Endurance rijden met fietsbroek?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 14:05

Ik rijd ook met naadloos ondergoed en heb dezelfde ervaring, nergens last van.....
Misschien het overwegen waard ;)

Fabster

Re: Endurance rijden met fietsbroek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-15 15:17

Zeker het overwegen waard. Maar ik gebruik dus al get naadloze ondergoed van de hema. Ik zit een beetje raar in elkaar denk ik... :D

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 19:14

Ik rij simpel met een string, werkt voor mij goed! Heb je bijna geen randen om rekening mee te houden, ik heb daar nog nooit doorrijplekken gehad.. Ik heb één broek van Kerrits en één van Irideon, bevallen allebei goed :) Alleen bij onze laatste wedstrijd iets last gehad van de kniestukken van de Irideon (zat waarschijnlijk toch wat meer gespannen dan met trainen, maar de wedstrijd daarvoor helemaal geen last gehad), maar na rechttrekken weer helemaal in orde!

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 20:09

Ik heb zowel endurance rijbroeken van stud one als fiets broeken, en rij nog niet zulke grote afstanden. maar ik vind de fiets broek wel minder lekker zitten als krijg ik nergens pijn in rij me niet kapot oid.
Maar de stud one zit toch lekkerder

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 18:32

Iemand die ervaring met hardloopbroeken van bijv, de H&M heeft? Gaat dat ook gewoon? :)

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 18:36

Die zou ik niet aan trekken, er zit nl aan de onderkant van de pijpen een ritsje. Ik trek deze tights aan bij extreem koud weer ónder m'n gewone rijbroek maar dat ritsje gaat altijd enorm schuren door de druk van m'n stalschoenen. Resultaat: compleet open gereden enkels. Ik heb zelf nog nooit alleen met deze broeken gereden, maar ze zijn wel ontzettend glad dus ik vraag me af of dat comfortabel zit.

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 10:15

De ritsjes kun je er uit (laten) halen, heb ik ook gedaan met 2 broeken....

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 13:20

Ik heb ook wel eens gereden met een hardloopbroek, ging prima.
Dat waren wel gewone thights zonder gekke ritsjes enz.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 17:55

Ik zit prima met mn fietsbroek. Die padding voelt een beetje raar met lopen, maar als ik zit heb ik er geen last van. De naden van de fietsbroek zijn wat minder 'dik' dan bij een doorsnee rijbroek, denk dat dat al scheelt, al kan ik het (nog) niet vergelijken met een echte endurance broek.
Heb er tot nu toe nog ritje van langer dan 5 uur mee gemaakt, maar dat hoeft eigenlijk ook nog niet ;).

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 20:29

Ritjes haal ik er ook altijd af.

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 10:09

Dan ga ik toch maar eens kijken voor een hardloopbroek! Zit dat niet te glad? Ik rij momenteel nog met een dressuurzadel..

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 10:14

ik rijd met hardloopbroeken van de action :Y)
Ze zijn wel glad zonder bontje op mijn zadel glibber ik alle kanten op

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 10:28

Geen ervaring verder, want geen endurance, sterker nog, mijn laatste paardenrit was in 2013. Maar mijn man mountainbiked. En die gaat dus zonder onderbroek in de broek. Ik vind het idee altijd een beetje hilarisch, maar misschien is dat in combi met een goede endurance rijbroek wel de manier om je niet door te rijden?

Ganna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 12:28

Je kan ook heel makkelijk de padding uit een fietsbroek halen! Ik heb een aantal winters met een broek van de Lidl gereden, ging prima. Ritsje kunnen irritant zijn, maar met je dikke sokken onder de broek heb je daar ook geen last van.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 15:22

Ik heb er geen last van dat ze glad zijn maar endurance rijbroeken zijn ook glad.
Het liefste pak ik toch die maar als ze allemaal in de was zitten gebruik ik dus mijn hardloopbroek.

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 22:21

Bedankt voor jullie reacties! :) Ik ga het ritsje gewoon eruit halen, en bontje voor op mijn zadel heb ik. :D En dan later maar een echt endurance broek halen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 14:42

Zit er nou veel verschil in endurance rijbroeken?
Ik rijd geen endurance maar wel graag lekker lange buitenritjes en zo'n broek lijkt me wel wat.

