[WN] Tips omtrent prijzen paints en quarters

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wrangler64

Re: Tips omtrent prijzen paints en quarters

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 12:16

Enne Sylvie, hou er ook rekening dat niet perse elke quarter cool in het hoofd is, er zijn genoeg (goede) reining bloedlijnen waar nog redelijk wat bloed op zit...

nicolanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 12:22

Sylviel - Badira is de mooie valk op de laatste pagina van het berbertopic, ze is gefokt bij "Le pre aux Lucioles" in Marchin, door Annick Goblet.

sylviel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-15 12:34

@Wrangler64: ja dat heb ik al ontdekt, maar ik vind toch nog koeler dan mijn Arabier hoor. er mag wel wat pit in zitten.

@nicolanca: thanks, ik zal eens kijken

Wrangler64

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 14:17

We hebben hier een aantal quarters, een Topsail Whiz (heb je de handen mee vol), een jonge Peek a Boom (laat zich heel makkelijk rijden) een commander flit Fritz' (zalig paard waar je een kind mee winkelen kan sturen) een BQ Peppy Lena ( moet je heel goed mee uitkijken), ik bedoel maar, er zitten grote verschillen in het quarter stamboek... Dus de boodschap is, maak voor jezelf uit welk type paard je wil, en dan kan je gaan selecteren.

sylviel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-15 14:50

Merci voor de tip, alleen ken ik niks van de bloedlijnen vd quarters dus dan is het wel moeilijk.
bij arabieren heb je dat ook, alleen ken ik daar wel iets van dus weet ik welke ik moet zoeken en wat niet

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 06:52

Ik denk dat de boodschap van medebokkers hier voornamelijk is dat je je niet blindstaart op een Quarter of Paint. En dat jij voor het doel wat je voor ogen hebt echt geen 12000 Euro hoeft uit te geven. Ik vind bijvoorbeeld de tip over Berber paarden een goede, ga niet over één nacht ijs (en dat doe je gelukkig niet zomaar doordat je dit topic opende) en kijk lekker rond!

Cowgirl83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 09:10

Het lijkt mij dat voor het doel dat jij voor ogen hebt,er ook bij de quarters en paints genoeg te vinden moet zijn in een lagere prijsklasse (ik denk dan aan 4000 tot 8000 eur). Ik denk te weten over welke stal je het hebt,staat daar ook geen palomino quarter ruin te koop van 4 jaar? Weet niet of die jou aanspreekt,maar is ook een erg braaf en mooi paard,en dacht dat die prijs toch al beter meevalt.

sylviel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-15 09:45

@cowgirl83: stuur je ff een pb

Beloki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 17:04

Pffff 12.000 euro voor een hobbypaard. Ik vind dat heel veel geld. Maar ik heb ook geen verstand van prijzen van quarters enzo. Maar ja als je het kan missen en het is je droompaard..........:-) In ieder geval succes met je zoektocht naar een leuk paardje!

Fabienne777

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 18:01

12000 is zeker niet duir als het een goede reiner is. Voor recreatie is het wat veel maar aan de andere kant kan je veel van het paard leren. Ik ken zat reiners die 30000 en meer kosten dus 12000 valt nog mee. Zeker voor een goede

sylviel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-15 18:08

wat is een goede hé, dat is voor iedereen anders..

kben er wel van overtuigd dat je voor minder geld ook een goed paard hebt en van kan leren en ik heb geen wedstrijdambitie dus dan is dat veel geld..

droompaard kan ik nog niet zeggen van 1 keer ermee te rijden

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 18:32

Fabienne777 schreef:
12000 is zeker niet duir als het een goede reiner is. Voor recreatie is het wat veel maar aan de andere kant kan je veel van het paard leren. Ik ken zat reiners die 30000 en meer kosten dus 12000 valt nog mee. Zeker voor een goede

Voor het doel van TS is dat toch een behoorlijk bedrag. Natuurlijk zijn er quarters die aan die prijs zitten en hoger ook. Maar het moet wel in verhouding blijven met het doel van TS.
Een leerpaard is ook leuk inderdaad, maar het niveau gaat snel omlaag als TS er zelf nog geen kaas van gegeten heeft. Wat nu een goed showpaard is is over een jaar niets meer van over als de ruiter niet weet welke knoppen te gebruiken.
Snap dus als TS voor een 'goedkopere' versie gaat dan voor de 12000.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 08:58

Je gaat toch geen 12.000 uitgeven aan een recreatie-paard?

Tenzij je zwemt in het geld , lijkt me dat niet echt een optie.

Ik zou eerder gaan kijken naar een gangenpaard.
Zelfde maat, maar veel fijnere gangen en in die prijsklasse waarin TS zoekt, zeker wat te krijgen, met nog ook een leuke kleurtje toe.

Kijk eens bij haar
https://www.facebook.com/mireille.vanme ... hc.friends

Nederlandse die niet zover in Duitsland woont en echt gave paardjes heeft.

Wrangler64

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 17:10

Laat ik het zo zeggen... Ik heb hier in de wei 4 quarters staan, allemaal met goede tot zelfs heel goede papieren, voor 12000€ mag je er eentje komen kiezen. Doe ik er nog een grote strik rond.

sylviel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-15 19:09

Kheb ondertussen al wel begrepen dat het teveel geld is voor dat paard. De prijzen die ik soms voorbij zie komen voor quarters zijn echt hoog dus ja weet ik veel..
kheb meer verstand van arabieren en die zijn soms ook echt duur!

De lotto heb ik niet gewonnen,helaas. Maar kdenk wel dat hij 'kassa ,kassa ' dacht en zo'n duur paard aanbracht.
Gek ben ik niet dus heb al laten weten dat ik dat er niet aan geef.

kga gewoon rustig rondkijken,paarden rijden en dan keuze maken.

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 19:25

Heel verstandig van je!

Wrangler64

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 20:32

Zou ik ook doen, succes!