemen op ja :j .[/quote]

Ik heb gisteren de hoge kerk gesprongen, maar ook daar kwam je niet lekker op aan hoor...

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 14:44

Vanuit galop was hij niet te rijden de bb hindernis. Voor een paard is die makkelijk uit draf te rijden, een pony moet al weer meer kracht over hebben. Combinatie met de mulle bodem iser gewoon niet overna gedacht. Ik had liever de hoge gesprongen, die stond zo goed als "recht". Nee dat lijntje viel voor een bb niet mee, zijn ook genoeg ruiters die niet naar officieel willen omdat de paarden dat niet kunnen, maar wel recreatief mee rijden bij de bb.