Enige is dat de meesten geen zakjes hebben...waar laten jullie je telefoon?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-16 15:18

Die van mij heeft wel een zakje hoor! Maar ik heb ook een airbagvest aan, dus daar gaat mijn telefoon in. Daarin zitten genoek zakken. Daarin gaan ook mijn krentebolletjes en flesje water :D .

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 15:29

Fabster schreef:
Zeker het overwegen waard. Maar ik gebruik dus al get naadloze ondergoed van de hema. Ik zit een beetje raar in elkaar denk ik... :D

De Livera heeft naadloze hipsters, wellicht nog een idee?

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 18:06

Ik heb de irideon senergy gekocht bij http://www.outdoorriding.nl en daar zitten twee hele fijne zakken in voor je telefoon en nog een kleintje voor bijvoorbeeld geld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 20:23

Takooha, hoe vallen die?
Die zijn ook nog wel leuk geprijsd. Ik schommel altijd beetje rondom maat 42...maar lees dat de taille strakker valt? Ik heb korte benen en houd niet van heel strak op de buik (ivm gevoelige darmen en maag..)

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 20:58

Ik heb een hele gevoelige huid en als het warm is rijd ik me overal open, billen, knieen alles. Ik heb vanalles uitgeprobeerd maar zal de dingen die echt helpen even opsommen:

Stel je hebt al schuurplekken, staat te piafferen onder de douche en je moet echt genezen voordat je weer kan rijden, smeer dit er dan op: https://www.gezondheidaanhuis.nl/nl/pro ... ze-75-gram

Je kunt weer gewoon rijden en zitten, er komt een laagje overheen, geen idee hoe het werkt, maar het werkt geweldig! _/-\o_

Ter preventie voordat je gaat rijden: https://www.leef.nl/klinion-personal-ca ... cream.html
Gebruiken wielrenners ook, werkt goed tegen doorrijden in combi met goede broek.

Je hebt van Pfiff betaalbare hele fijne rijbroeken met een naadloos middenstuk, waardoor je geen naad hebt aan de voorkant, werkt perfect als je je aan de voorkant op rijdt.
http://www.pfiff.com/nl/producten/mode- ... it-101484/

Ik gebruik het in combinatie met de anita sadle pants, die werken goed, maar ik vind wel dat ze voor dat geld snel stuk gaan:
http://www.vrouwenlingerieshop.nl/anita ... -1690.html

Met de echt hete dagen is een rijbroek met leer geen doen, dan rij ik mijn knieen ook helemaal open op de naadjes, dan rij ik met deze broek:
https://pumpsenpaarden.nl/2016/04/09/tr ... gebruiken/

Ik heb hem in het buitenland besteld via de link, zit heerlijk en is echt naadloos, maar niet glad door de siliconen, ik denk SUPER geschikt voor endurance. Met zijn 115 euro wel erg duur.

Over mijn zadel gebruik ik sinds kort de Acavallo gel out, WAT een fijn ding, na bontjes en gel seatsavers is dit echt de fijnste wat ik heb gehad. Ook met doorzitten zit ie heerlijk, en is super fijn voor mijn rug: Gel In Seat Saver (with Dri-Lex outer) http://www.acavallo-shop.de/indexen.html#gelinseat

Succes!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 21:17

de gel out heb ik trouwens ook, heerlijk ding.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-16 21:24

Anoniem schreef:
Takooha, hoe vallen die?
Die zijn ook nog wel leuk geprijsd. Ik schommel altijd beetje rondom maat 42...maar lees dat de taille strakker valt? Ik heb korte benen en houd niet van heel strak op de buik (ivm gevoelige darmen en maag..)

Ik heb die ook. Heb een M. Geen last van te strakke taille.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 11:11

Pfff ik zo'n dure broek uit het buitenland besteld van mijn link, zijn die endurance broeken volgens mij hetzelfde...Wat doen jullie onder zo'n tight/ endurance rijbroek?Mijn Anita broekje ziet er niet uit, je ziet dan de randen van de pijpjes.